peu de nerveus van de energie app.

peu de nerveus van de energie app. 

Onderwerp van robinet

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. quote:
    Dit schreef robinet


    Nee ik pleur de app er niet af. Ik wil toch weten hoever ik ben in mijn verbruik (geld). Wat mij nerveus maakte is dat ik al super zuinig doe met mijn energie en dat mijn maandbedrag in één weekend omhoog schoot van €260,-- naar €335,--. Als ik mijn verbruik vergelijk met vorig jaar november dan heb ik 36 kuub minder gas en 37 kwh stroom minder verbruikt. Toch €13,-- duurder ondanks mijn zuinigheid.
    Maandbedrag voor volgend jaar wordt bekend gemaakt op 15 december.
    Ik denk dat ik dan toch dat hogere bedrag blijf betalen. Plafond is immers maar voor één jaar.

    Dat je meer gaat betalen komt toch door de hogere kosten.
    Zo te lezen doe je het netjes.
  2. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    quote:
    Dit schreef Marlies

    Dat je meer gaat betalen komt toch door de hogere kosten.
    Zo te lezen doe je het netjes.


    Yep, ik ben al van het idee afgestapt dat ik met hetzelfde termijnbedrag als vorig jaar kan doen. Ik blijf zo doorgaan. December maand verwarm ik via mijn airco stuk goedkoper dan gas. Vanaf januari doe ik dat niet meer want ik kom met mijn kwh al boven het energie plafond.
  3. Ik snap echt niets van mijn voorgestelde maandbedrag. In november had ik veel minder kosten dan het maandbedrag dat ik betaal. De maanden ervoor verbruikte ik zo'n 10 procent. Nu al geeft de app aan dat ik een flink bedrag terug ga krijgen. Hoe komen ze in hemelsnaam aan het bedrag dat ik moet betalen?
  4. Astrid
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Astrid
    quote:
    Dit schreef Marlies
    Ik snap echt niets van mijn voorgestelde maandbedrag. In november had ik veel minder kosten dan het maandbedrag dat ik betaal. De maanden ervoor verbruikte ik zo'n 10 procent. Nu al geeft de app aan dat ik een flink bedrag terug ga krijgen. Hoe komen ze in hemelsnaam aan het bedrag dat ik moet betalen?


    Smile
  5. Sanni66
    Vertel 💬

    Toon alleen de berichten van Sanni66
    Hier hetzelfde. Zit geen logica in. Krijg ook terug (voorlopig)
  6. Astrid
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Astrid
    Mijn voorschotjaar is van september tm augustus.

    September 12 euro minder door verbruik/kosten
    Oktober 9 euro minder door verbruik/kosten
    November 30 euro meer door verbruik/kosten

    Door deze meer/minder kosten ga ik echt niet meer voorschot betalen en zeker niet een extreem bedrag. Ik houd in de gaten, wat het verbruik aan kosten is per maand en zorg dat de 2 x 190 in speciale spaarpotje op spaarrekening blijft staan voor ik eventueel moet bijbetalen.

  7. Astrid
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Astrid
    quote:
    Dit schreef robinet


    Nee ik pleur de app er niet af. Ik wil toch weten hoever ik ben in mijn verbruik (geld). Wat mij nerveus maakte is dat ik al super zuinig doe met mijn energie en dat mijn maandbedrag in één weekend omhoog schoot van €260,-- naar €335,--. Als ik mijn verbruik vergelijk met vorig jaar november dan heb ik 36 kuub minder gas en 37 kwh stroom minder verbruikt. Toch €13,-- duurder ondanks mijn zuinigheid.
    Maandbedrag voor volgend jaar wordt bekend gemaakt op 15 december.
    Ik denk dat ik dan toch dat hogere bedrag blijf betalen. Plafond is immers maar voor één jaar.


    13 euro meer is geen 75 euro wat je nu per maand meer betaald.
  8. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    quote:
    Dit schreef Astrid


    13 euro meer is geen 75 euro wat je nu per maand meer betaald.


    Die €13,-- meer is in verhouding met vorig jaar. Ik snap ook wel dat ze bij Vattenfall geen glazen bol hebben en dat je daarom per maand meer betaal. Om risico's uit te sluiten. Ik ben nog nooi boven mijn €260,-- maand bedrag gekomen, en toch is de prognose dat ik fors moet bij betalen. Daar wordt je toch nerveus van.

    Maar goed mensen, mijn airco staat te snorren. Vanaf volgende week weet ik meer m.b.t. het energie plafond en het daaraan gekoppelde maandbedrag.
  9. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    In de vattenfall app is het nieuwe maandbedrag bekend bij het prijsplafond. Ik mag mijn maandbedrag van €260,-- naar €152,-- verlagen. Ik ben er nog niet aan uit of ik dit ga doen.
  10. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef robinet
    In de vattenfall app is het nieuwe maandbedrag bekend bij het prijsplafond. Ik mag mijn maandbedrag van €260,-- naar €152,-- verlagen. Ik ben er nog niet aan uit of ik dit ga doen.



    Ik mocht van 275 naar 125. Ik heb het op 175 gezet, voelde net even beter
  11. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    quote:
    Dit schreef Rose_s



    Ik mocht van 275 naar 125. Ik heb het op 175 gezet, voelde net even beter

    Ja kan ik ook doen. Verder goed het verbruik in de gaten houden. Verschil tussen €260 en wat ik daadwerkelijk ga betalen zelf apart zetten
  12. Astrid
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Astrid
    Ik naar 76 euro Smile

    Heeft mijn drukke leven en weinig thuis zijn toch nog een voordeel Smile Daarnaast ben ik een oude zeur Smile

    Ik laat het op 100 euro staan.
    Plaatje
Terug naar de lijst