Stroeve vaat uit vaatwasser

Stroeve vaat uit vaatwasser 

Onderwerp van Dayenne

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    quote:
    Dit schreef maartje
    Was je met poeder of blokjes? Ik had een machine die ik op de 'blokjes stand' moest zetten, geen zout en glansspoelmiddel gebruiken als je blokjes gebruikt.

    Kort geleden een vaatwassermonteur gehad die met klem adviseerde om in alle gevallen wel zout en glansspoelmiddel te gebruiken. De hoeveelheid in de blokjes is bij lange na niet genoeg.
  2. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef Bloem

    Kort geleden een vaatwassermonteur gehad die met klem adviseerde om in alle gevallen wel zout en glansspoelmiddel te gebruiken. De hoeveelheid in de blokjes is bij lange na niet genoeg.


    Het ding was rete duur en was snel stuk, zal daar wel aan gelegen hebben. Kon geen blokjes en zout tegelijk gebruiken.
  3. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje
    quote:
    Dit schreef Bloem

    Kort geleden een vaatwassermonteur gehad die met klem adviseerde om in alle gevallen wel zout en glansspoelmiddel te gebruiken. De hoeveelheid in de blokjes is bij lange na niet genoeg.


    Dit is mij ook verteld.
  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Ik heb de blokjes stand ook gevonden Smile Heb nu de waterhardheid en hoeveelheid glansspoelmiddel ingesteld.

    Nu we toch bezig zijn. Mijn besteklade ligt uitelkaar. Een keer iets te hard de vaatwasser in geduwd. Iemand een vergelijkbare in huis die een foto kan sturen hoe het in elkaar moet? Met logisch verstand kom ik er niet, helaas... Ik heb deze: Beko DFN28430X. Ik wil nog een poging wagen bij de bcc, mogelijk hebben ze een vergelijkbare mand in de winkel en kan ik het daar afkijken.
  5. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    In de handleiding op bladzijde 17, zie je hoe dat moet.Smile
  6. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    quote:
    Dit schreef maartje
    In de handleiding op bladzijde 17, zie je hoe dat moet.Smile

    Op bladzijde 17 staat niet hoe ik de bestekla weer in elkaar moet zetten hoor??? Wel iets over vaatwasblokjes, maar dat had ik inmiddels gevonden en ingesteld.
  7. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Maar op blz 30 stond wel een tekening waar ik iets verder mee kwam. Iets pielen en de bestekla kan weer gebruikt worden Smile
  8. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    De vaatwasser is nu bezig met periodiek onderhoud was. Hij lekte nl ineens water. Dat doen alle vaatwassers bij mij soms. De afvoer ontstopt, de vaatwasser nu dus reinigingsprogramma en dan morgen weer een normale vaat wassen. Kijken of de instellingen werken.

    Bedankt allen voor jullie hulp!
  9. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Maar op blz 30 stond wel een tekening waar ik iets verder mee kwam. Iets pielen en de bestekla kan weer gebruikt worden Smile



    Ik heb een Engelstalige, misschien is die anders. Vanaf onderstaande tekening.
    Plaatje
  10. Joy
    We gaan het zien!

    Toon alleen de berichten van Joy
    Hier een soortgelijke ervaring. De 'blokjes' (lees power-dinges 3-in-1) zijn op den duur niet afdoende. Dat is jammer, want bij mij gaat er nooit vuile vaat in de vaatwasser. Ik spoel alles eerst onder de hete kraan af.
    Denk je een goed product te kopen Smile
    Nou ja, voorblijven kan je niks ...
  11. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Joy
    Hier een soortgelijke ervaring. De 'blokjes' (lees power-dinges 3-in-1) zijn op den duur niet afdoende. Dat is jammer, want bij mij gaat er nooit vuile vaat in de vaatwasser. Ik spoel alles eerst onder de hete kraan af.
    Denk je een goed product te kopen Smile
    Nou ja, voorblijven kan je niks ...


    Alles afspoelen is juist niet goed, de vaatwasser heeft het vet nodig voor de smering.

    Ik gebruik blokjes van de Lidl en dat gaat al jaren prima. Alleen als de vaat heel vies is en ik een te lage stand gebruik wordt het niet schoon. Nu is het water hier niet heel hard, mijn vaatwasser heeft drie standen, eenvoudig maar goed.
  12. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    quote:
    Dit schreef Joy
    Hier een soortgelijke ervaring. De 'blokjes' (lees power-dinges 3-in-1) zijn op den duur niet afdoende. Dat is jammer, want bij mij gaat er nooit vuile vaat in de vaatwasser. Ik spoel alles eerst onder de hete kraan af.
    Denk je een goed product te kopen Smile
    Nou ja, voorblijven kan je niks ...

    Afspoelen is niet goed. Iets met enzymen die zich moeten kunnen hechten en dat kan niet als er geen vuil is. Ook geleerd van de monteur.
Terug naar de lijst