I-phone 3G/4G

I-phone 3G/4G 

Onderwerp van Danielle

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. WilM
    Wa?

    Toon alleen de berichten van WilM
    quote:
    Dit schreef Danielle
    Wat ik al zei: De meeste apps staan uit. Ook zet ze na ieder internetgebruik via advanced task killer alle apps uit.
    Maar dat is mijn vraag niet, zo slim zijn we zelf wel.
    Mijn vraag is: hoe zet je een iPhone 6S op 3G?

    Denk je nu echt dat 3G de oplossing van je probleem is? Je kan met 3G nog steeds ruim 22 GB per dag downloaden (als je stilstaat; 1.5 tot 4 GB per dag als je beweegt).

    Als je wilt voorkomen dat je databundel er met een paar dagen doorheen is gejaagd, zul je er echt achter moeten zien te komen wat de verbruiker is. Mijn vermoeden is dat een of meerdere apps veel data verbruiken door te verversen op de achtergrond. En dat kun je niet voorkomen door een app af te sluiten. Daarvoor zul je toch echt moeten uitzoeken welke app zoveel data verbruikt. Vervolgens kun je bij Instellingen → Algemeen → Ververs op achtergrond instellen dat die app niet mag verversen. Met een beetje geluk is dat dan de oplossing.

    Wat versta je onder "de meeste apps staan uit"? Dat je niets in de lijst ziet staan als je twee keer op de home-knop drukt? Dan heb ik slecht nieuws voor je: dat heeft niets met aan- of uitstaan te maken. In die lijst staan alle programma's die recent zijn geopend, ongeacht of ze wel of niet draaien. Het feit dat een app daarin staat wil dus niet zeggen dat 'ie actief is, en het feit dat een app er niet in staat, wil niet zeggen dat 'ie niet actief is. (Althans, dat is zo vanaf iOS 7, en een 6s heeft minimaal iOS 9.)

    Advanced task killer? Ik kan hem niet vinden in de app store. Er is wel een app met die naam voor Android. Voor iOS heeft een dergelijke app ook niet echt nut. Zie de vorige alinea.
  2. Danielle
    Niets is voor niets

    Toon alleen de berichten van Danielle

    Er staat bij algemeen-instellingen geen "ververs"
    Plaatje
    Plaatje
  3. WilM
    Wa?

    Toon alleen de berichten van WilM
    quote:
    Dit schreef Danielle
    Er staat bij algemeen-instellingen geen "ververs"

    Grappig dat je eerste screenshot die optie w?l toont. Smile (onder "Beheer opslagruimte")
  4. Danielle
    Niets is voor niets

    Toon alleen de berichten van Danielle

    quote:
    Dit schreef WilM

    Grappig dat je eerste screenshot die optie w?l toont. Smile (onder "Beheer opslagruimte")


    Ok?, en dan? Als ze erop klikt staat er alleen dat ze de apps kan verwijderen.
    Plaatje
  5. WilM
    Wa?

    Toon alleen de berichten van WilM
    quote:
    Dit schreef Danielle
    Ok?, en dan? Als ze erop klikt staat er alleen dat ze de apps kan verwijderen.

    Nee, dat is 'Beheer opslagruimte'. Je moet de menuoptie eronder hebben: 'Ververs op achtergrond'. Dan krijg je iets als dit te zien:
    Plaatje
  6. Anne1967
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Anne1967
    Nee, terug naar je eerste screenshot. Daar staat Beheer Opslagruimte. En daaronder zie je staan: ververs op achtergrond. Als je die aanklikt, kan je in het scherm dat dan komt, het schuifje op uit zetten.
    Daarnaast kan je dat ook per app aangeven, wanneer je Ververs op achtergrond aan laat staan.

    Maar ik zou adviseren om het schuifje bovenaan die pagina op uit te zetten. Daarmee zal het probleem echt opgelost zijn.

    Ik heb een iphone met 32 gb opslag, die zo goed als vol zit, ik heb veeeeel apps, en ik haal echt bij lange na niet de 5 gig per maand.
  7. WilM
    Wa?

    Toon alleen de berichten van WilM
    En bij Instellingen → Mobiel netwerk kun je ook nog e.e.a. uitzetten (en zien hoeveel mobiele data een app heeft verbruikt):
    Plaatje
  8. zonnestraaltje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van zonnestraaltje
    quote:
    Dit schreef WilM
    En bij Instellingen → Mobiel netwerk kun je ook nog e.e.a. uitzetten (en zien hoeveel mobiele data een app heeft verbruikt):


    En helemaal onderaan dat lijstje staat WiFi assistentie die kan ze ook uitzetten. Die stelt automatisch 4G in als WiFi verbinding slechter is. Dat scheelt ook veel blijkbaar.
  9. Kijk eens naar Facebook, of automatisch afspelen van video's soms aan staat. Zo ja, wijzigen naar uit of alleen met WiFi.
  10. Danielle
    Niets is voor niets

    Toon alleen de berichten van Danielle

    quote:
    Dit schreef Jacqueline_69
    Kijk eens naar Facebook, of automatisch afspelen van video's soms aan staat. Zo ja, wijzigen naar uit of alleen met WiFi.


    Die staat op nooit automatisch afspelen.
  11. geest
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van geest
    MIjn dochter kwam nog tekort met 20 g per maand. Gaat supersnel volgens mij die bundel. We hebben nu onbeperkt internet op mobiel perfect.
  12. quote:
    Dit schreef Jacqueline_69
    Kijk eens naar Facebook, of automatisch afspelen van video's soms aan staat. Zo ja, wijzigen naar uit of alleen met WiFi.

    En checken of updaten van apps op 'alleen wifi' staat.
Terug naar de lijst