OA 4.0: wat vind jij belangrijk?

OA 4.0: wat vind jij belangrijk? 

Onderwerp van bart

Terug naar de lijst
  1. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    Ik denk niet dat er mega commercie binnen is op OA, dus dat "probleem" kunnen we negeren.

    Verder denk ik dat Simone leuke originele uitjes organiseert en hoop ik dat ze dat blijft doen en dat het er liever meer dan minder worden. Ik snap ook heel goed dat een schip vol moet om uit de kosten te komen.

    Het mixen van doelgroepen is bij het ene uitje minder een probleem dan bij een ander uitje. Het is wel goed als het duidelijk is. Uiteindelijk zal dan blijken of uitjes zonder derden populairder zijn dan uitjes met derden en dan zal het zich daar weer naar vormen.

    Ik wil graag de kinderuitjes extra aandacht geven. Maar natuurlijk niet ten koste van de ouderuitjes, want daar hebben heel veel mensen lol van. Maar Marnel heeft gelijk, dat de kinderuitjes voor nieuwe leden het belangrijkste zijn, dus alles wat ik kan doen om dat te stimuleren moet gebeuren.
  2. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    quote:
    Dit schreef Pluskat
    (18-3-2018)

    Mijn derde nacht in de me wakker houdt vanwege de essay (of eigenlijk epistel) die ik geschreven moet hebben als ik mijn gevoel voor eigenwaarde niet wil verliezen. En dat wil ik niet. Maar twee keren dat ik dat eerder ook moest doen werd me dat niet bepaald in dank afgenomen. En ondanks dat ik destijds mijn bevindingen los heb gelaten van mijn persoonlijke opvattingen en mijn kritische noten zo integer en zo open voor discussie heb gelaten als mogelijk werd gelaten, werd deze zonder weerwoord of tegenspraak uit beeld gehaald, ik als kwaadaarde hater in beeld gezet. En is het zoals nu wel blijkt ook ongelezen direct de prullenbak in gegaan, want anders zat ik hier nu niet te schrijven.

    Maar het is nu half twee geweest en ik had mijn zoon beloofd dan in bed te liggen, want morgen is voor hem (en dus ook voor mij) een grote dag en ik heb nog veel.. Wacht, wat ben ik aan het doen, waarom vertel ik dit? Dit is OA 3.0, who gives a flying fuck about familly life anyway?

    Hier mag het overal over gaan, des te vulgairder des te beter, maar kom hier geen mensen lastig vallen met je gezinsleven. Ok?, met hoeveel Netflix je ze voert verzamel je punten (of Likes zoals heel graag genoemd wordt). Maar kom hier niet aan met opvoedingsvraagstukken die niet voldoen aan de hier geldende norm (met je pik in de ene hand, je smartphone in de andere, smarties in je oren en je ogen in je zak)(?) want dat krijg je als de subiet de trigger happy OA - Gedachtenpolitie op je dak en die hebben hun ogen niet bepaald in hun zak.

    Die dienst heeft namelijk een hoger doel te dienen en dat is de reputatie van de OA-kliek en niet het welzijn van wiens kinderen dan ook. Die zijn immers allang het huis uit en als je nog kinderen hebt om zorg voor te dragen, wat doe je dan hier? De wapens die ze gebruiken zijn dan ook niet bepaald kinderachtig te noemen. Voorbeelden te over, maar van de gedachtenpolitie en de normen die zij handhaven staat niets beschreven in de voorwaarden, daar kom je gaandeweg pas achter en wat je dan in ieder geval hebt overgehouden is >>LINK<< en >>LINK<< om je nog een keer kwetsbaar op te stellen. Een van die 'undocumented features' van twijfelachtige allooi en absoluut een cornerstone die we hier niet moeten willen hebben.

    Dit en andere taboes op de waarheid zou ik graag doorbroken zien in OA 4.0. Dit of een naam, algemene voorwaarden en een pestprotocol die recht doen aan de geldende praktijk.

    Dus je zult misschien begrijpen dat ik erg op zie tegen het schrijven mijn reactie op het thema 'Fragile'. maar als we willen dat het waar is wat daar staat zal iemand daar een begin mee moeten maken. Bij voorkeur degenen die het balletje (en dat vond ik een heel goed idee) opgegooid hebben, maar die nemen tijd die er niet is, want als het gaat etteren krijg je het voor de zomertijd (h? leuke analogie!) niet schoon en begint OA4.0 op 1 april met vuile lei, en dat is eeuwig zonde, een zwanenzang die niemand wil horen en ook helemaal niet gehoord hoeft te worden, maar onvermijdelijk als je je nieuwe huis op rotte fundamenten verbouwd. En eerlijk gequote: If something can be destroyed by the truth, it deserves to be destroyed by the truth.

