have i been pwned

have i been pwned 

Onderwerp van robinet

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo
    De inloggegeven van OA leden zijn ook wel eens in het openbare beland.
  2. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef scar

    Ja deze site is te vertrouwen.

    En ja, je moet al je wachtwoorden vervangen, zeker als je overal hetzelfde wachtwoord gebruikt.


    Dank je.


    Mijn adres komt in de lijst voor, alleen is de vraag van wanneer. Twee jaar geleden is nl mijn netflix via Gmail overgenomen door iemand uit zuid Amerika. Dus toen de boel van nieuwe moeilijke ww voorzien.

    Of deze lijst recent is, of dat het de database is vanaf 2012 dat kan ik niet helemaal vinden
  3. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef Rose_s
    Is die site wel te vertrouwen anders heb je net je gegevens achter gelaten voor nog meer spam

    Ja die site is betrouwbaar en volledig belangeloos. Het enige wat de site doet is dat wat je typt vergelijken met een lijst met emailadressen. Type je zelf je adres fout, dan vergelijkt hij dus een verkeerd mailadres. Er wordt niets opgeslagen, tenzij je zelf je email achterlaat om te worden gewaarschuwd als je mailadres wel op een toekomstige lijst voorkomt.
    Meer gebeurd er niet mee.

    Dit heb ik van zeer ervaren ict-ers, die dit soort zaken volgen en veel bezig zijn met veiligheid.

  4. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef Erna


    Dit heb ik van zeer ervaren ict-ers, die dit soort zaken volgen en veel bezig zijn met veiligheid.


    Zeg maar, iemand zoals ik Smile
  5. hanss51
    @nd3rs

    Toon alleen de berichten van hanss51
    quote:
    Dit schreef scar

    Zeg maar, iemand zoals ik Smile


    Smile
    Smile
  6. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef hanss51


    Smile
    Smile

    Hihi
  7. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Oké, mijn email adres schijnt bekend te zijn, volgens die site. Maar ze zeggen er niet bij op welke website. Dus ik moet tig websites bij langs waar ik dit email adres gebruik om het ww te wijzigen. Das niet te doen....
  8. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Inmiddels verder gekeken dan m'n neus lang is. Ik heb de websites bezocht waar ik te traceren ben en het ww aangepast.
  9. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef scar

    Zeg maar, iemand zoals ik Smile



    Haha 😂 😂 😂
  10. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    mijn emailadres staat ook in de lijst, echter dit is uitsluitend een "verwijzings" adres (zonder mailbox, uitsluitend gebruikt voor het doorsturen van email). dit emailadres heeft helemaal geen wachtwoord.

    het is een illusie te denken dat die database van 12 miljard emailadressen 100% accuraat en compleet is, het is gebruikt voor commerciele doeleinden en dan gaat het om de aantallen.

    De afgelopen jaren regelmatig "chantage mail" gekregen dat mijn computer gehacked was (met dat emailadres) en dat er compromiterende opnames van mij waren gemaakt.Mijn laptop, een oud beestje, heeft niet eens een webcam en microfoon.......................

    -komt jouw email voor in deze lijst is het zowiezo een goed idee, je ww te wijzigen, dat is altijd een goed idee. en was waarschijnlijk toch al lang geleden
    -laat je niet gek maken door chantage emails
    -klik nooit op ingesloten links, van wie die mail ook is.
    -open nooit bijlages waar jij niet zeker weten om gevraagd heb of die je niet herkent
    -gebruik altijd je eigen favorieten, klik nooit op een link in een mail om bv naar de ing.nl, bol.com of whatever te gaan
    -ongewenste mail direct weg doen, ruim regelmatig de mail-trash op
    -stuur nooit wachtwoorden en/of gebruikersnamen via de mail
    -leer je kinderen geen snoepjes aan te nemen van vreemden.
    -die nigeriaanse prins/princes bestaat niet
  11. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef scar

    Zeg maar, iemand zoals ik Smile

    Smile
    Jij bent vast ook een ervaren ict-er en zag dat je net eerder schreef dan ik. Maar ik ken jou alleen op andere wijze een heel klein beetje.Smile
  12. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    quote:
    Dit schreef Carlita
    Me too🙄
    Ik krijg in mn spammap ook wel heel veel verzoekjes van dames (????) die iets spannends met me willen afspreken 🙄



    Ik ook in mijn outlook,,,Smile
Terug naar de lijst