Huis advies inrichting/architect?

Huis advies inrichting/architect? 

Onderwerp van Roberto

Terug naar de lijst
  1. Roberto
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Roberto
    Hoi OA-ers,
    Ik wil een nieuwe start maken en mijn huis opnieuw inrichten. Ik ben al naar een aantal meubelzaken geweest en wat bladen bekeken. En eigenlijk vind ik alles wel leuk.... keuze stress.
    Hoe kom ik er nou achter wat echt bij mij past en waar ik over een tijdje nog steeds blij mee ben.
    Wellicht eerst met een architect gaan praten, en eventueel de boel een beetje verbouwen?
    Alle tips zijn welkom?
    Zijn er wellicht OA die huis inrichting/architect adviezen kunnen geven?
  2. Ditty
    Onderweg

    Toon alleen de berichten van Ditty
    Ik zit met hetzelfde probleem. Mijn huis wordt deze week grondig gerenoveerd en ik ben van plan om het ook flink aan te pakken, maar het is moeilijker dan ik dacht om een mooi geheel te krijgen.

    Ik ga beginnen met een moodboard te maken.

    Pinterest bekijken en alles wat je ECHT leuk vindt uitprinten en dat op een groot karton plakken. Een tijdschrift als VT Wonen is natuurlijk ook hartstikke geschikt. Dan krijg je wat meer inzicht in welke kleur/stijl je iedere keer kiest.

    Meenemen naar een winkel en je dan laten adviseren. Succes ermee!


  3. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    Niet alles in één keer kopen. Anders krijg je zo’n showroom-idee.
  4. Inge_
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge_
    quote:
    Dit schreef Inge65
    Niet alles in één keer kopen. Anders krijg je zo’n showroom-idee.

    Precies. Steeds 1 of 2 dingen, en dan kijken hoe dat voelt en wat je nog mist (qua kleuren, spullen, verlichting).
  5. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero
    Kijk naar de ligging van je kamer die je aan wil pakken. Kijk naar de looproute, is er een groot raam? Hoe zijn de deuren? Zijn er aangrenzende kamers? Keuken? De looproute dus.

    Als je veel licht hebt kan je kiezen voor een mooie donkere kleur op de muur, of juist een accent muur met uitbundig behang. Als je 1 drukke muur hebt dan kijken voor een rustige bank. Naturel ( leer?). Daarnaast een rustiger laminaat vloer met eventueel een kleed.
    Kies je voor rustige kleuren op de muur dan kan je best een leuke eye-catcher bank nemen. Zorg wel dat kleuren weer terug komen in je kamer voor een eenheid.
  6. Caroline
    Kwijtruimer

    Toon alleen de berichten van Caroline
    Een architect? Serieus? Hier een bij elkaar geraapt zooitje, mijn zooitje.
    Showroomkamers krijg ik een wegtrekker van. Maar voor de liefhebber: >>LINK<<
    Wat zit fijn, wat is praktisch. Je kunt een hele mooie bank kopen die voor geen meter zit.
  7. Colly
    amo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Colly
    Als je van je huis een thuis wil maken, moet je je eigen gevoel en smaak volgen. Niet dat van iemand anders. Zoek mooie en absoluut comfortabele basisstukken en kom de verdere aankleding tegen.
  8. Roberto
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Roberto

    @ditty inderdaad. Ik was ook met pinterest begonnen, en toen liep ik vast. Ik vind alles wel mooi...Ik heb wel iemand gevonden die tegen betaling een interieur ontwerp wil maken, moodboard, 3D visualizatie en advies.

    inge65 ja, dat is een goed idee. Ik wilde alles in een keer doen....maar wellicht is het toch beter om beetje bij beetje te veranderen.

    malero dank voor de tips. Ik heb een gesprek gehad met zo'n interieur ontwerper, en die maakte dezelfde opmerkingen.

    @Caroline ha ha...ja, toen ik nog getrouwd was (huisje, boompje, beestje) hadden we een groot huis. maar eerlijk gezegd het voelde niet huiselijk. mooie bank, maar eigenlijk paste het niet goed bij het interieur....etc.

    @Colly, tja dat vind ik lastig...heb toch hulp nodig.

    Dank voor jullie tips to zover....hopelijk volgen er meer.
  9. ansvanmil
    Geloof (vooral) in jezelf

    Toon alleen de berichten van ansvanmil
    Een architect kan en mag bouwkundig ook aan de slag. Ik weet niet of je dat wil.
    Anders zou ik bij een interieuradviseur vragen wat te doen.
    Ook kun je naar een goede winkel gaan waar ze o.a. tapijt, gordijnen, verf, behang etc verkopen... ik ken er een aantal in Den Bosch en Eindhoven....
    (Ik heb zelf ruim 20 jaar van huizen een thuis gemaakt/ingericht, maar doe dat nu nog maar zelden. Leer nu aan studenten hoe ze dat moeten doen....)
  10. _Debbie_
    spicy disaster

    Toon alleen de berichten van _Debbie_
    quote:
    Dit schreef Inge65
    Niet alles in één keer kopen. Anders krijg je zo’n showroom-idee.


    Beste tip ooit!! Smile
  11. Margoos
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Margoos
    Wat vind je belangrijk; onderuit op de bank? Lekker natafelen met kinderen of vrienden aan de eettafel? Focus daar als eerste op. Daarna; Is er iets wat je erg mooi vindt? Een meubelstuk, object of kunstwerk waar je niet op uitgekeken raakt, een mooie fotoprint van je kinderen en jijzelf op vakantie? Kies daar enkele kleuren van uit om als accent te gebruiken, kies een pasteltint van 1 van die kleuren als accentkleur aan de wand/gordijnen etc.
    En verder; als je gelegenheid hebt om een interieuradviseur of architekt in te schakelen is dat natuurlijk hardstikke leuk, maar het geeft je geen 100% garantie dat jij en je kinderen zich in het geheel straks thuis en prettig voelen.
    Net als @Caroline schrijft is het hier ook een samenraapsel van enkele erfstukken, restant design, een handgemaakte eettafel/bank en boekenplanken, afgewisseld met krijgertjes en Ikea. Wat bezoekers vinden boeit me niet zo, de kinderen en ik voelen ons thuis en kunnen onszelf zijn; dat is voor ons het belangrijkste. Succes!
Terug naar de lijst