peu de nerveus van de energie app.

peu de nerveus van de energie app. 

Onderwerp van robinet

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva
    Ik zit ook bij nuon ....vattenfall, variabel met blijven loont, dus 25% korting op verbruik opgebouwd.

    Ik ga niet eens kijken wat overstappen zou kunnen opleveren. Het is mij een te donker oerwoud met vergelijkingen die eigenlijk niet te vergelijken zijn.

    Graag weer terug naar nutsbedrijven.
    Wat zou het goedkoop zijn zodra de marktwerking, marketingkosten enz. Er tussen uit zijn
  2. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva
    Ik mag zo weer een paar uurtjes opwarmen in 26 C.
    In de mangrove in burgersSmile
    Jammer dat ik dan wel door de miezer buiten moet.
  3. Soor
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Soor
    quote:
    Dit schreef Yaris
    We zitten met ons allen enorm zuinig te doen. Heel goed natuurlijk, voor zowel portemonnee als klimaat, maar waar ik een beetje huiverig voor ben, is dat ze (Den Haag) ons lage verbruik straks als de norm gaan nemen. Zo van: "zie je wel het kan best minder". Terwijl veel mensen echt zitten te vernikkelen....


    Zoist, heel gevaarlijk dit!

    En 2024 staat ook niet ver meer van ons af, dan gaan we alles zelf bekostigen.
  4. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2
    Ik heb geen energie app maar schrijf handmatig elke avond voor ik naar bed ga de meterstanden op en vul die in op de eneco site. Dit doe ik niet om gestresst te raken Smile maar maakt wel inzichtelijker hoelang en wanneer ik de cv aanzet.

    Zo kan ik ook zien of en wanneer ik vanaf januari met dat prijsplafond wat meer kan gaan stoken zonder in de financiele problemen te komen.

    Voor november zat ik al bijna aan de 400 euro en voor december schatten ze mijn kosten op 522 euro.......tssss, nog even doorbijten dus.Smile En dan zet eneco er nog doodleuk bij dat ik wel minder verbruikt heb dan vorig jaar die maanden.......ja wat dacht jeSmile

    Ben ontzettend blij met mijn elektrische ventilator kacheltje die ik deze winter van mijn broer mag lenen.

    Omdat mijn cv nu s nachts ook aanslaat laat ik de temperatuur zowel snachts als overdag op 18 graden staan, eens kijken hoeveel kuub me dat kost en waar ik warmte nodig heb warm ik bij met mijn elektrische kacheltje.



  5. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje
    quote:
    Dit schreef -caty2
    Ik heb geen energie app maar ..... me dat kost en waar ik warmte nodig heb warm ik bij met mijn elektrische kacheltje.





    Heb je nog geen slimme meter?
    En naar dat laatste ben ik zeer benieuwd. De kachel slaat hier ook 'snachts aan.
  6. Yaris
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Yaris
    quote:
    Dit schreef -caty2
    Ik heb geen energie app maar schrijf handmatig elke avond voor ik naar bed ga de meterstanden op en vul die in op de eneco site. Dit doe ik niet om gestresst te raken Smile maar maakt wel inzichtelijker hoelang en wanneer ik de cv aanzet.

    Zo kan ik ook zien of en wanneer ik vanaf januari met dat prijsplafond wat meer kan gaan stoken zonder in de financiele problemen te komen.

    Voor november zat ik al bijna aan de 400 euro en voor december schatten ze mijn kosten op 522 euro.......tssss, nog even doorbijten dus.Smile En dan zet eneco er nog doodleuk bij dat ik wel minder verbruikt heb dan vorig jaar die maanden.......ja wat dacht jeSmile

    Ben ontzettend blij met mijn elektrische ventilator kacheltje die ik deze winter van mijn broer mag lenen.

    Omdat mijn cv nu s nachts ook aanslaat laat ik de temperatuur zowel snachts als overdag op 18 graden staan, eens kijken hoeveel kuub me dat kost en waar ik warmte nodig heb warm ik bij met mijn elektrische kacheltje.





    Ik heb ook geen slimme meter, maar houd het ook niet dagelijks in de gaten. Ik doe echt zuinig en ga niet nóg zuiniger doen. Mijn nek en schouders zijn al niet happy, laat staan met nog meer kou.

    Wat betreft je cv op 18 's nachts: ik heb 'm vorig jaar 's nachts op 17 gezet en overdag op 18, maar heb wel meer verbruikt. De koude februarimaand in 2021 zal meegespeeld hebben, maar zet 'm nu 's nachts toch lager. Met 17 graden zou ie hier continu aanslaan.
  7. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2
    quote:
    Dit schreef EllesB


    Heb je nog geen slimme meter?
    En naar dat laatste ben ik zeer benieuwd. De kachel slaat hier ook 'snachts aan.


