Er is iets afschuwelijks gebeurd in Zuid-Afrika.

Er is iets afschuwelijks gebeurd in Zuid-Afrika. 

Onderwerp van Willemijn

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. BeBritty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van BeBritty
    Horror, echt horror. Die arme Arine. Arme kinderen. Het enige lichtpuntje is dat de kinderen op dat moment niet thuis waren. Logisch dat ze meteen weg willen. Ik heb een broer ?n een zus in Zuid-Afrika wonen, mijn broer in Cape Town maar mijn zus in een plattelandsdorp. Extra aandacht voor deze nachtmerrie dus. Ik ga ook doneren.
  2. Willemijn
    Wabi Sabi, volvo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Willemijn

    Hier kun je kijken en luisteren naar Arine's nachtmerrie. Ik waarschuw je: het is schokkend om te horen.

    >>LINK<<
  3. Margoos
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Margoos
    Overgemaakt op je oa tegoed, veel sterkte en ik hoop dat het ze snel lukt om naar Nederland te komen.
  4. BrendaJ
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van BrendaJ
    Is het niet handig om dit naar prive te (laten) verplaatsen?
    Daar hoort het meer thuis vind ik en dan blijft het ook meer bovenaan staan.
  5. heleni
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van heleni
    Zijn ze al in Nederland, hebben ze een huis e.d?
  6. Willemijn
    Wabi Sabi, volvo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Willemijn

    Nee nog geen huis maar daar wordt aan gewerkt.

    Vanavond om 20.25u besteedt Brandpunt aandacht aan de dood van Peet.
  7. heleni
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van heleni
    quote:
    Dit schreef Willemijn
    Nee nog geen huis maar daar wordt aan gewerkt.

    Vanavond om 20.25u besteedt Brandpunt aandacht aan de dood van Peet.


    Zie nu net de aankondiging!
    Hoop dat het ze in Nederland hun weg zullen vinden
  8. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel
    Wat een verschrikkelijk verhaal!

    3x in Zuid-Afrika geweest. De laatste keer alleen.
    Het is een bende nu daar. Zeer veel onrust. De laatste keer dat ik er was vond ik het er ook heel erg onveilig.

    Het is al lang niet meer zo dat alleen boeren worden beroofd. Iedereen, ongeacht hoe of wat.
    Er is niks voor velen. Het gaat alleen maar achteruit daar met meer berovingen en doodslag.
    Ze deinzen nergens voor terug.

    Het komt ook door de politieke situatie daar met Zuma als leider. Het is echt verschrikkelijk.
    Ik ben zelf bezig met iemand daar weg te krijgen en heb nu nog niks staan om mijn OA-tegoed.
    Het is een prachtig land qua natuur en alles.
    Maar de meesten willen liever in een minder mooi land wonen met meer veiligheid.

    Daar is dit weer een voorbeeld van helaas.
  9. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Wat een schokkend verhaal.

    Ik wist wel dat mensen in de steden veel last hebben van overvallen, bv als je de poort achter de auto dicht doet. Maar van het platteland op deze manier wist ik niet.

    Wat ontzettend heftig en triest. Heel veel sterkte
  10. Willemijn
    Wabi Sabi, volvo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Willemijn

    Het klopt Marnel, dat het helemaal niet meer om de witte boeren gaat. Peet en Arine waren geen boeren, hadden geen bewaking en geen bewakingscamera's, hadden geen land dat bewerkt werd door zwarte Zuid-Afrkanen, zij voldoen op geen enkele manier aan het profiel van de mensen/farms die overvallen worden. Iedereen wist dat Peet naar het buitenland moest om geld te verdienen, iedereen wist dat er niks te alen was bij hen, iedereen wist dat zijn geen blanke-farmverleden hadden.

    Het wordt alleen maar erger daar, dat is voor de Zuid-Afrikanen zelf ook rampzalig maar dat ontdekken ze pas in de toekomst.....

    Arine en de kinderen zijn onderweg naar huis, ze komen donderdag aan in Nederland, er is een tijdelijk huis waar ze voorlopig samen mogen blijven. Dus niet een logeerplek bij anderen maar een huis voor Arine en de kinderen. Dan kunnen ze in hun eigen tempo tot rust komen van de reis die ze gemaakt hebben om daar weg te komen.
    Want als je de uitzending gezien hebt dan begrijp je wel dat het niet een regulier ritje naar de luchthaven was...

    Zodra er nieuws is dat ze zijn aangekomen dan meld ik het hier. Ik zal blij zijn als ze weer veilig hier zijn. Wat hen is overkomen spookt wel door mijn hoofd hoor.
  11. Sandra1202
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Sandra1202
    Klopt het dat er gisterenavond, ik meen bij Brandpunt er ook aandacht was voor dit incident?
  12. Willemijn
    Wabi Sabi, volvo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Willemijn

    Ja er is gister bij Brandpunt aandacht besteed aan de overval op Peet en Arine.

    Vanmiddag ben ik een enveloppe met een bedrag van 110 euro weg wezen brengen.
    Als er nu nog mensen zouden storten via mijn OA tegoed dan breng ik dat later weg.

    Ze zijn veilig aangekomen in Nederland, hopelijk kunnen ze tot rust komen nu.
    Voorlopig blijven ze in de luwte en bepalen ze zelf wanneer ze anderen willen zien.
    Ik begrijp dat wel.
Terug naar de lijst