Groepenkast vervangen

Groepenkast vervangen 

Onderwerp van Boep

BEHEERD DOOR:
bart

Dit onderwerp is gesloten.
door Boep zelf op 17 december 2014 om 22:02:33

Terug naar de lijst
  1. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep

    Dan nu het vervolg. Ik heb de klus op Werkspot gezet. Drie offertes gehad.

    De eerste:
    Goedemiddag opdrachtgever
    Ik ben xxxxxx Erkend Elektro-Installateur te xxxxxx met zegelrecht
    Deze groepenkast kan ik voor u vervangen voor 365,00 euro incl materiaal en montage

    Nummer 2:
    800 euro (geen enkele toelichting op wat hij voor die 800 euro gaat doen. Smile )

    Nummer 3:
    Hallo,
    Ik kan u een groepenkast met 6 groepen, 2 aardlekschakelaars en 1 hoofdschakelaar aanbieden voor ? 380,-. Dit is inclusief materiaal, plaatsen, voorrijkosten en 21% BTW.
    Een extra optie is het plaatsen van een beltrafo in de groepenkast tbv de deurbel. Dit kost ?15,- (incl. 21% BTW) extra.
    Uitvoering in overleg met u. Eventueel kan de uitvoering ook in het weekend plaatsvinden.
    Mocht u naar aanleiding van deze offerte nog vragen hebben, dan kunt u me op onderstaand telefoonnummer bellen of anders mailen.
    Met vriendelijke groet,
    xxxxx


    En nu? Ik had gedacht dat het duurder zou zijn. Behalve dan die ene die 800 euro vraagt. Smile Maar nr 1 en 3, zijn dat prijzen waarvoor je dit kunt leveren? Waar moet ik nu verder op letten?
  2. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    Ja. Heb het een jaar geleden voor rond die prijs gedaan.
    Verder letten op de reviews. Wat zijn de ervaringen van eerdere klanten en zijn het er veel.........
    en dat ie wel erkende elektricien is (een echte dus, geen bijklusser)
  3. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep

    quote:
    Dit schreef Solar
    Ja. Heb het een jaar geleden voor rond die prijs gedaan.
    Verder letten op de reviews. Wat zijn de ervaringen van eerdere klanten en zijn het er veel.........

    Heb ik gedaan idd. Die van 800 euro heeft zo te zien nog nooit een groepenkast vervangen. Smile
    Die andere twee komen er beide wel goed uit. Het leek me alleen nogal goedkoop. Maar goed, als jij dit ook betaald hebt zal het wel goed zijn. Smile
  4. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    quote:
    Dit schreef Hightower



    sinds enige jaren is het per fase 400v en 230 tussen de fasen.
    De beroemde reken som is dan P=UxI of te wel Watt =2320v x 16 ampere = 3680 watt = 3,7 kw per groep.dus bij 6 groepen is dat 22 kw max belasting.

    Zie ook voor verzwaren van de hoofdzekering >>LINK<<

    het vervangen van een enkelvoudige zekering van 25 naar 35A is kosteloos. zie bovenstaande link


    Klopt van die 400 volt maar jij weet net zo goed als ik dat het nog steeds 220 en 380 genoemd wordt.:-) en gaan eigenlijk nog steeds uit van 220 x 16 per groep..Dat moderne gedoe :-)


    O ik zie het nu ook tussen de fasen 400 en fase nul 230 :-) thx Able
    3 dec '14 - 22:25:25 / 3 dec '14 - 23:34:58
  5. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    quote:
    Dit schreef Boep

    Heb ik gedaan idd. Die van 800 euro heeft zo te zien nog nooit een groepenkast vervangen. Smile
    Die andere twee komen er beide wel goed uit. Het leek me alleen nogal goedkoop. Maar goed, als jij dit ook betaald hebt zal het wel goed zijn. Smile

    Die van 800 is belachelijk .De andere 2 hebben een nette prijs en is natuurlijk ook afhankelijk van het merk groepenkast die ze gebruiken .Een hager is duurder dan een ABB .Attema of Holec.

    Hier een site kun je beetje zien wat de kasten kosten.

