Nieuwe auto of...?

Nieuwe auto of...? 

Onderwerp van Dorien

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien
    Mijn autootje heeft ruim 2 ton gelopen en is denk ik wel eens aan vervanging toe. Ik hoop wat geld te krijgen uit de verkoop van mijn huis. Dus ik ben me eens gaan orienteren...
    Ik rijd nu een Chevrolet Spark met gas, dat bevalt op zich wel. Ik zag dat je ook een Dacia Sandero kon kopen met een bi fuel motor. Maar ach, een zuinig benzine autootje is ook prima. En private lease is misschien ook interessant?
    Ik heb er nul verstand van en heb geen idee. Gelukkig is daar OA met allemaal wijze mensen en sommigen zelfs ook met verstand van auto's.
    Wat ik wil? Een klein autootje. Denk Kia Picanto, VW Up, Peugeot 107, dat segment. Airco vind ik een must, de rest maakt me niet zoveel uit.
    Heeft iemand een goeie tip?
  2. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien

    Ik heb ooit een Alto gehad en dat was echt de slechtste auto ever. Echt de miskoop van de eeuw. Maar ik zag dat ze wel leuke nieuwe modellekes hadden. Over 1 ding ben ik wel uit: als ik een andere auto koop dan koop ik een witte!
  3. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien

    quote:
    Dit schreef jeli
    >>LINK<<

    Ik ben ooit dit draadje gestart. Misschien heb je er iets aan.

    Ja top, ik kon me het draadje herinneren maar het niet meer vinden. Ben je tevreden met je Micra?
  4. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien

    quote:
    Dit schreef jeannetted
    Houd er rekening mee dat als je gaat leasen de maandelijkse kosten hiervoor meegenomen worden in de hypotheekmogelijkheden als je weer wilt gaan kopen. Dat heeft een behoorlijke invloed en daarom heb ik zelf een auto gekocht.
    Hyundai I10

    Ja thanks voor de tip. Gelukkig heb ik al een huis :)
  5. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien

    quote:
    Dit schreef MarjanvanE
    Ik heb nu een Toyota Aygo van 2012, vorig jaar gekocht. Met airco.
    Hij rijdt heel zuinig!

    Mijn vorige auto, een Toyota Yaris was oud, veel op de teller maar nog steeds goed genoeg!
    Toch besloten om voor een andere te gaan.
    Heb private lease bestudeert maar deze Aygo is in verhouding toch goedkoper.

    Ik zou je aanraden om ondanks dat ik een Aygo heb gekocht, een Yaris te gaan bekijken.
    Deze is waardevaster en een heel fijne, betrouwbare auto.
    Ja de Yaris is net een slagje groter dan ik wil. Mar dat is de Sandero ook. Maar die is dan wel weer heel goedkoop en ook op gas...
  6. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien

    quote:
    Dit schreef Sheeba
    Ik ben zeer tevreden over mijn Dacia Sandero StepwaySmile

    Ik lees er goede dingen over. Ik zal eens opletten op de weg of ik er 1 zie rijden want zo op het plaatje heb ik geen idee van de grootte. Maar wel een tikje groter dan een Aygo denk ik?
  7. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien

    Iedereen weer bedankt voor e bijdrages. Mijn broer raadde me ook een Hyundi i10 aan. Beste uit de test schijnbaar .Ik zie inmiddels door de bomen het bos al niet meer. Heb wel besloten niet te gaan leasen, dat is uiteindelijk best duur. Ik denk dat ik voor een autootje ga van een paar jaar oud met niet teveel kilometers. Vooralsnog wacht ik eerst maar eens af hoeveel geld ik over ga houden aan het huis.
  8. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien

    quote:
    Dit schreef MaNu

    In dat kleine segment vind ik dat je wel heel goed moet kijken naar de stoelen. Ik vind die van de 107 echt waardeloos. VW Up weer heel goed.

    EN 2 ton...vind het nog wel meevallen. Ik heb 450.000 kilometer nu. Zonder noemenswaardige kosten. Behalve een keer een kapotte brandstofpomp. Uitgerekend op de OA camping in de Ardeche...


    Ik ga wel proefritjes maken. Ik dacht ook altijd dat ik mijn Sparkje op zou rijden, maar heb ermee naast de weg gestaan met een kokende motor en lekke koppakking en ben het vertrouwen een beetje kwijt. Ook schakelt hij heel lastig as de motor warm is.
  9. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien

    quote:
    Dit schreef Judith


    En verder, Dorien: wat fijn dat je tenminste niet berooid achterblijft na al die ellende. Ik hoop dat er een gaaf wagentje voor je uit kan.

    lief!
  10. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien

    Ik heb nog geen geld van het huis, maar wel alvast een ander autootje gekocht. Een Kia Picanto. Leuk autootje. Ben er erg blij mee maar moet wel heel erg wennen aan het benzine tanken. Zo duur! En die benzine meter die holt naar beneden.
  11. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien

    Daar istie Smile
    Plaatje
  12. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien

    quote:
    Dit schreef koen



    gefeliciteerd met je nieuwe auto. mooi!

    tanken is duur en dat die meter naar beneden holt, komt omdat er een kleine brandstoftank in zit. Dit kan je oplossen door altijd voor 50,= te tanken, heb je nooit last van prijsverhogingen 😀

    veel veilige km's gewenst,

    Haha. Meesterlijke tip. Smile
Terug naar de lijst