CNV of FNV

CNV of FNV 

Onderwerp van Rose_s

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. jellehl
    Geregisseerd...

    Toon alleen de berichten van jellehl
    Merkwaardig genoeg noemt men de fusie van NVV en NKV niet christelijk... Smile



    bij de weg... er zitten meer christenen bij het FNV dan bij het CNV... naar dat terzijde
  2. 7jeroen7
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van 7jeroen7
    quote:
    Dit schreef Rose_s



    Of een organisatie christelijk is of niet, dat maakt me niet uit, ik geloof dat ik nog wel als christelijk in de boeken sta. Mij maakt het meer uit waar ik evt de juiste hulp/adviezen kan krijgen als ik dat nodig heb.

    Daar ben ik wat principi?ler in. Ik heb niets met het geloof en zal dan ook niet gauw lid worden van een christelijke organisatie.
    Maar ik schat zo in dat qua hulp en adviezen beide je goed kunnen helpen wanneer je het nodig mocht hebben.
  3. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s

    quote:
    Dit schreef marinus
    Maakt naar mijn menging niet zoveel uit.FNV gaat wat eerder tot acties en stakingen over heb ik het idee. Heb wel eens foldertjes van het FNV en CNV naast elkaar gehouden (als de CAO onderhandelingen liepen ofzo). Dan staat er bij de FNV bijvoorbeeld "dit pikken wij niet" boven en bij het CNV wat gematigder. CNV heeft een christelijke grondslag, maar dat wist je waarschijnlijk al. Maar het maakt uiteindelijk niet zoveel uit of je voor het CNV of FNV kiest.. of evt een kleinere bond, de Unie bv.
    Wat goed dat je bij een vakbond wilt aansluiten trouwens.



    Wat je schrijft vond ik ook op Google. CNV os kleiner en maakt dat ik tot noch toe daar een voorkeur voor heb(meer onderbuikgevoel)

    @Wieb dat is ook leuk meegenomen.
  4. jellehl
    Geregisseerd...

    Toon alleen de berichten van jellehl
    zoiets dus..
  5. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    quote:
    Dit schreef Solar
    Na ontslag goede ervaringen met fnv gehad. goede vriendelijk juridische ondersteuning en daarnaast zelfs ook advies en een ondersteunend woordje van een vakbondbestuurder (!) (zelfs eten en wijn aan huis.)Smile


    Bij mij waren ze destijds veel minder doortastend.
    Heb er achteraf wel spijt van dat ik toen niet meer heb geageerd.
    Maar ben er nog wel steeds lid van.
  6. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s

    quote:
    Dit schreef Solar
    Na ontslag goede ervaringen met fnv gehad. goede vriendelijk juridische ondersteuning en daarnaast zelfs ook advies en een ondersteunend woordje van een vakbondbestuurder (!) (zelfs eten en wijn aan huis.)Smile



    was dat toevallig een OAster?
  7. jellehl
    Geregisseerd...

    Toon alleen de berichten van jellehl
    De kleur van de club is al lang niet meer bepalend vanuit religie...


    het gaat om zoiets als maatschappijbeeld en mensbeeld..
  8. jellehl
    Geregisseerd...

    Toon alleen de berichten van jellehl
    en uiteindelijk dienstverlening... maar dan worden die C en de F zo bleekjes
  9. marinus
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van marinus
    quote:
    Dit schreef Rose_s



    Wat je schrijft vond ik ook op Google. CNV os kleiner en maakt dat ik tot noch toe daar een voorkeur voor heb(meer onderbuikgevoel)

    @Wieb dat is ook leuk meegenomen.


    Het is de toon die de muziek maakt. En de toon van de CNV vond ik wat prettiger. Het komt ook door mijn christelijke nest waarschijnlijk.
  10. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s

    quote:
    Dit schreef jellehl
    De kleur van de club is al lang niet meer bepalend vanuit religie...


    het gaat om zoiets als maatschappijbeeld en mensbeeld..



    Ja dat vind ik ook veel belangrijker.
  11. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s

    quote:
    Dit schreef marinus


    Het is de toon die de muziek maakt. En de toon van de CNV vond ik wat prettiger. Het komt ook door mijn christelijke nest waarschijnlijk.



    Dat speelt zeker mee, ik ga er een nachtje over slapen.
  12. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    quote:
    Dit schreef marinus


    Het is de toon die de muziek maakt. En de toon van de CNV vond ik wat prettiger. Het komt ook door mijn christelijke nest waarschijnlijk.


    Vorige week hoorde ik nog een CNV'er hartgrondig vloeken omdat de poort werd geblokkeerd door stratenmakers. Smile
Terug naar de lijst