    >>LINK<<

    tel daar ongeveer ? 120 werkloon bij op en dan heb je de prijs ongeveer.
  6. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    quote:
    Dit schreef Boep
    Dan nu het vervolg. Ik heb de klus op Werkspot gezet. Drie offertes gehad.

    De eerste:
    Goedemiddag opdrachtgever
    Ik ben xxxxxx Erkend Elektro-Installateur te xxxxxx met zegelrecht
    Deze groepenkast kan ik voor u vervangen voor 365,00 euro incl materiaal en montage

    Nummer 2:
    800 euro (geen enkele toelichting op wat hij voor die 800 euro gaat doen. Smile )

    Nummer 3:
    Hallo,
    Ik kan u een groepenkast met 6 groepen, 2 aardlekschakelaars en 1 hoofdschakelaar aanbieden voor ? 380,-. Dit is inclusief materiaal, plaatsen, voorrijkosten en 21% BTW.
    Een extra optie is het plaatsen van een beltrafo in de groepenkast tbv de deurbel. Dit kost ?15,- (incl. 21% BTW) extra.
    Uitvoering in overleg met u. Eventueel kan de uitvoering ook in het weekend plaatsvinden.
    Mocht u naar aanleiding van deze offerte nog vragen hebben, dan kunt u me op onderstaand telefoonnummer bellen of anders mailen.
    Met vriendelijke groet,
    xxxxx


    En nu? Ik had gedacht dat het duurder zou zijn. Behalve dan die ene die 800 euro vraagt. Smile Maar nr 1 en 3, zijn dat prijzen waarvoor je dit kunt leveren? Waar moet ik nu verder op letten?

    Is die eerste incl BTW?
  7. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep

    quote:
    Dit schreef Dirk

    Is die eerste incl BTW?

    Dat staat niet in de offerte. Zal er dus nog wel bijkomen.
  8. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    quote:
    Dit schreef Boep

    Dat staat niet in de offerte.

    particulieren hoor je als bedrijf een offerte aan te bieden incl BTW .Let op op materiaal zit 21 % maar op arbeidsloon 6 %.
  9. Die-vers
    aan de wandel

    Toon alleen de berichten van Die-vers
    quote:
    Dit schreef Hightower



    sinds enige jaren is het per fase 400v en 230 tussen de fasen.

    het vervangen van een enkelvoudige zekering van 25 naar 35A is kosteloos. zie bovenstaande link



    Het is 400V tussen de fasen en 230 tussen fase en nul

    oude huizen hebben nog 1x 16 of 25A
    afhankelijk welke dikte er gelegd is kan dit naar 35A gebracht worden.
    Bij nieuwere huizen is er vaak al 3 fasen naar binnen gebracht waarvan er 1 fasen gebruikt wordt.
    en bij aanvraag krachtstroom kan de meter dan snel worden gewisseld.
    Vlgs mij ( vroeger iig ) mocht je max 6 groepen op 1 fase aansluiten.
  10. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep

    Wat betekent: zegel erkend en hoe belangrijk is dat?

    Dan nog een offerte van iemand die wil weten of de huidige groepenkast een 1 fase of 3 fasen kast is. Maakt dat uit voor het vervangen naar een 6 groepenkast? De anderen hebben er niks over genoemd.
  11. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep

    De klus is geklaard, groepenkast is vandaag vervangen. Smile
  12. quote:
    Dit schreef -able



    Het is 400V tussen de fasen en 230 tussen fase en nul

    oude huizen hebben nog 1x 16 of 25A
    afhankelijk welke dikte er gelegd is kan dit naar 35A gebracht worden.
    Bij nieuwere huizen is er vaak al 3 fasen naar binnen gebracht waarvan er 1 fasen gebruikt wordt.
    en bij aanvraag krachtstroom kan de meter dan snel worden gewisseld.
    Vlgs mij ( vroeger iig ) mocht je max 6 groepen op 1 fase aansluiten.



    geheel gelijk het deel tussen de fasen EN DE NUL was en de nul weggevallen moet ook geen berichten via foon intypen haha.
Terug naar de lijst