Vaatwasser werkt niet naar behoren

Vaatwasser werkt niet naar behoren 

Onderwerp van Marlies

Terug naar de lijst
  1. Eric1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Eric1
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Merkte je dan niet dat het water niet goed weggepompt werd?

    Nou het is al een paar jaar geleden dus dat weet ik niet meer precies. Kreeg wel een storingsmelding maar die hielp me niet echt verder. Het cellofaantje bleek onder in het filter vast te zitten.
    Wel goed dat je er een monteur bij haalt.
  2. Die-vers
    aan de wandel

    Toon alleen de berichten van Die-vers
    quote:
    Dit schreef Marlies



    Zondag komt er een loodgieter.



    Voor dubbel tarief/ of een kop koffie 🤓
    26 jan '22 - 17:19:08 / 26 jan '22 - 20:00:48

  3. quote:
    Dit schreef Die-et

    Voor subbel tarief/ of een kop koffie 🤓

    Haha, nee hoor.
    Hij vroeg of zondag eventueel kon, dan was hij toch in de buurt. Voor mij komt het alleen maar handig uit.
  4. Kilroco
    Going home

    Toon alleen de berichten van Kilroco
    Ik vind dat cellofaantje ook wel goed om te horen. Ik ga het er ook afpellen.
  5. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef Kilroco
    Ik vind dat cellofaantje ook wel goed om te horen. Ik ga het er ook afpellen.


    Cellofaantje is niet alleen om het afwasmiddel bijeen te houden maar wordt in de berekeningen ook gebruikt om het afwasmiddel op het juiste moment tijdens het wasprogramma te gebruiken.
    Beter is om dan normaal afwasmiddel te gebruiken, of blokjes zonder cellofaan.
  6. Eric1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Eric1
    quote:
    Dit schreef ArnoM


    Cellofaantje is niet alleen om het afwasmiddel bijeen te houden maar wordt in de berekeningen ook gebruikt om het afwasmiddel op het juiste moment tijdens het wasprogramma te gebruiken.
    Beter is om dan normaal afwasmiddel te gebruiken, of blokjes zonder cellofaan.

    Ha ha....Die tip was dan ook bedoeld voor als je al een doos met cellofaantjes om de blokjes in huis hebt. De meeste, zo niet alle, afwasmachines hebben trouwens een doseervakje dat op het juiste tijdstip opent. Overigens denk ik dat de meeste mensen er op het moment van kopen niet op letten of er wel of geen cellofaantje omheen zit.(vanaf nu misschien wel)
    En last but not least....ik zou geen normaal afwasmiddel in een vaatwaaser gebruiken. Smile
  7. Ditty
    Onderweg

    Toon alleen de berichten van Ditty
    quote:
    Dit schreef Eric1

    Ha ha....Die tip was dan ook bedoeld voor als je al een doos [B]met
    cellofaantjes om de blokjes in huis hebt. De meeste, zo niet alle, afwasmachines hebben trouwens een doseervakje dat op het juiste tijdstip opent. Overigens denk ik dat de meeste mensen er op het moment van kopen niet op letten of er wel of geen cellofaantje omheen zit.(vanaf nu misschien wel)
    En last but not least....ik zou geen normaal afwasmiddel in een vaatwaaser gebruiken. Smile [/B]


    Ik heb van die gecombineerde blokjes. Zorgen ervoor dat mijn vaat heerlijk schoon wordt, maar daar kan het cellofaantje niet echt makkelijk af😀
    Plaatje
  8. Eric1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Eric1
    quote:
    Dit schreef ditty


    Ik heb van die gecombineerde blokjes. Zorgen ervoor dat mijn vaat heerlijk schoon wordt, maar daar kan het cellofaantje niet echt makkelijk af😀

    Ha ha, gelukkig zijn er altijd uitzonderingen. Smile Smile
  9. Die-vers
    aan de wandel

    Toon alleen de berichten van Die-vers
    quote:
    Dit schreef ditty


    Ik heb van die gecombineerde blokjes. Zorgen ervoor dat mijn vaat heerlijk schoon wordt, maar daar kan het cellofaantje niet echt makkelijk af😀


    Psies
    Die lossen gewoon vanzelf op.
    Die zijn 1 cent per blokje duurder 😉
    26 jan '22 - 22:27:30 / 27 jan '22 - 08:17:02
  10. Rob1972
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Rob1972
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Een aparte leiding vanaf waar?

