Badkamertegels opnieuw voegen

Badkamertegels opnieuw voegen 

Onderwerp van Danielle

Terug naar de lijst
  1. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    wat ik niet snap is waarom voegen nooit '" geseald" worden na het drogen. lijks me super handig, nooit meer vocht (en rotzooi) in de voegen!

    scheelt een heleboel werk.
  2. Danielle
    Niets is voor niets

    Toon alleen de berichten van Danielle

    quote:
    Dit schreef koen
    wat ik niet snap is waarom voegen nooit '" geseald" worden na het drogen. lijks me super handig, nooit meer vocht (en rotzooi) in de voegen!

    scheelt een heleboel werk.


    Volgens mij bestaat er wel zoiets.

    >>LINK<<
  3. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Voegverf van Albastine heb ik ooit weleens gedaan, vond het veel werk en ik had veel meer nodig dan op de verpakking stond
  4. Danielle
    Niets is voor niets

    Toon alleen de berichten van Danielle

    quote:
    Dit schreef Rose_s
    Voegverf van Albastine heb ik ooit weleens gedaan, vond het veel werk en ik had veel meer nodig dan op de verpakking stond


    Alleen verven is niet de bedoeling. Omdat de voegen dieper liggen dan de tegels, dacht ik dat het misschien mogelijk is om er met wit boegmiddel overheen te voegen.
    Mijn vraag was of dat mogelijk is.
  5. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    de voegen liggen waarschijnlijk dieper omdat de afgelopen jaren de voegen flink gepoets zijn (en er voegsel uit is gesleten). Dit oppervlak is niet geschikt als hechtlaag.

    je zou het bijv kunnen proberen met "voorstrijk", dit is eigenlijk een soort lijm die wordt gebruikt om een hevhtlaag te maken voor stucwerk. Ik denk echter dat dit middel geen "weerbestendige" eigenschappen heeft, dus dat je van de regen in de drup komt.

    ik denk dat het wel kan, maar dat het middel erger is dan de kwaal.

    als ik jou was, zou ik de voegen mooi laten zoals ze zijn, en sparen voor een nieuwe badkamer (als je daar je geld voor over hebt)
  6. Miquel69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Miquel69
  7. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    opnieuw voegen is een makkie, het eerst verwijderen van de oude voegen is een rotklus.
  8. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef koen
    opnieuw voegen is een makkie, het eerst verwijderen van de oude voegen is een rotklus.


    Je kunt oude voegen ook aanbranden. Ik weet alleen niet of daarna het voegwerk blijft zitten. Ik heb het zelf nooit geprobeerd, hoorde dat het kan. Gebruik je puur cement met een beetje water. Wordt vaker gebruikt bij betonvloeren en metselen, dan bij voegen.
  9. Miquel69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Miquel69
    quote:
    Dit schreef koen
    opnieuw voegen is een makkie, het eerst verwijderen van de oude voegen is een rotklus.


    Maar minder werk dan een nieuwe badkamer bouwen.

    Dat klinkt een beetje als een nieuwe auto aanschaffen omdat het asbakje vol zit ;)

    Daarbij, hoe groot is een badkamer nou helemaal?

    Met twee man is het in een weekend klaar.
  10. Danielle
    Niets is voor niets

    Toon alleen de berichten van Danielle

    quote:
    Dit schreef koen


    als ik jou was, zou ik de voegen mooi laten zoals ze zijn, en sparen voor een nieuwe badkamer (als je daar je geld voor over hebt)


    Ik ga er geen nieuwe badkamer inzetten. Het is een huis van de woningbouw. Daarbij komt dat er geen water op de voegen komt. Ik heb een voorzet douchecabine die in de douchehoek staat.
    Overnieuw voegen moet kunnen toch?
  11. Danielle
    Niets is voor niets

    Toon alleen de berichten van Danielle

    quote:
    Dit schreef Miquel69


    Daarbij, hoe groot is een badkamer nou helemaal?

    Met twee man is het in een weekend klaar.


    Het te voegen oppervlak is ca 13 m2.
    En ik heb geen 2 man voor handen. Ik zal het zelf moeten doen.
  12. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    quote:
    Dit schreef Danielle


    Het te voegen oppervlak is ca 13 m2.
    En ik heb geen 2 man voor handen. Ik zal het zelf moeten doen.

    Klus op werkspot plaatsen. Of met woningbouw gaat praten. Hoewel zij t waarschijnlijk alleen zullen doen bij lekkage vermoed ik
Terug naar de lijst