Boren

Boren 

Onderwerp van Liek

Terug naar de lijst
  1. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    Je stucwerk kan wat loslaten. Maar valt daar niet toevallig die plankdrager overheen? Of de plank zelf?
    Je geeft toch niet op? Smile
  2. Liek
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Liek

    quote:
    Dit schreef Inge65
    Je stucwerk kan wat loslaten. Maar valt daar niet toevallig die plankdrager overheen? Of de plank zelf?
    Je geeft toch niet op? Smile


    Heb het verkloot. Door die stuclaag zijn de gaten te groot. De bovenste is scheef in de muur.
    Dat ik geen schappen heb kan ik mee leven dat mijn muur beschadigd is vind ik heel erg.

    Moet het maar proberen te camoufleren Smile
  3. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    quote:
    Dit schreef Liek


    Heb het verkloot. Door die stuclaag zijn de gaten te groot. De bovenste is scheef in de muur.
    Dat ik geen schappen heb kan ik mee leven dat mijn muur beschadigd is vind ik heel erg.

    Moet het maar proberen te camoufleren Smile

    Wat balen! Maar je kunt het vast zelf wel bijwerken. Stucadoor is echt niet nodig voor een paar plekken.
    Mijn eerste keren boren was ook een drama. Inmiddels geen enkel probleem meer.
  4. Liek
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Liek

    Heb nog een plek waar ik schappen wil. Achter de deur die toch meestal open staat. Daar nog maar eens proberen?

    Ben alkeen op het moment "in beslag genomen "
    Plaatje
  5. Bij een zachte muur, of een dikke laag stucwerk, kun je beter even voorboren met een klein boortje. Ook is het handig om dan in plaats van een klopboormachine een gewone schroefmachine te nemen. Dat voorkomt dat je stucwerk beschadigt raakt, eventuele foute plekken zijn minder groot en makkelijker te repareren. Niet te hard op de machine duwen, de machine moet het werk doen, niet jij.
    Niet opgeven hoor! Ik zou gewoon een nieuwe poging doen, de muur moet nu toch al gerepareerd worden.
  6. Liek
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Liek

    quote:
    Dit schreef Arjen
    Bij een zachte muur, of een dikke laag stucwerk, kun je beter even voorboren met een klein boortje. Ook is het handig om dan in plaats van een klopboormachine een gewone schroefmachine te nemen. Dat voorkomt dat je stucwerk beschadigt raakt, eventuele foute plekken zijn minder groot en makkelijker te repareren. Niet te hard op de machine duwen, de machine moet het werk doen, niet jij.
    Niet opgeven hoor! Ik zou gewoon een nieuwe poging doen, de muur moet nu toch al gerepareerd worden.


    Bedankt voor de tips Arjen, die had ik eerder moeten weten. Op naar de bouwmarkt.
    Maar eh schroefmachine dan moet ik die ook nog kopen.
    Ga denk ik toch maar aanbod van mijn schoonzoon aannemen. Ik hou me maar bij breien.
  7. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    vakwerk afleveren is iets wat je moet leren. leren betekent fouten durven maken.

    volgende keer eerst oefenen op iets wat niet "in het zicht" zit. of het nu boren is, of schilderen, of stucen, of metselen ervaring maakt de meester.

    als je naar ene schilder kijkt, lijkt het zo simpel.... potje verf, kwast en gaan met die banaan. wat je niet ziet is de voorbereiding, materiaal keuze, werkrichting etc. dat lijkt vanzelf te gaan maar dat is schijn.
    of eerst oefenen bij iemand anders in huis, zit je ook niet met de rommel.
  8. Liek
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Liek

    quote:
    Dit schreef koen
    vakwerk afleveren is iets wat je moet leren. leren betekent fouten durven maken.

    volgende keer eerst oefenen op iets wat niet "in het zicht" zit. of het nu boren is, of schilderen, of stucen, of metselen ervaring maakt de meester.

    als je naar ene schilder kijkt, lijkt het zo simpel.... potje verf, kwast en gaan met die banaan. wat je niet ziet is de voorbereiding, materiaal keuze, werkrichting etc. dat lijkt vanzelf te gaan maar dat is schijn.
    of eerst oefenen bij iemand anders in huis, zit je ook niet met de rommel.


    Tja het leek inderdaad zo gemakkelijk zoals iedereen het leek te kunnen. De gaten zitten nu op een heel opvallende plek Smile
  9. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    quote:
    Dit schreef Liek

    .....
    Maar eh schroefmachine dan moet ik die ook nog kopen.
    ......


    hoeft niet, de hamerfunctie op de klopboor kan je ook uitzetten.
  10. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    quote:
    Dit schreef Liek


    Tja het leek inderdaad zo gemakkelijk zoals iedereen het leek te kunnen. De gaten zitten nu op een heel opvallende plek Smile


    kan je er een schilderij/foto overheen hangen?
  11. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    quote:
    Dit schreef Liek


    Heb het verkloot. Door die stuclaag zijn de gaten te groot. De bovenste is scheef in de muur.
    Dat ik geen schappen heb kan ik mee leven dat mijn muur beschadigd is vind ik heel erg.

    Moet het maar proberen te camoufleren Smile

    Ik zei nog: doe eerst een proefgaatje op een plek waar het geen kwaad kan. Smile

    En idd wat Arjan zegt. Als het niet nodig is, geen klopboor gebruiken.
  12. Liek
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Liek

    Vakwerk moet je aan vakmensen overlaten.
    Ik ga doen waar ik goed in ben.
Terug naar de lijst