Hoge gasrekening..vreemd hoog verbruik?

Hoge gasrekening..vreemd hoog verbruik? 

Onderwerp van Mrizzie

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Ingeborg
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Ingeborg
    Fijn dat je rekening toch lager is!

    En sterkte.. zo verdrietig dit.. SmileSmileSmile
    8 mrt '12 - 10:46:53 / 8 mrt '12 - 12:49:12
  2. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    Vandaag werd verrast door de afrekening.

    Bij mij is niet verbruik van het gas (915m3) hoog, maar het stroomverbruk enorm hoog. Maar liefst 7694 kWh voor iets minder dan 11 maanden. Bijbetaling van ? 800. Tov vorig jaar en het jaar ervoor is dit verbruik ongeveer 4 keer zo hoog. De meterstanden kloppen, dus dit is erg vreemd.
    Ik heb nu even de meterstand van 27 januari vergeleken met die van nu en het verbruik tot nu is 653 Kwh. Ik heb dit jaar geen extra apparaten aangeschaft.

    Iemand idee?n?
  3. quote:
    Dit schreef nibo
    Vandaag werd verrast door de afrekening.

    Bij mij is niet verbruik van het gas (915m3) hoog, maar het stroomverbruk enorm hoog. Maar liefst 7694 kWh voor iets minder dan 11 maanden. Bijbetaling van ? 800. Tov vorig jaar en het jaar ervoor is dit verbruik ongeveer 4 keer zo hoog. De meterstanden kloppen, dus dit is erg vreemd.
    Ik heb nu even de meterstand van 27 januari vergeleken met die van nu en het verbruik tot nu is 653 Kwh. Ik heb dit jaar geen extra apparaten aangeschaft.

    Iemand idee?n?


    Woonde je vorig jaar in hetzelfde huis?
  4. Oude apparaten? Lekkende koelkast? Ik had een oude vaatwasmachine en koelkast die enorm veel stroom bleken te verbruiken. Dat loopt ernstig op!!

    Verder is ook de energiebelasting erg gestegen he, dus kijk daar ook naar..

    Mrizz
  5. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    Ja ik woon sinds 3 jaar in dit huis en nee ik heb geen oude apparaten. Alles op de wasmachine na is 4 jaar of jonger.

    Het verbruik is gewoon ontzettend hoog. Veel hoger dan de 2 jaar ervoor.

    Ik heb iig contact opgenomen met een installatiebedrijf om hier een keer door te komen meten. Dan hoop ik te ontdekken waar dit hoge verbruik vandaan komt.

    Balen is het wel.
  6. quote:
    Dit schreef Mrizzie
    Ik heb een vraag want ben hier zelf helemaal niet zo goed in.

    Krijg nu de afrekening van NUON, zit bij hen sinds juli 2011.
    Mijn verbruik in een half jaar is 1850 M3!!!!!! terwijl, zo lees ik op sites, het gemiddeld verbruik van een gemiddeld GEZIN 1600 M3 per jaar is. Het lijkt dus alsof ik voor 2 gezinnen verbruik. Dat kan toch niet??
    Wat doe ik verkeerd, waar kan het fout gegaan zijn? Ik moet nu 580 bijbetalen en ga van 100 euro per maand voor gas en elektra naar 180. Alleen door het gas dus. Voor elektra heb ik maar 179,= verbruikt, inclusief transport en belasting. Netjes weinig dus, want spaarlampen, licht uit waar je niet bent etc...

    gr
    Mrizzie


    Krijg net de herberekening binnen. Ze waren dus met een geschatte meterstand aan de slag gegaan terwijl ik mijn nieuwe echt had opgegeven. Maar die week af van het verbruik in verleden dus waren ze van eigen schatting uitgegaan. Stom, want mijn gezinssamenstelling was gewoon veranderd.
    Met de werkelijk meterstanden werd mijn gasverbruik ineens 1189m3..nogal een verschiil met bovenstaande.
    Ergo: ik moet nu maar 148 euro bijbetalen ipv 580 en mijn maandbedrag gaat van 100 per maand naar 108,09 in plats van de 180 die ze eerst hadden bedacht.. scheelt toch een boze hoop!!

    Dus: altijd even goed kijken naar de berekeningen en zelf controleren of ze het wel goed doen is de wijze les die ik heb geleerd. Die 148 haal ik wel weer uit een hoekje of gaatje ergens..

    Mrizzie
Terug naar de lijst