Wie kent Deventer? 

Onderwerp van MarjanvanE

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Ik vond de stenenwinkel /stenenmuseum erg mooi, zit in een pand dat eruit ziet als een Chinees restaurant
  2. Cees
    Oemoemenoemoe

    Toon alleen de berichten van Cees
    quote:
    Dit schreef MarjanvanE

    Voor een lang weekend. Overnachting is al geregeld.
    Het weekend hoeft niet vol te zitten, maar leuke tips zijn welkom

    Cultuur
    eten-drinken
    natuur (aan de andere kant vd IJssel)


    Begrijp ik dat je eigenlijk tips zou willen om een leuke tijd te hebben in Deventer?
    Van wat daar te doen is en hoe er een leuke tijd door te brengen?
    Meer dan een aantal namen van mensen die er wonen of er wellicht iets vanaf weten ? Smile
  3. MarjanvanE
    Proost!

    Toon alleen de berichten van MarjanvanE

    quote:
    Dit schreef Cees


    Begrijp ik dat je eigenlijk tips zou willen om een leuke tijd te hebben in Deventer?
    Van wat daar te doen is en hoe er een leuke tijd door te brengen?
    Meer dan een aantal namen van mensen die er wonen of er wellicht iets vanaf weten ? Smile

    via de getagde mensen, kunnen er reacties komen...dus ik ben geduldig.
    Twelve zal vast wel nog tips plaatsen, vermoed ik.

    En anders wordt google mijn vriend. Maar een local verteld vaak net andere dingen
  4. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    quote:
    Dit schreef MarjanvanE

    Voor een lang weekend. Overnachting is al geregeld.
    Het weekend hoeft niet vol te zitten, maar leuke tips zijn welkom

    Cultuur
    eten-drinken
    natuur (aan de andere kant vd IJssel)


    Helaas zijn alle festiviteiten afgelast, want buiten coronatijd is er eigenlijk ieder weekend wel iets te doen.
    Want normaal gesproken hebben we in de zomermaanden de volgende festivals:
    Tour de Terras, Deventer op Stelten, GraveYard-festival, Bierfestival,Eten op Rolletjes, Stadsfestival, Film op de Brink, Zeldzaam Mooi Festival, Zomerkermis, , Boekenmarkt, Colmpop, De Smaak van Deventer, en ik ben er waarschijnlijk heul veul vergeten...Smile En alles gaat dit jaar niet door.Smile

    Jullie zitten aan de andere kant van de IJssel? Dus mogelijk op de stadscamping of het IJsselhotel, Dan is het leuk en het snelst om met het pontje naar Deventer Centrum te gaan. Als je uitstapt en je steekt over kom je op de Grote Kerkhof. Daar heb je leuke terrassen. Mijn favoriet is hotel-restaurant Vermeer. (100 meter vanaf het pontje aan de rechterkant). Die hebben een fijne binnentuin, lekkere koffie en een goede kaart en leuk personeel. Maar aan de voorkant is ook een terras.

    Meer horeca vind je op de Brink. Dat is hartje centrum en ongeveer 7 minuten lopen van Grote Kerkhof. Op vrijdag en zaterdag is daar ook de markt. Leuke winkelstraten zijn Grote Overstraat, Kleine Overstraat en Walstraat.
    Misschien een idee om een stadswandeling te doen met iemand van het Gilde. (ik ga er even vanuit dat die wel doorgaan).

    Als je aan de andere kant van de IJssel logeert is daar een park (Worp-plantsoen), waar normaal gesproken op zondag altijd een muziekmiddag is in de zomermaanden. Maar je kunt er wel zitten en rondlopen of picknicken.

    Vanaf de Worp (wijk Deventer aan de andere kant van de IJssel) is Twello ook niet ver. Met 5 autominuten ben je bijvoorbeeld bij het Hof van Twello. Daar wordt van alles verbouwd en verkocht en er is een blote-voetenpad.

    3 autominuten verder ben je in het dorp. Twello is best een leuk dorp en je kunt er gratis parkeren.

    Verder is vliegveld Teuge dichtbij (ligt achter Twello).