    Nee geen slimme meter hier. Ik noteer voor nu ook even de cijfers achter de komma zodat ik een nog beter beeld krijg hoeveel ik precies verbruik met die continu temperatuur. Moet dit wel een aantal dagen zo doen rekening houdend met het weer om een precies beeld te krijgen, ik ga het wel zien. Smile
  8. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2
    quote:
    Dit schreef Yaris


    Ik heb ook geen slimme meter, maar houd het ook niet dagelijks in de gaten. Ik doe echt zuinig en ga niet nóg zuiniger doen. Mijn nek en schouders zijn al niet happy, laat staan met nog meer kou.

    Wat betreft je cv op 18 's nachts: ik heb 'm vorig jaar 's nachts op 17 gezet en overdag op 18, maar heb wel meer verbruikt. De koude februarimaand in 2021 zal meegespeeld hebben, maar zet 'm nu 's nachts toch lager. Met 17 graden zou ie hier continu aanslaan.


    Toen mijn cv de afgelopen dagen s nachts naar 17 daalde ( voor het eerst onder de 18) moest ik veel stoken om het behagelijker te krijgen overdag. Ik heb kunnen zien dat 1 graad hoger stoken mij dan 2 kuub kost en dan ben ik de dag nog niet eens begonnen. Ik stook dan liever s avonds iets meer als dat nodig is.

    Die kou is idd echt ruk op je gestel Smile afgelopen week ook hele dag eigenlijk te koud gehad achteraf en ging s avonds onder de douche en toen merkte ik pas hoe zeer ik die warmte letterlijk wel nodig had, ben er toen ook ietsje langer dan 4 minuten onder gebleven.Smile
  9. quote:
    Dit schreef -caty2

    Ben ontzettend blij met mijn elektrische ventilator kacheltje die ik deze winter van mijn broer mag lenen.

    Omdat mijn cv nu s nachts ook aanslaat laat ik de temperatuur zowel snachts als overdag op 18 graden staan, eens kijken hoeveel kuub me dat kost en waar ik warmte nodig heb warm ik bij met mijn elektrische kacheltje.

    Vergis je niet in het verbruik van zo'n kacheltje. Dat kost misschien wel meer dan gewoon je cv aanzetten.

    2 jaar geleden was mijn cv stuk. Als ik nu terugkijk zie ik 2 enorme pieken in december en januari, veel meer verbruik dan andere jaren.
  10. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Vergis je niet in het verbruik van zo'n kacheltje. Dat kost misschien wel meer dan gewoon je cv aanzetten.

    2 jaar geleden was mijn cv stuk. Als ik nu terugkijk zie ik 2 enorme pieken in december en januari, veel meer verbruik dan andere jaren.


    Klopt idd daarom hou ik ook goed mijn elektischiteits verbruik in de gaten. Zal best wat meer stroom gaan verbruiken dan vorig jaar maar met deze hoge gasprijs die ik nu betaal ben ik daarmee voor nu dan weer goedkoper uit. Als ik met dat verbruik boven mijn gasprijs uit kom ben ik niet slim bezig en gooi ik gauw de kachel weer aan. Het is echt even puzzelen wat voor nu het goedkoopte is.



  11. quote:
    Dit schreef -caty2


    Klopt idd daarom hou ik ook goed mijn elektischiteits verbruik in de gaten. Zal best wat meer stroom gaan verbruiken dan vorig jaar maar met deze hoge gasprijs die ik nu betaal ben ik daarmee voor nu dan weer goedkoper uit. Als ik met dat verbruik boven mijn gasprijs uit kom ben ik niet slim bezig en gooi ik gauw de kachel weer aan. Het is echt even puzzelen wat voor nu het goedkoopte is.

    Aha, oke, was even bang dat je klakkeloos het elektrische kacheltje aan zou zetten.

    Zoiets zag ik pas bij een facebookgroep voorbijkomen; geen cv aanzetten maar wel een kacheltje van €20 bij de Action halen want dat was goedkoop Smile
  12. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Aha, oke, was even bang dat je klakkeloos het elektrische kacheltje aan zou zetten.

    Zoiets zag ik pas bij een facebookgroep voorbijkomen; geen cv aanzetten maar wel een kacheltje van €20 bij de Action halen want dat was goedkoop Smile



    En dan straks boos zijn op de hoge stroomrekening
Terug naar de lijst