Verbinding valt weg op Laptop

Verbinding valt weg op Laptop 

Onderwerp van bart

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. rdolfijn
    het kan niet beter :-)

    Toon alleen de berichten van rdolfijn
    quote:
    Dit schreef George


    Heb je dit ook bij de wifi gedaan?


    juist George je was me net voor Smile

    nou maar hopen dat windows 11 het op dezelfde manier doet Smile
  2. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    Het rare van het verhaal is, dat die setting er alleen is bij de Ethernet-adapter. En die stond al uit en dat heeft niets veranderd.

    De wifi-adapter heeft die setting niet.
  3. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    maar voor de zekerheid: het is geen wifi-probleem. ook het internet via de ethernet-adapter valt uit
  4. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Als het uitvalt, geeft je laptop dan nog wel aan dat hij netwerk ziet? Dus iets van "verbonden, zonder internet" oid?
    En kunnen anderen dan nog wel het internet op (bijv je telefoon)?
  5. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    Het is erg irritant...

    Hij doet het ook als hij uit slaapstand weer wakker wordt. Dan is er ook geen verbinding en moet ik opnieuw opstarten.

    het lijkt een windows probleem. Hoe krijg je daar hulp bij?

    En wat zou de ultieme oplossing zijn?

    - windows 11 opnieuw installeren?
    - terug naar windows 10?
    - insturen voor reparatie bij HP

  6. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Zijn er misschien driver updates voor je laptop? Voornamelijk van je netwerkkaart?
    Kijk eens bij HP of daar voor jou model laptop driver updates zijn.
  7. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    Ik doe nu "Netwerk opnieuw instellen".

    Misschien dat dat iets doet.

    Stomme is, dat het daarna weer werkt en ik pas uren later merk dat het niet gewerkt heeft. Zo blijf ik leuk van de straat.
  8. George
    De enige echte

    Toon alleen de berichten van George
    Als het gebeurt nadat de PC even in "slaapstand" geweest is, dan is hier misschien een oplossing
    >>LINK<<
  9. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    interessant, george!


    Even voor mezelf, want ik ben nu twee dingen tegelijkertijd aan het doen:

    1.
    netwerk opnieuw instellen

    2.
    ConfiguratieschermNetwerk en internetNetwerkverbindingen
    Ethernet-adapter: vinkje bij ipv6 weggehaald


    We gaan het meemaken.

    Dank allen !
  10. George
    De enige echte

    Toon alleen de berichten van George
    Dit las ik ook ergens.

    Verlies van draadloze verbinding
    Het komt wel eens voor dat de versleutelde draadloze netwerkverbinding plotseling wegvalt. Gebeurt dit regelmatig dan wordt het draadloze signaal mogelijk verstoord door andere draadloze netwerken en nabijgelegen apparatuur. De oorzaak kan echter ook softwarematig zijn!
    De netwerkinstellingen resetten
    Zo wordt een slechte internetverbinding nog wel eens opgelost door de netwerkinstellingen te resetten: open de Terminal (Beheerder) (Windows 10: Windows PowerShell (Admin)) via een rechter muisklik op de startknop, geef achtereenvolgens de commando’s NETSH winsock reset en NETSH int ip reset en herstart Windows.
    De virtuele adapter uitschakelen
    Soms wordt de draadloze netwerkverbinding door de virtuele adapter verstoord. Dit kan je controleren door de adapter vanuit Apparaatbeheer uit te schakelen: activeer eerst via onderdeel Beeld de optie Verborgen apparaten weergeven zodat alle (ooit) aangesloten apparaten worden weergegeven. Open vervolgens onderdeel Netwerkadapters en zoek de vermelding Microsoft Wi-Fi Direct Virtual Adapter. Is deze vermelding aanwezig, schakel hem dan uit via een rechter muisklik, optie Apparaat uitschakelen.

    Houd er wel rekening mee dat het hierna niet meer mogelijk is om de pc als mobiele hotspot te gebruiken, of vanaf de pc op een scherm te projecteren. Voor de meeste gebruikers zullen deze nadelen echter minder zwaar wegen dan een verstoorde netwerkverbinding!
  11. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Heb ook nog even gezocht en zie meerdere meldingen van mensen met Windows 11 22H2 update en problemen met verliezen van netwerk verbinding.
    Microsoft zelf geeft aan dat je dan de drivers van je wifi en netwerkkaart zou moeten updaten. Heb je dat al gecontroleerd of bij HP nieuwe drivers beschikbaar zijn voor je laptop?

    quote:
    This is almost certainly an issue with your WiFi drivers. Please check your device manufacturer for an updated driver as this is quite common with the 22H2 update. You should check device manager, remove the WiFi device, reboot and reinstall the latest available driver. I had the same problem after the update
  12. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    quote:
    Dit schreef bart
    interessant, george!


    Even voor mezelf, want ik ben nu twee dingen tegelijkertijd aan het doen:

    1.
    netwerk opnieuw instellen

    2.
    ConfiguratieschermNetwerk en internetNetwerkverbindingen
    Ethernet-adapter: vinkje bij ipv6 weggehaald


    We gaan het meemaken.

    Dank allen !


    Dit heeft niet zoveel uitgemaakt. Misschien dat het iets minder vaak voorkomt. Lastig in te schatten....
Terug naar de lijst