    Shit, ik schreef dat alleen om in vijf minuten even te laten weten dat ik niemand vergeten was en dat is meer dan twee uur geleden. Smile
    Op deze zou belangrijke dag, die vanwege het overlijden van mijn vader ook voor mij weleens de belangrijkste dag voor mij tot nu toe met hem zou kunnen zijn, treft hij zijn vader die drie volle dagen en nachten zijn bed niet gezien heeft. For the fuck- it bucket, of 'ruk' zoals dat hier zo sierlijk heet. Ik zal hem moeten uitleggen wat de reden reden is voor mijn mentale >>LINK<< die er morgen ongetwijfeld zal zijn. Hij zei nog 'ik heb de sleutel hoor' en ik zei 'nee joh mafkees, ik ben gewoon op'.

    Ik ben blij dat hij zijn vader gewoon kent. Iets dat hij niet bepaald aan OA te danken heeft en ik ook niet. En daar komen we ook bij de kern wat wat mij zo raakt in het topic van Fragile. En het overlijden valt op een bijzondere manier samen met het moment dat dit onderwerp op tafel is gelegd en de dag dat mijn zoon mij de vrouw presenteert die hem wel heel dierbaar is. Een betere kans om mijn pure zelf te laten zien ga ik niet snel krijgen en dat is ook weer het mooie ervan, omdat deze drie topics innig met elkaar verweven zijn.
    Maar ik moet dit nu versturen, anders komt het er niet van en dat is zonde van deze drie uur die het me intussen gekost heeft.
    Over die krachten die mij hier het schrijven en reageren op mijn schrijfsels verhinderen hebben we het later nog wel 1 april is nog ver weg .

    PS
    Sorry voor eventuele taalfouten.
    En als je iets niet begrijpt, probeer eerst (open) te vragen als vorens te (ver)oordelen, want als iets niet meteen duidelijk is betekent dan niet per se dat Pluskat onzin uitkraamt. Het kan ook zijn dat je zelf iets niet snapt of iets (nog) niet weet.
    En als je niet weet hoe dat open vragen stellen zonder (voor)oordeel dan moet, vraag het een professional, er lopen er genoeg rond hier die je daarbij kunnen en willen helpen.
    En als je denkt alweer zo'n zeikerd die een patent op kwetsbaarheid opeist, think again (or at least for once)
    En als je denkt Sja, dit is internet en daar zijn nou eenmaal hufters(m/v) Ja en Nee. Ja je hebt helaas gelijk en Nee, wat dit is Ouderalleen 4.0 en daar krijgen die hufters niet alle ruimte die ze in 3.0 nog ongehinderd innemen.
    En als je per se onnozelheid moet etaleren met een clich? als dan ga je toch weg als het niet bevalt a: ga dan weg, want je hoort hier thuis omdat respect en een middelvinger niet samen gaan, en b: nee, ik ga niet weg. Mijn eigenwaarde laat me niet toe mij weg te laten (ik spreek ook voor anderen) pesten op de gronden waarmee dat nu gebeurt tenzij Bart (of voor mijn part een bepaalde % anderen) zegt dat die gronden terecht zijn. Maar dat zal met zo'n vaart niet lopen want na bijna vier jaar van stelselmatig pesten moet het eerste argument nog genoemd worden en of dat nog gaat gebeuren? Smile

    (?)bij wijze van speken dan (althans in veel gevallen)


    Is het teveel gevraagd om kort samen te vatten wat je punt is / punten zijn?
  3. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    We hebben vroeger een tijdje de NOS-feed gehad. Weet niet meer helemaal zeker wat daar mis mee was, maar volgens mij was het vooral vervelend dat er zoveel sportuitslagen tussen stonden. En reclame voor eigen programma's.

    De NOS-feed ziet er trouwens goed uit:
    >>LINK<<

    Volgens mij was het eerst >>LINK<< toen de nos en toen weer terug naar >>LINK<< Wie weet de reden nog?
  4. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    quote:
    Dit schreef EmC
    Als voorbeeld. Ik klik het bericht aan van aftapwet.
    Oa laat alleen een paar woordjes van eerste alinea zien, de rest is weg.
    Ook de alinea die begint met "Kamerlid Kees" is niet te zien op oa.
    Maar dan nog. Als je een keer wilt doorklikken om meer te weten krijg je een hoop reclame voor je kiezen die je bij andere feeds niet hebt. En dan nog regelmatig de gebrekkige berichtgeving omdat ze zo graag de eerste willen zijn die met nieuws komen.


