peu de nerveus van de energie app. 

Onderwerp van robinet

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    kan je beter een electrisch dekentje kopen. Gebruikt maar 60W en je blijft er heerlijk warm onder.


    en dan moet ik denken aan die mensen in Oekraine die zelfs geen stroom hebben..... brrr dat is pas koud.
  2. quote:
    Dit schreef Marlies

    Vergis je niet in het verbruik van zo'n kacheltje. Dat kost misschien wel meer dan gewoon je cv aanzetten.

    2 jaar geleden was mijn cv stuk. Als ik nu terugkijk zie ik 2 enorme pieken in december en januari, veel meer verbruik dan andere jaren.



    Die piek in oktober is van een dag het kleine ventilatorkacheltje aan.

    Plaatje
  3. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Waterjuffer



    Die piek in oktober is van een dag het kleine ventilatorkacheltje aan.




    Verbruik jij 6700 kw per jaar?
    Das toch heel erg veel.
    Ik meen dat ik rond de 1600 zit
  4. BrendaJ
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van BrendaJ
    quote:
    Dit schreef Rose_s



    Verbruik jij 6700 kw per jaar?
    Das toch heel erg veel.
    Ik meen dat ik rond de 1600 zit



    Staat er niet 6,8 op 6 december?
  5. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    Gisteren morgen kreeg ik bezoek, en dan ga ik toch echt niet in 17 graden zitten. Ipv de cv aan had ik de airco op verwarm stand gezet. En dat kostte voor de duur van het bezoek 5kwh, het was ook nog eens aangenaam warm. Nadeel is wel dat als deze uitgaat de warmte ook verdwenen is. Maar uit kosten oogpunt wel een goede.
  6. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo
    Het is “gewoon” koud in huis. Graadje warmer of kouder, geen idee. Ook geen idee of het 14-15-16 of 17 graden is. Ik denk ook dat het niet goed is om dat te weten.
    Want bij 16 graden heb je het “geestelijk” ook veel kouder dan wanneer het gewoon koud is Smile

    De verwarming gaat maar 2-3x per week in de avond een half uurtje aan.

    Mijn energie app zegt dat ik 50% bezuinig tov 2021. Maar dezelfde app van de bovenbuurman geeft hele andere gebouw gemiddelden, scheelt meer dan 50%. Dus dan toch maar niet zo goed gelovig over de app zijn.
  7. jeannetted
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van jeannetted
    quote:
    Dit schreef Margo
    Het is “gewoon” koud in huis. Graadje warmer of kouder, geen idee. Ook geen idee of het 14-15-16 of 17 graden is. Ik denk ook dat het niet goed is om dat te weten.
    Want bij 16 graden heb je het “geestelijk” ook veel kouder dan wanneer het gewoon koud is Smile

    De verwarming gaat maar 2-3x per week in de avond een half uurtje aan.

    Mijn energie app zegt dat ik 50% bezuinig tov 2021. Maar dezelfde app van de bovenbuurman geeft hele andere gebouw gemiddelden, scheelt meer dan 50%. Dus dan toch maar niet zo goed gelovig over de app zijn.


    Je krijgt toch elke maand een overzicht van je energieleverancier? Dat zijn harde cijfers.
    Ik merk dat ik heel veel minder gas gebruik dan vorig jaar en in vergelijking met een alleenwonende in een tussenwoning verbruik ik ook heel weinig.
    Ik verbruik t.o.v. vorig jaar meer elektriciteit. Dat komt waarschijnlijk toch door mijn infrarood paneel. Die zet ik ook lager nu. Alhoewel ik me daar eigenlijk niet aan zou moeten storen omdat ik toch meer kwh opwek dan ik verbruik.
  8. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef BrendaJ



    Staat er niet 6,8 op 6 december?



    Je hebt helemaal gelijk.
    Mijn hersenen maakte er meer van dan het is. Leek me ook al zoveel
  9. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo
    quote:
    Dit schreef jeannetted

    Je krijgt toch elke maand een overzicht van je energieleverancier? Dat zijn harde cijfers..

    Nee.
    Ik weet volgend jaar juni pas wat mijn verwarming heeft gekost over 2022.
    Er wordt geen informatie gedeeld door de VVE over het soort contract of de prijzen van de tikken via Ista. Het is onmogelijk ook om dit zelf uit te rekenen.
  10. ansvanmil
    Geloof (vooral) in jezelf

    Toon alleen de berichten van ansvanmil
    Misschien een stomme opmerking en schieten jullie me nu af (en ik moet toegeven dat ik niet alles heb gelezen, maar de titel triggerde me), maar als je nerveus wordt van die app, pleuris je hem er toch af. Let gewoon op het verbruik, douche max5 minuten, doe een extra trui aan en zet de verwarming niet hoog og pas later op de dag aan....
  11. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    quote:
    Dit schreef ansvanmil
    Misschien een stomme opmerking en schieten jullie me nu af (en ik moet toegeven dat ik niet alles heb gelezen, maar de titel triggerde me), maar als je nerveus wordt van die app, pleuris je hem er toch af. Let gewoon op het verbruik, douche max5 minuten, doe een extra trui aan en zet de verwarming niet hoog og pas later op de dag aan....


    Nee ik pleur de app er niet af. Ik wil toch weten hoever ik ben in mijn verbruik (geld). Wat mij nerveus maakte is dat ik al super zuinig doe met mijn energie en dat mijn maandbedrag in één weekend omhoog schoot van €260,-- naar €335,--. Als ik mijn verbruik vergelijk met vorig jaar november dan heb ik 36 kuub minder gas en 37 kwh stroom minder verbruikt. Toch €13,-- duurder ondanks mijn zuinigheid.
    Maandbedrag voor volgend jaar wordt bekend gemaakt op 15 december.
    Ik denk dat ik dan toch dat hogere bedrag blijf betalen. Plafond is immers maar voor één jaar.
  12. Inge_
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge_
    quote:
    Dit schreef ansvanmil
    Misschien een stomme opmerking en schieten jullie me nu af (en ik moet toegeven dat ik niet alles heb gelezen, maar de titel triggerde me), maar als je nerveus wordt van die app, pleuris je hem er toch af. Let gewoon op het verbruik, douche max5 minuten, doe een extra trui aan en zet de verwarming niet hoog og pas later op de dag aan....

    Dat zou mijn idee ook zijn inderdaad.
Terug naar de lijst