Tuinschuur schilderen

Tuinschuur schilderen 

Onderwerp van Tuwa

BEHEERD DOOR:
leeuwin70

Dit onderwerp is gesloten.
door Tuwa zelf op 8 september 2019 om 21:17:57

Terug naar de lijst
  1. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Clara



    Maar zo' n huis afbreken en opbouwen is ook niet echt fijn met een zere rug.


    ff een kraan regelen.



    Smile
  2. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Solar
    wat t verlossende woord wordt, graag ook bij mij. (ben ook bezig hiermeeSmile)

    ik ga ws voor optie dingetje


    Nou, dat lijkt mij nog te redden met de werkwijze die Ans voorstelt.
    Dat 'gat' is gewoon op te vullen met een goede houtvuller, lijkt mij. Smile
  3. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef EmC


    Dat zou ik niet te snel zeggen.
    Dit huisje is in zijn geheel in slechte staat.
    Er moet echt heel veel reparatie en voorwerk gedaan worden alvorens je kunt gaan denken aan schuren en beitsen of schilderen.
    Eigenlijk is het daarna nog steeds niet echt een goed huisje.
    En het is een simpel huisje, zonder vloer en ik weet het niet zeker maar zie ook geen dakgoot?
    Die ligt binnen no-time in stukken op de vloer hoor.
    Op marktplaats zie ik zonder moeite tuinhuisjes in erg goede staat, die je gratis kunt afhalen.
    Al zou je er in totaal een dag langer over doen, je hebt dan wel meteen een betere basis om mee vooruit te kunnen.
    Ik zou het wel weten maar ieder zijn hobby.

    @Clara; Tuwa schreef; (laten) doen.


    Als je zo?n huisje laat bouwen, ben je heel veel arbeidsloon kwijt. Dat is zo?n tweedehands huisje niet waard. De fundering is het belangrijkste. Dat kost ook best veel als je dat laat doen.
    Heb een paar weken geleden dat allemaal laten doen. De kosten van het arbeidsloon en de fundering waren even duur als het huisje.
    Als je het allemaal zelf kunt maken, is een gratis marktplaats huisje handig. Als je het moet laten doen, zou ik voor een nieuw huisje gaan.
    Zelf heb ik eentje uitgezocht van 40mm dik hout, gaat minstens 20 jaar mee. Het oude huisje was zonder fundering gebouwd. Die heb ik gratis laten ophalen.Smile
  4. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa

    quote:
    Dit schreef EmC


    ..........
    Dit huisje is in zijn geheel in slechte staat.
    ........................


    Waar baseer je dat op?
  5. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef Tuwa


    Waar baseer je dat op?


    Jouw foto's.
    Vind het er niet zo fraai uitzien.
  6. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa

    quote:
    Dit schreef EmC


    Jouw foto's.
    Vind het er niet zo fraai uitzien.


    het zijn details die niet goed zijn.
    Alle wanden boven de onderste eerste plank zijn hartstikke goed.
    De pest is dat het huisje direct op de tegels is gezet en niet op een extra verhoging of zo.
  7. quote:
    Dit schreef Tuwa


    het zijn details die niet goed zijn.
    Alle wanden boven de onderste eerste plank zijn hartstikke goed.
    De pest is dat het huisje direct op de tegels is gezet en niet op een extra verhoging of zo.


    Meest duurzame, en beste maar niet de goedkoopste oplossing:
    Onderste 2 lagen hout wegslopen, 3 lagen steen opmetselen en vanaf daar met hout omhoog. Verf verwijderen en met beits behandelen.

    Goedkoopste oplossing, maar minst fraai :
    Rotte plekken wegzagen en nieuwe hout plaatsen, waar mogelijk alleen weghalen tot gezond hout en herstellen met 2 componenten Woodfiller, verf verwijderen en beitsen.

    Sowieso een klus van een paar dagen.
  8. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    quote:
    Dit schreef ansvanmil


    Niet aflakken met een afsluitende hoogglans lak! Altijd met een beits, zoals bijv. Sigma Schakelverf of Sikkens rubbol EPS plus.
    Een schuur is aan de binnenzijde niet geschilderd en daardoor kan er vocht in het hout trekken. Dat vocht wil er ook weer uit. Als je een afsluitende laag gebruikt, drukt het vocht de verf eraf. Een open systeem (beits) heeft pori?n (kleine openingen) zodat het vocht eruit kan en de verf er niet af zal drukken.

    Als eerste alle losse delen eraf krabben met een verfkrabber, dan ontvetten met water en ammonia, opschuren. Rot hout eruit halen tot een paar cm in het gezonde hou, houtrotstop erop smeren, nieuw hout in de gaten stoppen en met 2-k plamuur plamuren, nieuwe delen gronden en alles beitsen. Evt 2e x beitsen. Klaar!




    dank. duidelijk kennis v zaken! ik heb hoogglans en idd flink wat 'blaren' inde verf
  9. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef Tuwa


    De pest is dat het huisje direct op de tegels is gezet en niet op een extra verhoging of zo.


    Is het huisje niet verzakt? Ons oude huisje stond op een paar ingegraven houten balkjes, die waren gaan rotten, daardoor verzakte het huisje. De deur wilde niet meer dicht etc. Het hout was verder nog goed, maar dak (golfplaten) was vergaan. Ik heb er een bedrijf naar laten kijken, de conclusie was dat nieuwbouw voordeliger was dan herstellen en repareren.
    Als het huisje goed inelkaar zit, zou ik schuren en vervenSmile Dat kost je 2 dagen, heb ik met mijn schuurtje bij mijn oude huis ook gedaan.
    Als je voor nieuwbouw gaat, wil ik je wel laten weten welk bedrijf dat voor ons gedaan heeft.
  10. ansvanmil
    Geloof (vooral) in jezelf

    Toon alleen de berichten van ansvanmil
    quote:
    Dit schreef Solar


    dank. duidelijk kennis v zaken! ik heb hoogglans en idd flink wat 'blaren' inde verf



    Heb mts afdeling schilderen gedaan (technische kant van het schilderen) en werk al 20 jaar in een verfspeciaalzaak. Dus best wel wat kennis op dat gebied idd....
  11. Lisenna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Lisenna
    Ik heb hetzelfde probleem. Wanneer stop je met oplappen?
    Net gegoogeld voor een nieuw tuinhuisje plaatsen en alles erbij. Kom ik toch minimaal tussen 4 en 5000.
  12. blonde-fee
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van blonde-fee
    Heb ff je foto's bekeken en je verhaal gelezen. Ik ben zelf al 35 jaar werkzaam in de professionele verf. Helaas is er hier weinig meer aan te doen. De kosten zijn hoger dan een ander tuinhuisje plaatsen. Misschien eens op MP kijken, daar kan je vaak voor weinig nog iets leuks scoren voor de komende jaren.

    Succes Anita
Terug naar de lijst