    Dat zijn stukken die later toegevoegd worden. Ik heb het niet geautomatiseerd om nog een paar keer te checken. Jammer voor kamerlid Kees. Dat wel.

    Ben zelf wel blij met de uitbreiding, al blijf ik nog steeds op >>LINK<< kijken of er nog meer gemeld wordt. Zal ik die tekst eronder zetten? Dat dit niet het hele verhaal is en dat mogelijk nog meer op >>LINK<< staat?
  5. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    Teletext heeft trouwens geen eigen feed.

    Ik vind het prima om weer een tijdje de NOS-feed in te zetten. Ik gebruik zelf ook de NOS-app en dat is meestal prima. En niet commercieel.
  6. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    quote:
    Dit schreef Cato

    Hier ben ik het volledig mee eens.
    Kids gaan hier ook niet mee en ik ga zelf dan ook graag naar uitjes zonder kids.

    Duidelijke splitsing heeft mijn voorkeur


    Er is een verschil tussen:

    - uitje met de kinderen

    - uitje voor volwassenen waar kinderen eventueel ook mee kunnen

    Lijkt het zelfde (dacht ik), maar misschien is het echt wel iets anders. De hoofddoelgroep is in beide gevallen anders. We richten een uitje in zodat het leuk is voor kinderen, of we richten het in zodat het leuk is voor volwassenen (die eventueel de kinderen mee kunnen nemen). Aan de andere kant is het gewoon een keuze van de organisator. Wel of niet voor kinderen.

    Als ik als volwassene iets leuks wil doen, dan kijk ik niet bij de kinderuitjes. maar misschien vind ik het niet zo erg als er ook een paar kinderen mee gaan.

    Jeetje, is dan niets eenvoudig...


    Misschien moet ik eerst eens gaan kijken hoe ik het vorm ga geven.
  7. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    Zou er nog een andere feed zijn... Die een beetje neutraal is. Dus rechts noch links.
  8. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    quote:
    Dit schreef hanss51

    rtlnieuws is net als nos vlgs mij tamelijk neutraal.
    geen idee of die een feed bieden


    Oh ja. Goed idee. Deze:
    >>LINK<<
  9. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    Aan de andere kant... Er staan wel heel veel berichtjes in die feed. En er moeten er meerdere gecombineerd worden om een beetje al het belangrijke nieuws te hebben. En ook filmpjes met reclames. Ik denk dat dit niet veel verschil maakt met >>LINK<<
  10. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    En toch en toch en toch...

    - als ik filter op "uitjes voor kinderen", dan ligt het voor de hand dat ik ook de uitjes voor volwassenen waar kinderen naartoe mogen meeneem. Toch?

    - en idem als ik filter op "uitjes voor volwassenen"?

    Oftewel, de uitjes waar het niet uitmaakt komen in beide categorie?n. Ik maak me zorgen dat dat misschien onduidelijkheid geeft. Aan de andere kant, als je iets met je kind wilt ondernemen, dan wil je op ??n plek kijken (uitjes met kinderen) in plaats van twee plekken (de maakt-niet-uit-categorie erbij).

    Wat is wijsheid...?
  11. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    quote:
    Dit schreef Solar
    Hoeft niet serieus, maar die kleppen zijn alles overheersend. nu ook, geen actueel draadje te zien over kinderen, opvoeding of echtscheiding oid. Nodigt niet uit om eventueel een vraag oid over 1 van die onderwerpen te stellen. Dus snap wel waarom vriendin v mij die net gescheiden is, bij oa kwam, weer is afgehaakt. Ze ziet niet dat ze hier herkenning zal kunnen ervaren.

    ik vond dat voorheen juist de kracht v oa


    Goed punt, hoor....
  12. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    Ik grijp even terug naar de opmerkingen van een tijdje geleden.

    quote:
    Dit schreef Leonard
    Plan 2 lijkt me prima, drie knoppen dan toch? Alleen Ouders, Alleen met Kinderen, Zowel met als zonder kinderen


    Mwah.

    Ik vind toch echt, dat als ik een uitje met kinderen zoek, dat ik dan ook alle uitjes met kinderen moet zien. Dus ook de uitjes voor volwassenen waar kinderen welkom zijn. En andersom.

    Anders moet ik op twee knoppen drukken om alles te vinden wat ik met de kinderen kan doen.

    Dan is het dus een splitsing tussen:

    Uitjes voor gezinnen
    Uitjes voor volwassenen

    Dan is het een keuze voor de hoofd-doelgroep. Ik denk toch echt dat dat het meeste duidelijk is....
    En dan staat in de lijst aangegeven of er ook volwassenen / kinderen welkom zijn.
Terug naar de lijst