Puber wordt 18, vraag

Puber wordt 18, vraag 

Onderwerp van Elisa875

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    quote:
    Dit schreef Erna


    Bij Duo niet. Daar kunnen kinderen aangeven dat ze willen dat ook hun ouder(s) namens hen mogen handelen. En dat raad ik iedereen aan. Al is het maar als back-up. Daar kan nl veel fout gaan en je wil niet dat je kind verzuipt in juridisch getouwtrek als hij/zij dat nog (helemaal) niet aankan.



    Precies en ziekenfonds net zo,,
    Hier ook gedaan,,

    Wat weet iemand van net 18 nu van de hoed en de rand,,
    Zijn wij toch veel beter gebekt..
  2. Lallebal
    Anemoontjes

    Toon alleen de berichten van Lallebal
    quote:
    Dit schreef leeuwin70



    Precies en ziekenfonds net zo,,
    Hier ook gedaan,,

    Wat weet iemand van net 18 nu van de hoed en de rand,,
    Zijn wij toch veel beter gebekt..


    Volgens mij heeft een 18 jarige nog nooit van een ziekenfonds gehoord.
  3. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero
    quote:
    Dit schreef Xanxan


    Helemaal mee eens, al verbaast het me oprecht dat ook een vak als "Loopbaan en Burgerschap" in zoveel uren lestijd zo weinig aandacht besteedt aan de grootste verandering die jongeren op dat vlak mee maken.


    Dat vind ik dus ook.
  4. Anne1967
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Anne1967
    quote:
    Dit schreef leeuwin70



    Bij ons stopte het bij 18 is niet altijd zo,,
    Dus wel goed om daar even na te kijken,,

    Ja, dat begrijp ik. Ik bedoelde eigenlijk: het afsluiten van een uitvaartverzekering heb ?k noet gedaan, laat staan dat het bij me opkomt om dat mijn kind te adviseren 😬.
  5. Anne1967
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Anne1967
    Overigens heeft stiefzoon, die in oktober 18 wordt, van de week een DigiD aangevraagd, op mijn aanraden. En gisteravond heeft ie met zijn vader ernaast Zorgtoeslag en tegemoetkoming schoolkosten aangevraagd. Zo'n kind weet echt niks: zelfs 'eerste voornaam en rest van voorletters' roept al vragen en onzekerheid op.
    En ja, hij heeft zn vader gemachtigd en hem als postadres opgegeven (hij woont formeel bij zijn moeder, maar zij en hijzelf zijn niet zo georganiseerd en er bevindt zich daat een Bermudadriehoek voor post 😉)

    Kostte de hele avond want allemaal nieuw en ingewikkeld. Dus logisch om dat samen te doen met je kind.

    En dan hebben we het nog niet eens over de concrete financi?n: wat gaat er van zn rekening en zo.
  6. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    quote:
    Dit schreef Anne1967

    Ja, dat begrijp ik. Ik bedoelde eigenlijk: het afsluiten van een uitvaartverzekering heb ?k noet gedaan, laat staan dat het bij me opkomt om dat mijn kind te adviseren 😬.


    Idem. Mijn ouders hadden ook geen uitvaartverzekering.

    Mocht mijn kind op zeer jonge leeftijd overlijden, dan zullen wij (als ouders) de uitvaart financieren.
    En verder adviseer ik mijn dochter (net zoals de generaties voor haar) spaarzaam te zijn, zodat een uitvaartverzekering overbodig is.
  7. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    quote:
    Dit schreef Anne1967

    Ja, dat begrijp ik. Ik bedoelde eigenlijk: het afsluiten van een uitvaartverzekering heb ?k noet gedaan, laat staan dat het bij me opkomt om dat mijn kind te adviseren 😬.



    Ze waren bij mij bijgeschreven,,,en ze kreeg er zelf netjes bericht van,,,
    Dan komt er iemand thuis om het met je door te nemen,,en af te sluiten,,

    Vind het toch wel een belangrijk iets ik kan het niet ophoesten mocht,,,,,,
  8. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    quote:
    Dit schreef Dion


    Idem. Mijn ouders hadden ook geen uitvaartverzekering.

    Mocht mijn kind op zeer jonge leeftijd overlijden, dan zullen wij (als ouders) de uitvaart financieren.
    En verder adviseer ik mijn dochter (net zoals de generaties voor haar) spaarzaam te zijn, zodat een uitvaartverzekering overbodig is.


    Ik heb geen uitvaartverzekering, maar wel voor ons allemaal een levensverzekering om de kosten van een eventuele uitvaart te kunnen dekken. De kosten van overlijden zijn behoorlijk hoog. Bij mijn moeder waren we ruim ?7000 kwijt. Ze had wel een levensverzekering, maar die was niet toereikend. Heel lullig , maar wij (ik en mijn 2 broers) konden het restantbedrag niet 1, 2, 3 opbrengen. Gelukkig wel een goede afspraak kunnen maken met de uitvaartmaatschappij. Als er genoeg geld is, zal het niet zo'n probleem zijn, maar dat is dus lang niet altijd zo.
  9. Anne1967
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Anne1967
    quote:
    Dit schreef leeuwin70



    Ze waren bij mij bijgeschreven,,,en ze kreeg er zelf netjes bericht van,,,
    Dan komt er iemand thuis om het met je door te nemen,,en af te sluiten,,

    Vind het toch wel een belangrijk iets ik kan het niet ophoesten mocht,,,,,,

    Dat snap ik. Financieel ligt het voor mijn kinderen iets anders, dus dan hoeven ze daar nu nog geen geld aan uit te geven.

    Elisa, tip van Flip: denk na over al dan niet uitvaartverzekering!

    Overigens: voor alle andere verzekeringen, behalve dus zorgverzekering, geldt dat, zolang kind schoolgaand is of studeert en (ik geloof) onder de 23 - of 25 - is, dat hij dan nog gewoon op jouw polis staat. Dat scheelt weer - hoeft niets voor geregeld te worden Smile
  10. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    quote:
    Dit schreef Anne1967
    Overigens: voor alle andere verzekeringen, behalve dus zorgverzekering, geldt dat, zolang kind schoolgaand is of studeert en (ik geloof) onder de 23 - of 25 - is, dat hij dan nog gewoon op jouw polis staat. Dat scheelt weer - hoeft niets voor geregeld te worden Smile


    Geldt dat ook voor de WA?
    En inboedelverzekering (als kind op kamers gaat wonen)?
  11. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    Voor aansprakelijkheid wel, trouwens ook voor de doorlopende reis- en annuleringsverzekering, rechtsbijstandverzekering.


    Inboedel weet ik niet.
  12. Xanxan
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Xanxan
    Wisselt toch echt per verzekeraar. Althans, de stellige uitspraak hierboven komt in ieder geval niet overeen met mijn verzekeringen. Altijd even je eigen polis checken lijkt me.
Terug naar de lijst