    En in Teuge heb je ook de Levenstuinen.
    >>LINK<<

  5. Bea
    Woke 😁 🌱

    Toon alleen de berichten van Bea
    quote:
    Dit schreef MarjanvanE

    Voor een lang weekend. Overnachting is al geregeld.
    Het weekend hoeft niet vol te zitten, maar leuke tips zijn welkom

    Cultuur
    eten-drinken
    natuur (aan de andere kant vd IJssel)


    Het Bergkwartier is een aanrader, een mooi stuk Oud-Deventer. Daar is ook jaarlijks het Dickens festival. In het Bergkwartier staat de Bergkerk, vaak is daar een expositie. De kerk is vrij toegankelijk.
    Aan de andere kant van de IJssel is een nieuwe stadsstrand, je kunt heerlijk bivakkeren bij Meadows. >>LINK<<
    Van daaruit kun je ook wandelen langs de IJssel.
    O ja, je kunt met het pontje over, ook leuk.
    Ik denk dat Rose-s deze winkel bedoeld, die met de stenen: >>LINK<<
    De Brink is erg gezellig, met allemaal horeca en veel terrassen.

  6. MarjanvanE
    Proost!

    Toon alleen de berichten van MarjanvanE

    Leuk, al deze tips! Dank jullie wel
  7. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    quote:
    Dit schreef MarjanvanE
    Leuk, al deze tips! Dank jullie wel

    Graag gedaan!

    Wat ook wel een bezoek waard is, is het havenkwartier. Ligt iets buiten het centrum, maar kun je gewoon lopend naar toe. Deze buurt is vernieuwd en opgeknapt. Zitten nu allemaal aparte bedrijfjes en ook horeca: DokH2O en Fooddock. In Fooddock zitten allemaal zzp-ers met een eigen horecastand. Zo kun je daar allemaal hapjes eten: van biologische hamburgers, Indonesisch, Afrikaans etc.. ze hebben ook een fijn terras aan het water.
  8. MarjanvanE
    Proost!

    Toon alleen de berichten van MarjanvanE

    quote:
    Dit schreef twelve

    Graag gedaan!

    Wat ook wel een bezoek waard is, is het havenkwartier. Ligt iets buiten het centrum, maar kun je gewoon lopend naar toe. Deze buurt is vernieuwd en opgeknapt. Zitten nu allemaal aparte bedrijfjes en ook horeca: DokH2O en Fooddock. In Fooddock zitten allemaal zzp-ers met een eigen horecastand. Zo kun je daar allemaal hapjes eten: van biologische hamburgers, Indonesisch, Afrikaans etc.. ze hebben ook een fijn terras aan het water.

    Dat klinkt goed en lekker! Smile
  9. ilona
    dorpsgek van OA

    Toon alleen de berichten van ilona
    >>LINK<<

    Tsja.... en mijn jongste dochter werkt bij Caribisch restaurant Pura Vida in de Grote Overstraat. Maar dat is reclame🙈 Tenzij je daar met mij wilt lunchen. Dan is het een lunch afspraak. 😁
  10. MarjanvanE
    Proost!

    Toon alleen de berichten van MarjanvanE

    quote:
    Dit schreef ilona
    >>LINK<<

    Tsja.... en mijn jongste dochter werkt bij Caribisch restaurant Pura Vida in de Grote Overstraat. Maar dat is reclame🙈 Tenzij je daar met mij wilt lunchen. Dan is het een lunch afspraak. 😁

    Das een leuk idee! Ik gooi het in de groep Smile
  11. DianneE
    Gewoon mezelf

    Toon alleen de berichten van DianneE
    Ik zie dit bericht nu pas.
    Zit je er dit weekend @MarjanvanE?
    Twelve, Bea en Ilona hebben al diverse info gegeven.
    Heb je voldoende?
    Vergeet het Bergkwartier ook niet, was die al genoemd? Zeker als je aan de kant van de IJssel zit.
  12. DianneE
    Gewoon mezelf

    Toon alleen de berichten van DianneE
    En als je van een biertje houdt, stadsbrouwerij Davo!
Terug naar de lijst