Geen geld terug na annulering B&B/Booking.com

Geen geld terug na annulering B&B/Booking.com 

Onderwerp van tineke69

BEHEERD DOOR:
leeuwin70

Dit onderwerp is gesloten.
door tineke69 zelf op 1 april 2022 om 17:23:56

Terug naar de lijst
  1. tineke69
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van tineke69
    Wie kan mij raad geven? Het gaat om het volgende:

    Afgelopen vrijdag heb ik via Booking.com een overnachting in een B&B geboekt. Ik heb een bevestiging gekregen na mijn betaling. Gelijk daarna kreeg ik een appje van de eigenaar van de B&B dat ze 1 overnachting niet accepteren, maar minimaal voor 2 overnachtingen gaan. Dit stond nergens op de site, daarnaast had ik al een bevestiging gekregen. De eigenaar zei dat hij ging regelen bij Booking dat ik mijn volledig bedrag terug kreeg, hij zou hier persoonlijk garant voor staan. In de reservering stond dat als IK annuleerde ik niet mijn volledige bedrag terug. Nu annuleert de eigenaar en hij zegt dus dat ik mijn volledig bedrag terug krijg.
    Het gaat om 108 en ik heb 9 euro boekingskosten terug gekregen. Ik heb gelijk de eigenaar geappt en hij beweert telefonisch contact te zoeken met Booking zodat het gehele bedrag terug gestort wordt. Dit app verkeer was afgelopen maandag.
    Nu is het dus donderdag en ik heb het volledige bedrag nog niet terug. Ik heb de eigenaar vanmorgen geappt en geschreven dat ik geen vertrouwen meer in hem heb en dat ik voor eind van de middag het resterende bedrag wil ontvangen. Hij heeft mijn bericht niet gelezen, tenminste het vinkje is niet blauw. Hij is wel later online op de app geweest.
    Maar wat kan nu nog doen om mijn geld terug te krijgen?
  2. tineke69
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van tineke69

    Nee, via Ideal. Ik kan het bedrag ook niet terugboeken. Heb ik al naar gekeken.
  3. tineke69
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van tineke69

    Bedankt Twelve, ik heb ze een chatbericht gestuurd.
  4. tineke69
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van tineke69

    Pffff, wat een ervaringen. Hoop dat het goed komt.
  5. tineke69
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van tineke69

    Vannacht heb ik een appje terug gekregen. Eigenaar vroeg om een tikkie te sturen met het resterende bedrag wat ik nog zou krijgen. Deze heb ik gestuurd, dus ik verwacht dat het alsnog goed komt. Alleen dan niet via Booking, maar dat maakt mij niet uit. Als ik mijn geld maar terug krijgen.

    Iedereen heeft wel andere ervaringen met Booking. Ik denk dat ik voortaan ook maar rechtstreeks reserveer. Hier heb ik geen zin meer in.

    Update: ik heb het geld gekregen!
    1 apr '22 - 08:33:23 / 1 apr '22 - 13:02:11
Terug naar de lijst