Vloeibare voeding

Vloeibare voeding 

Onderwerp van Joy

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Joy
    We gaan het zien!

    Toon alleen de berichten van Joy

    Het is een operatie waarbij de onderkaak kunstmatig wordt gebroken en 1,5 cm naar voren wordt geplaatst. De kaak wordt dan weer aan elkaar gezet met een titanium plaatje en 3 schroefjes.
    Het advies is 2 weken vloeibaar (de dikte van pap, yoghurt of pudding zeg maar) om de kaak juist niet te belasten en te laten genezen. Daarna mag er weer voedsel met wat meer structuur (zoals brood zonder korstjes en heel goed gemalen stamppotjes), al naargelang hoe het gaat.

    Ik lees ontzettend goede tips hier, waarvoor dank.
    Met name (de band voor) de erwtjes en het rechtop slapen had ik nog niet aan gedacht.

    Die vloeibare voeding is ook een goed idee voor als het ff niet lukt. Ik zal het de diëtiste van het ziekenhuis vragen.

    Dus 2 weken is toch wel een dingetje om het afwisselend te houden.
  2. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Joy


    Die vloeibare voeding is ook een goed idee voor als het ff niet lukt. Ik zal het de diëtiste van het ziekenhuis vragen.

    Dus 2 weken is toch wel een dingetje om het afwisselend te houden.

    Vooral omdat het belangrijk is om goed te eten, omdat dat het herstel bevordert. Dat betekent bv ook veel eiwit.
  3. Sheeba
    Older not Wiser

    Toon alleen de berichten van Sheeba
    quote:
    Dit schreef Joy


    Die vloeibare voeding is ook een goed idee voor als het ff niet lukt. Ik zal het de diëtiste van het ziekenhuis vragen.

    Dus 2 weken is toch wel een dingetje om het afwisselend te houden.


    Scrambled egs
    Dat zal ook kunnen
    Ivm eiwitten
  4. Danielle
    Niets is voor niets

    Toon alleen de berichten van Danielle
    quote:
    Dit schreef Carla-S


    Wanneer er sprake is van kaakfixatie gaat dat niet lukken en ben je aangewezen op gepureerd/vloeibaar voedsel


    Een fixatie is anders dan wat er hier beschreven wordt. Mijn dochter had ook een osteotomie aan beide zijden. Ik heb zelf 18 jaar als assistente gewerkt en ik heb door de jaren heen heel wat ervaring opgedaan in de mondheelkunde/kaakchirurgie. Ik ken de operatie.
  5. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo
    Heel toevallig wordt er vanmiddag via Sorgente een pakket drinkvoeding geleverd. Zowel soja als melkproducten, verschillende smaken. Dochter moet 5 kilo aankomen van de diëtiste vóór haar operatie. En de eerste week erna zal ze het ook nodig hebben (operatie hals gebied) Online kan je een account aanmaken en dan zelf je keuzes bestellen. Machtiging loopt per 4 weken en kan verlengt worden.
    Mijn dochter heeft zelf het initiatief genomen, omdat ze erg licht is en niet af wil vallen (spieren) zelfs nadat door de KNO arts werd afgeraden om drinkvoeding te nemen vanwege slijm vorming. De diëtiste zegt, kan je gewoon wegspoelen met water 😀
  6. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    Mijn vader had de nutricia medische voeding
  7. Patricia
    Volg je hart 💕 dat klopt

    Toon alleen de berichten van Patricia
    quote:
    Dit schreef Joy

    Die vloeibare voeding is ook een goed idee voor als het ff niet lukt. Ik zal het de diëtiste van het ziekenhuis vragen.

    Dus 2 weken is toch wel een dingetje om het afwisselend te houden.


    Mocht de dietist van het ziekenhuis moeilijk te bereiken zijn kan het ook via een dietist in de plaats waarje woont.
    Kan ook zonder verwijzing van de huisarts.
    Gewoon bellen en vrage
  8. Joy
    We gaan het zien!

    Toon alleen de berichten van Joy

    Goede tips hier, kom maar door :)
    Misschien iets van proteïnepoeder, gebroken lijnzaad of hennepzaadjes door de voeding, of draaf ik nou door?

    Toch weer heel blij met OA!
  9. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Joy
    Goede tips hier, kom maar door :)
    Misschien iets van proteïnepoeder, gebroken lijnzaad of hennepzaadjes door de voeding, of draaf ik nou door?

    Vind je dochter dat lekker?
  10. Sheeba
    Older not Wiser

    Toon alleen de berichten van Sheeba
    quote:
    Dit schreef Tinus

    Vind je dochter dat lekker?


    Was ook mijn gedachte
    Vooral dingen maken
    Die je dochter lekker vindt
    Wat wil ze zelf?
  11. Joy
    We gaan het zien!

    Toon alleen de berichten van Joy

    Proteïnepoeder wel, van een goed merk, met name als iemand anders dat betaald - het is niet voor niets een puber Smile
  12. Joy
    We gaan het zien!

    Toon alleen de berichten van Joy

    quote:
    Dit schreef Margo
    Heel toevallig wordt er vanmiddag via Sorgente een pakket drinkvoeding geleverd. Zowel soja als melkproducten, verschillende smaken. Dochter moet 5 kilo aankomen van de diëtiste vóór haar operatie. En de eerste week erna zal ze het ook nodig hebben (operatie hals gebied) Online kan je een account aanmaken en dan zelf je keuzes bestellen. Machtiging loopt per 4 weken en kan verlengt worden.
    Mijn dochter heeft zelf het initiatief genomen, omdat ze erg licht is en niet af wil vallen (spieren) zelfs nadat door de KNO arts werd afgeraden om drinkvoeding te nemen vanwege slijm vorming. De diëtiste zegt, kan je gewoon wegspoelen met water 😀


    Wow, da's toevallig. Mag ik vragen wat je hebt besteld en wat ze lekker vind? Reageren via PB kan uiteraard ook. Sterkte voor jou en dochter!
Terug naar de lijst