All risk verzekering auto

All risk verzekering auto 

Onderwerp van Carla-S

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. drakie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van drakie
    quote:
    Dit schreef Carla-S
    Ik heb maximale no claimkorting met 19 schadevrije jaren


    Dan scheelt het in premie waarschijnlijk minimaal....... Voor mij ook altijd de afweging: heb ik het geld liggen voor een andere auto of niet. Voorlopig dus nog lekker All-Risk hier.
  2. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa
    quote:
    Dit schreef SFR


    Nieuwwaarde regelingen zijn veelal mooie marge makers voor verzekeraars. Ik kan mij moeilijk voorstellen dat een auto van 13 jaar oud nog een nieuwwaarde uitgekeerd krijgt...


    Als je de aankoopnota van een bij de kamer van koophandel ingeschreven autohandelaar hebt... No problemo
  3. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Ok.
  4. Hier ook all risk bij FBTO. Puur om het feit dat ik 3 jaar lang de aanschafwaarde vergoed krijg en ik dat geld niet zomaar meer heb liggen.
    Hiervoor WA verzekerd nooit wat gehad overigens maar je zult zien dat ik net nu met een wat duurdere tweedehands auto wel de auto in de prak rijd.
  5. johan1972
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van johan1972
    Mijn auto is van 2008. Ben allrisk verzekerd bij Inshared en heb niet zomaar de dagwaarde van de auto klaarliggen om een andere auto te kopen wanneer ik de huidige auto total-loss rij. Dus ik blijf mooi allrisk verzekerd en het scheelt nog niet eens een tientje per maand in mijn geval.
  6. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    Weet iemand wat Casco ZON is?
    Erachter staat een bedrag wat volgens mij het aankoopbedrag was of wellicht de catalogus waarde. Dat ben ik even kwijt.

    Zie ook dat er max 12.000 km op de polis staat maar ik rij inmiddels gemiddeld 20.000 km per jaar. Kan ik daar problemen mee krijgen?
  7. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S

    Bij 2/3 van de verzekeraars betaal je iets meer premie wanneer je meer kilometers rijdt.
    Je kunt het laten wijzigen.
  8. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef Carla-S
    Bij 2/3 van de verzekeraars betaal je iets meer premie wanneer je meer kilometers rijdt.
    Je kunt het laten wijzigen.

    Ja dat zal ik wel doen. Dan meteen kijken wat precies mijn voorwaarden zijn en of ik dat nog wil aanpassen
  9. johan1972
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van johan1972
    [QUOTE]Dit schreef Cato
    Weet iemand wat Casco ZON is?
    Erachter staat een bedrag wat volgens mij het aankoopbedrag was of wellicht de catalogus waarde. Dat ben ik even kwijt.

    Zie ook dat er max 12.000 km op de polis staat maar ik rij inmiddels gemiddeld 20.000 km per jaar. Kan ik daar problemen mee krijgen?
    [/QUOTE

    Ja dat kan wel. Als jij schade rijdt en de km stand moet doorgeven en er komt naar voren dat je veel meer rijdt, heb je kans dat de verzekeringsmaatschappij moeilijk gaat doen. Ik zou het persoonlijk wel laten aanpassen. Je betaalt dan misschien iets meer premie maar voorkomt wel veel gedoe.
  10. 7jeroen7
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van 7jeroen7
    quote:
    Dit schreef Cato
    Weet iemand wat Casco ZON is?
    Erachter staat een bedrag wat volgens mij het aankoopbedrag was of wellicht de catalogus waarde. Dat ben ik even kwijt.

    Zie ook dat er max 12.000 km op de polis staat maar ik rij inmiddels gemiddeld 20.000 km per jaar. Kan ik daar problemen mee krijgen?


    ZON betekent dat je aan bepaalde voorwaarde voldoet en daardoor premiekorting hebt. Denk aan de regio waar je woont, leeftijd, aantal schadevrije jaren etc.
  11. Allrounder
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Allrounder
    All Risk idd tot een jaar of 8 is verstandig, maar/en afhankelijk van de no-claimkorting.
    De regel premie : waarde van de auto is ongeveer 1 op 10 is een aardige, al begrijp ik ook wel dat t voor een leek lastig te bepalen is wat de huidige waarde is.
    Stel je prenie is 100?/ mnd dus 1200?/ jaar en de waarde van de auto 5 mille, dat vind ik de verhouding wel scheef gaan lopen, want kun je alleen van de premie alleen al iedere 4 jaar een andere auto kopen...
    Kmtrage is idd wel belangrijk om goed door te geven, niet alleen voor de juiste premieberekening maar bij schade kun je enorm gezeur krijgen wanneer de kmstand hoger is dan volgens t opgegeven kmtrage zou zijn..
  12. Allrounder
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Allrounder
    quote:
    Dit schreef johan1972
    Mijn auto is van 2008. Ben allrisk verzekerd bij Inshared en heb niet zomaar de dagwaarde van de auto klaarliggen om een andere auto te kopen wanneer ik de huidige auto total-loss rij. Dus ik blijf mooi allrisk verzekerd en het scheelt nog niet eens een tientje per maand in mijn geval.


    Gelijk heb je ...
Terug naar de lijst