Excelformule 

Onderwerp van Rose_s

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s

    quote:
    Dit schreef Yaris


    Heb mijn laptop al paar uur afgesloten Smile, maar op mobiel even gezocht en daar kwam ik deze (oude) pagina tegen. Wellicht heb je er iets aan: >>LINK<<

    Anders is de manier van Indigo wellicht een optie.



    Jij ook bedankt
  2. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s

    Jaaa dit werkt en ze zijn er erg blij mee, baas blij, ik blij 😁
  3. Yaris
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Yaris
    quote:
    Dit schreef Rose_s
    Jaaa dit werkt en ze zijn er erg blij mee, baas blij, ik blij 😁


    Hoe is het gelukt? Denk dat ik die optie wel een keer nodig ga hebben Smile
  4. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s

    quote:
    Dit schreef Yaris


    Hoe is het gelukt? Denk dat ik die optie wel een keer nodig ga hebben Smile



    De optie van Indigo.
    Ik heb nog een variant erop gemaakt, met nog meer cellen, die was in eerste instantie fout. Totdat ik erachter kwam dat de " uit word er anders uitziet dan de" in excel. Daarnaast mag een formule niet langer zijn dan 255 tekens :)
  5. Yaris
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Yaris
    quote:
    Dit schreef Rose_s



    De optie van Indigo.
    Ik heb nog een variant erop gemaakt, met nog meer cellen, die was in eerste instantie fout. Totdat ik erachter kwam dat de " uit word er anders uitziet dan de" in excel. Daarnaast mag een formule niet langer zijn dan 255 tekens :)


    Top! Ik wist niet dat er verschil zit in de " trouwens 🤔

    Bij een relatief klein overzicht is deze optie wel te doen, maar we hebben soms bestanden met duizenden cellen, dan is monnikenwerk om alle cellen op deze manier in te voeren Smile Gelukkig nog niet nodig geweest.
  6. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s

    quote:
    Dit schreef Yaris


    Top! Ik wist niet dat er verschil zit in de " trouwens 🤔

    Bij een relatief klein overzicht is deze optie wel te doen, maar we hebben soms bestanden met duizenden cellen, dan is monnikenwerk om alle cellen op deze manier in te voeren Smile Gelukkig nog niet nodig geweest.



    Je kunt geen duizenden cellen in een formule voegen omdat je aan de max van 255 tekens zit.
    Ik had in mijn formule $ veelvuldig gebruikt en toen was mijn formule al te groot.
    Dus had ik hem in word gekopieerd om aan te passen en daarna zat die fout met " er ineens in. Maar het duurde echt even voordat ik dat doorhad.
    Maar goed het is gelukt omdat ik deeltje voor deeltje de formule in excel zette,trial en error effect.
    Uiterst leerzaam weer.

    Wanneer je een bereik selecteerde met : kun je natuurlijk wel een groter bereik, dus meer cellen, selecteren dan met losse cellen.
Terug naar de lijst