Wie kan mij raad geven? Het gaat om het volgende:
Afgelopen vrijdag heb ik via Booking.com een overnachting in een B&B geboekt. Ik heb een bevestiging gekregen na mijn betaling. Gelijk daarna kreeg ik een appje van de eigenaar van de B&B dat ze 1 overnachting niet accepteren, maar minimaal voor 2 overnachtingen gaan. Dit stond nergens op de site, daarnaast had ik al een bevestiging gekregen. De eigenaar zei dat hij ging regelen bij Booking dat ik mijn volledig bedrag terug kreeg, hij zou hier persoonlijk garant voor staan. In de reservering stond dat als IK annuleerde ik niet mijn volledige bedrag terug. Nu annuleert de eigenaar en hij zegt dus dat ik mijn volledig bedrag terug krijg.
Het gaat om 108 en ik heb 9 euro boekingskosten terug gekregen. Ik heb gelijk de eigenaar geappt en hij beweert telefonisch contact te zoeken met Booking zodat het gehele bedrag terug gestort wordt. Dit app verkeer was afgelopen maandag.
Nu is het dus donderdag en ik heb het volledige bedrag nog niet terug. Ik heb de eigenaar vanmorgen geappt en geschreven dat ik geen vertrouwen meer in hem heb en dat ik voor eind van de middag het resterende bedrag wil ontvangen. Hij heeft mijn bericht niet gelezen, tenminste het vinkje is niet blauw. Hij is wel later online op de app geweest.
Maar wat kan nu nog doen om mijn geld terug te krijgen?
Dit onderwerp is gesloten. door tineke69 zelf op 1 april 2022 om 17:23:56 |
Terug naar de lijst
-
31 mrt '22 - 16:39:04
-
Nog niet zo lang geleden ongeveer hetzelfde bij de hand gehad, maar dan met m’n kinderen.
Hotel werkte toen niet mee en Booking heeft tot op de dag van vandaag nergens op gereageerd. Geld dus kwijt, niks meer aan te doen.
Ik hoop dat er eens een consumentenprogramma achter dat Booking aan gaat, want dat zijn echt grote oplichters. Sites zoals Trustpilot staan vol met dit soort reviews.
Ik hoop dat jij meer geluk gaat hebben, misschien heeft iemand toch nog een gouden tip. -
-
-
-
-
Ik boek nooit meer bij Booking.com sinds ik mijn geld een paar jaar geleden niet terug heb gekregen. Hotel zei dat ik het geld van Booking.com terug zou krijgen en Booking.com dat het hotel me terug moest betalen. Heb het uiteindelijk maar opgegeven. Hoop dat jij meer geluk gaat hebben. 🤞🏻
-
-
-
-
Ik weet uit ervaring (werk in een hotel) dat booking.com lastig te bereiken is voor hotels en dat je echt lang bezig bent voordat je dingen voor elkaar hebt. Dus mss is de b&b eigenaar nog in afwachting op antwoord van booking.com.
-
Ik heb nog nooit problemen gehad met Booking.com. De keren dat ik had geboekt en betaald met Ideal en om welke reden dan ook moest annuleren, werd de betaalde reissom binnen 2 dagen teruggestort. Ik annuleerde zelf in de app, zonder opgaaf van redenen. Daar deden ze nooit moeilijk over.