    Voor de thermostaatkraan komen de leidingen uit de muur en voor de keukenkraan ook.
    Dan zou ik de achterwand van het gootsteenkastje moeten verwijderen en de leidingen blootleggen.

    Ik kan de thermostaatkraan verwijderen en op de koude leiding een vaatwasserkraan zetten(1)
    En dan op de warmwaterleiding de warmwateraansluiting van de kraan koppelen.(2)
    Het stukje warmwaterleiding dat nu naar de kraan (3)gaat moet dan afgekoppeld worden. (Denk ik)

    Maar goed, ik ben geen loodgieter.




    Zoals ik het nu kan zien wordt deze kraan gebruikt om je vaatwasser te vullen met warm water (hotfill) zodat deze niet of minder hoeft op te warmen wat dus electra bespaard.
    Deze kraan zou geen invloed mogen hebben op je kraan van je spoelbak. Wat wel kan is als je vaatwasser water pakt je minder druk op de warmwater kraan van de spoelbak hebt.

    Maar heb je het waterslot al eens van je kraan gedraaid? Daar zit namelijk ook een beveiliging in, heb het soms bij mijn wasmachine.

    Ik heb niet alle antwoorden gelezen, maar als je deze slang los haalt en er een emmer onder zet heb je dan genoeg druk en wordt het water warm?

  11. quote:
    Dit schreef Rob1972


    Zoals ik het nu kan zien wordt deze kraan gebruikt om je vaatwasser te vullen met warm water (hotfill) zodat deze niet of minder hoeft op te warmen wat dus electra bespaard.
    Deze kraan zou geen invloed mogen hebben op je kraan van je spoelbak. Wat wel kan is als je vaatwasser water pakt je minder druk op de warmwater kraan van de spoelbak hebt.

    Maar heb je het waterslot al eens van je kraan gedraaid? Daar zit namelijk ook een beveiliging in, heb het soms bij mijn wasmachine.

    Ik heb niet alle antwoorden gelezen, maar als je deze slang los haalt en er een emmer onder zet heb je dan genoeg druk en wordt het water warm?

    Klopt dat als mijn vaatwasser draaide, er minder druk op de kraan van de spoelbak zat.
    Slang losdraaien en de druk van het water controleren heb ik gedaan, kwam een flinke straal warm water uit.

    Dan snap ik nog steeds niet hoe het kan dat het water in de spoelbak kouder wordt als ik de thermostaatkraan in het keukenkastje op een lagere temperatuur zet.
  12. Rob1972
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Rob1972
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Klopt dat als mijn vaatwasser draaide, er minder druk op de kraan van de spoelbak zat.
    Slang losdraaien en de druk van het water controleren heb ik gedaan, kwam een flinke straal warm water uit.

    Dan snap ik nog steeds niet hoe het kan dat het water in de spoelbak kouder wordt als ik de thermostaatkraan in het keukenkastje op een lagere temperatuur zet.



    Die straal warm water heeft dan ook de temperatuur die ingesteld staat op de thermostaatkraan? En wordt die ook echt heet als je hem op de heetste stand zet?

    Deze kraan heeft 100% geen invloed op de temperatuur van je spoelbak, de uitgaande kant gaat rechtstreeks naar je vaatwasser. Het enige wat wel kan is dat als jij de kraan bij je spoelbak op dezelfde stand laat staan als je vaatwasser water pakt dan heb je inderdaad kouder water, dat komt omdat dan de warmwater druk op je kraan bij de spoelbak wegvalt, vergelijk het maar met als je onder de douche staat en iemand draait in huis ergens de warmwater kraan open dan sta jij onder een koude douche en als je een thermostaatkraan hebt sta je nog maar onder een pisstraaltje omdat je kraan dan nog maar heel weinig warm water krijgt en dus ook maar een klein beetje koud water erbij hoeft te mengen.

    Als jij er van overtuigd bent dat je kraan in je kastje goede druk geeft en goed op temperatuur is zou ik je loodgieter afbellen en dat geld lekker in je zak houden en daarvoor een monteur voor je vaatwasser laten komen. Tip de monteur van de fabrikant is meestal erg prijzig, kijk eens of je lokaal een Expert, EP:, Service Partner of andere lokale witgoedzaken een eigen technische dienst hebben, deze zijn veelal voordeliger.
Terug naar de lijst