Waarschuwing valse emails,,,

Waarschuwing valse emails,,, 

Onderwerp van leeuwin70

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. WilM
    Wa?

    Toon alleen de berichten van WilM
    Nu beschuldigt een spammer me eropeens van dat ik een spammer zou zijn. Moet niet gekker worden... Smile

    Mail is verstuurd namens info.verifier@t-mobile.nl; alleen de link in de mail verwijst naar een vage website.
    quote:
    Uw account dreigt opgeheven te worden
    Beste klant,

    T-Mobile kampt de laatste tijd met veel spam accounts. Spam accounts zijn schadelijk tegenover de consument omdat deze accounts vaak bedoeld zijn om schade te brengen aan andere.

    Uw account is mogelijk een spam account. Alle spam accounts die worden gedecteerd in onze database worden binnen 7 werkdagen gedeactiveerd.

    Is uw account geen spam account? Dan kunt u uw account verifiëren.

    [verifieer mijn account]

    T-Mobile Libertel B.V. Postbus 1500 6201 BM Maastricht KvK: 14052264 Telefoon: 0800-0094 Buitenland: +31 6 54 50 01 00

    Euh... T-Mobile Libertel? Libertel is onderdeel van Vodafone en heeft dus niets met T-Mobile te maken. KvK-nummer en postadres zijn inderdaad van Vodafone Libertel. Als je iemand wilt belazeren, doe het dan wel een beetje geloofwaardig...
  2. WilM
    Wa?

    Toon alleen de berichten van WilM
    En ook de Neppelastingdienst laat weer van zich horen:
    quote:
    [Herinnering] Uw teruggave staat klaar
    Geachte heer/mevrouw,


    Na de laatste jaarlijkse berekening van uw fiscale activiteit, hebben wij vastgesteld dat u in aanmerking komt voor een terugbetaling. U ontvangt nog 637,45 EUR.

    Uw fiscale terugbetaling kan alleen op uw betaalrekening worden bijgeschreven als wij beschikken over de juiste gegevens.

    Klik hier om uw aanvraag in te dienen.


    Met vriendelijke groet,
    MijnOverheid

    In de footer van de mail wordt dan wel weer een grappige opmerking gemaakt:
    quote:
    MijnOverheid stuurt geen notificaties met een link naar de website. Dit is om te voorkomen dat u met valse e-mailnotificaties naar een namaak-website wordt geleid (zogenaamde phishing). Neem daarom het webadres van MijnOverheid op in uw Favorieten en ga altijd van daaruit naar de website. Ontvangt u toch een e-mailnotificatie met daarin een link, dan is deze dus nooit van MijnOverheid.

    Maar ze gaan er natuurlijk vanuit dat toch nooit iemand die standaard meuk leest. Smile
  3. WilM
    Wa?

    Toon alleen de berichten van WilM
    quote:
    From: Kamer van Koophandel [eenofander@debiel.adres]
    Subject: Berichtgeving data
    To: [niet het adres dat de KvK van mij heeft]

    [KvK-logo]

    Uit onze data is gebleken dat de persoonsgegevens gekoppeld aan dit emailadres: [...] onvolledig zijn ingediend.
    Het is essentieel voor instanties en gemeentes om uw volledige gegevens bij ons op te kunnen vragen indien nodig.
    Wij verzoeken u daar om zo spoedig mogelijk uw contactgegevens bij te werken.

    Scan de QR code met de camera van uw smartphone om doorverwezen te worden om uw profielgegevens bij te werken

    [QR-code]

    Na aanmelding heb je gratis toegang tot alle KVK Start Events. Je ontvangt per e-mail informatie over wanneer de events plaatsvinden.
    Let op!: Uw aanvraag dient voor 5 augustus 2022 te zijn ingediend.

    Grappig ook dat de tekst boven de QR-code over iets compleet anders gaat dan de tekst onder de QR.
    1 aug '22 - 01:31:11 / 1 aug '22 - 02:03:50
  4. WilM
    Wa?

    Toon alleen de berichten van WilM
    Ze hebben het druk bij de KvK:
    quote:
    From: KVK [noreply-kvk@eennormaleprovider.nl]
    Subject: KVK - Controleer uw account gebruik
    To: [niet het adres dat de KvK van mij heeft]

    [KvK-logo]

    Controleer uw account

    Beste heer, mevrouw,

    Wegens onze nieuwe veiligheidsoverwegingen zijn al onze klanten verplicht hun meest recente (contact-)gegevens bij te werken in ons klantensysteem.

    Je hoeft tijdens deze procedure niet in te loggen. Wij vragen u enkel en alleen naar de actualiteit van uw gegevens.
    [gegevens bijwerken; link naar onbekende website]

    Of kopieer de volgende link naar de adresbalk van je browser:
    [Een of andere verificatielink die daadwerkelijk naar kvk.nl verwijst]

    Met vriendelijke groet,
    KVK

    Dit bericht is automatisch aangemaakt en verstuurd. Je kan hier niet op reageren.
    Kamer van Koophandel telefoonnummer 088 585 1 585.

    Overigens grappig dat de spam beleefder is dan de normale mail die KvK stuurt: de laatste mail die ik van de KvK heb waarin ze me "beste heer/mevrouw" noemen, stamt uit 2013. Tegenwoordig laten ze de aanhef gewoon weg.
  5. WilM
    Wa?

    Toon alleen de berichten van WilM
    quote:
    Discover your true IQ score in 3 minutes
    Find out how you measure up in this 3 minute IQ test
     
    Start Certified Test >>>

    In zekere zin zijn ze wel eerlijk. Als je klikt, ben je gezakt voor de test... Smile
Terug naar de lijst