verstopte afvoer

verstopte afvoer 

Onderwerp van Boep

Terug naar de lijst
  1. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep

    quote:
    Dit schreef Erik63


    Witte afvoer zit meestal niet aan grijze afvoer geplakt. Dus dat witte deel zou uit het grijze deel te halen moeten zijn met wat meer kracht ("zou" is in deze zin belangrijk).

    Best mogelijk maar het zit op een onhandige plek dus kracht zetten lukt me zo niet.
  2. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep

    @Dianaa en Daro, ga ik vanmiddag even proberen.
  3. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    Er zal een rubberen manchet inzitten tussen de plastic buis en de afvoer.

    Dat kost even wat kracht om die buis eruit te krijgen.

    Die manchet kun je ook schoonmaken of vervangen.
  4. Zooitje
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Zooitje
    Doorzagen en daarna een nieuwe erop zetten?
    Hier hadden we hetzelfde probleem....eerst nog braaf met ontstopper aan de slag geweest..
    En aangezien ik geen geduld hebSmile
  5. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep

    Ik ben te oud om een halve middag in een keukenkastje te hangen. Au. Smile

    Maar goed, heb de sifon losgekregen. Er zat enorm veel troep in. Sifon weer ge?nstalleerd. Probleem niet opgelost. Nu weet ik het niet meer.
  6. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    quote:
    Dit schreef Boep
    Ik ben te oud om een halve middag in een keukenkastje te hangen. Au. Smile

    Maar goed, heb de sifon losgekregen. Er zat enorm veel troep in. Sifon weer ge?nstalleerd. Probleem niet opgelost. Nu weet ik het niet meer.

    Trekveer?
  7. daro
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van daro
    Woon je in flatgebouw? Ik stak er hier een keer een trekveer in en kreeg hem er niet meer uit.Smile Ik heb peentjes gezweet daar ik bang was dat ik het hele buizenstelsel overhoop moest halen. Dan kreeg ik hier de wind van voren. Ik heb een aardige buurman gelukkig die heeft hem eruit gekregen. De volgende keer bel ik als het niet in het sifon zit de loodgieter.

    Maar in een eigen huis zonder buren op hetzelfde stelsel zou ik het nog wel een keer proberen. Bij de action verkopen ze van die veren. Je moet wel goed draaien ook op de terugweg.Smile

    Overigens zei de buurman dat ik geen korrels moest gebruiken dat schijnt juist te verharden. Dus altijd vloeibare ontstopper. ik doe het na die verdieping in het ontstoppen met baking soda en azijn, natuurlijkvriendelijker en gaat ook als een speer.

    Succes, rotklus inderdaad in die kastjes
  8. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep

    Ja ik woon in een flat. Trekveer is wellicht een optie maar ik had ook al bedacht; wat als dat ding vast komt te zitten?
    Ik bel mijn klusser. Zie het echt niet meer zitten nog een keer de boel open te maken met het risico dat ik het niet zelf kan oplossen. Hij heeft professioneel materiaal en wat ik zo lees op internet is de ene trekveer de andere niet.
  9. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva
    Ooit door een professioneel bedrijf mijn gootsteen laten ontstoppen.
    De verstopping zat zeker 3 meter verderop in de leiding vertelde hij.

    Hoe kan ik dit voorkomen de volgende keer?
    Zeer zeker geen ontstoppingsmiddelen gebruikenSmile
    E?n keer per week/maand, afhankelijk hoe vaak je het gebruikt,
    een handje soda met kokend water erover heen
    even wachten.....even wachten ...max 2 minuutjes
    en dan met veel koud water naspoelen
    Nog niet voldoende, soda en kokend water herhalen....en koud water ook uiteraard

    De ontstoppingsmiddelen lossen de vuilresten te kort op en blijven hierdoor verder op in de leiding weer vastplakken, wat dus ergere verstoppingen geeft, vertelde de goede man mij.........een goeie voor de klanten......een slechte voor de blijvende inkomsten van zijn baas, lijkt me zo
    Ik ben er wel blij mee

    Nooit meer verstopping gehadSmile
  10. Heb je niet zo'n plopding?
  11. Raymond
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Raymond
    quote:
    Dit schreef Boep
    Ik ben te oud om een halve middag in een keukenkastje te hangen. Au. Smile

    Maar goed, heb de sifon losgekregen. Er zat enorm veel troep in. Sifon weer ge?nstalleerd. Probleem niet opgelost. Nu weet ik het niet meer.

    Als het een huurwoning is....
    En het zit dus niet in het witte gedeelte. Dan is het een probleem voor de verhuurder!
  12. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    quote:
    Dit schreef Raymond

    Als het een huurwoning is....
    En het zit dus niet in het witte gedeelte. Dan is het een probleem voor de verhuurder!

    Nee hoor . Probleem van huurder . En een trekveer is niet geschikt je moet een ontstoppingsveer hebben .
Terug naar de lijst