Dochter minderjarig met vriend op vakantie

Dochter minderjarig met vriend op vakantie 

Onderwerp van Sil

BEHEERD DOOR:
leeuwin70

Dit onderwerp is gesloten.
door Sil zelf op 22 juni 2016 om 20:22:18

Terug naar de lijst
  1. Sander_1976
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Sander_1976
    Kom op mensen het is Belgi?. Het is geen streng gelovig land waar op dat soort zaken de doodstraf staat Smile
  2. Sander_1976
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Sander_1976
    quote:
    Dit schreef Darwin

    Het is daar raar als je geen kelderkamer wilt




    Jij snapt hem Smile
  3. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    quote:
    Dit schreef franky
    zolang ze nog geen 18 is is ze nog niet (wettelijk) volwassen en niet gerechtigd tot het aangaan van transacties! Dus in die zin heb je nog zeggenschap!
    Maar als jij er achter staat zal het geen probleem zijn!


    Jawel hoor. Dat mag ze zeker wel. Je kan als ouder nog ingrijpen en overeenkomsten laten vernietigen. Maar in principe kan ze rustig een hotelkamer boeken zelf.
  4. Sil
    retro

    Toon alleen de berichten van Sil

    quote:
    Dit schreef Sander_1976
    Kom op mensen het is Belgi?. Het is geen streng gelovig land waar op dat soort zaken de doodstraf staat Smile


    En jij hebt ook geen dochter van 16.
    Als het mij nu een geruster gevoel geeft, ik snap echt niet dat jullie jezelf nu grappig vinden met Dutroux gerelateerde grappen.

    Dit kost je dinsdag een extra drankje!
  5. franky
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van franky
    quote:
    Dit schreef Dieneke


    Jawel hoor. Dat mag ze zeker wel. Je kan als ouder nog ingrijpen en overeenkomsten laten vernietigen. Maar in principe kan ze rustig een hotelkamer boeken zelf.


    nee ze is nog niet handelingen bekwaam! Dus ja ze kan een hotel kamer boeken maar als ze niet betaald, komen ze bij haar ouders terecht!
  6. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Sil


    >>LINK<<

    Vanaf 16 mag het onder voorwaarden wel.


    Mijn reactie was op de opmerking van Franky, of. je sex mag met een minderjarige. Hij schrijft dat dat met 16 mag, ik dacht 18
  7. Tien
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tien
    Mijn dochter 16 is met vriend 21 op vakantie geweest naar cracanaria ik kreeg formulier dat ik gerand stond voor haar....hoefde geen toestemming te geven wat mij dan weer verbaasde want als ze met haar vader had gegaan had ik wel toestemming moeten geven....
  8. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    quote:
    Dit schreef franky


    nee ze is nog niet handelingen bekwaam! Dus ja ze kan een hotel kamer boeken maar als ze niet betaald, komen ze bij haar ouders terecht!


    Ook dat is niet waar. Een 16 jarige is wel handelingsbekwaam. Artikel 1:234 BW. En wel degelijk verantwoordelijk voor "schade" artikel 6:169 BW. Als de 16 jarige niet kan betalen blijft deze schuld open staan tot deze wel kan betalen.
  9. Xanxan
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Xanxan
    quote:
    Dit schreef Dieneke


    Ook dat is niet waar. Een 16 jarige is wel handelingsbekwaam. Artikel 1:234 BW. En wel degelijk verantwoordelijk voor "schade" artikel 6:169 BW. Als de 16 jarige niet kan betalen blijft deze schuld open staan tot deze wel kan betalen.



    BW staat in deze voor Burgerlijk Wetboek, en zeker niet voor Belgisch Wetboek.
  10. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    2 jaar terug is mijn dochter (toen 17) ook met d'r vriendje naar antwerpen geweest. Ik heb toen een getekend briefje meegegeven dat ze met mijn toestemming op reis was.
    Moest ze laten zien bij het inchecken in het hotel (zei ze).
  11. MarjanvanE
    Proost!

    Toon alleen de berichten van MarjanvanE
    In 1980 ging ik als 16-jarige met toenmalige vriend van 21, later mijn man, nu mijn ex...naar Duitsland...geen hotel die ons niet incheckte of een vraag stelde!

    Veel plezier voor dochter en vriendSmile
  12. EDDEPED
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EDDEPED
    quote:
    Dit schreef Sil


    En jij hebt ook geen dochter van 16.
    Als het mij nu een geruster gevoel geeft, ik snap echt niet dat jullie jezelf nu grappig vinden met Dutroux gerelateerde grappen.

    Dit kost je dinsdag een extra drankje!

    Wat is er dinsdag dat ik niet weet?
Terug naar de lijst