Aangepaste kleding (pdl kleding) 

Onderwerp van Waterjuffer

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Jeetje Waterjuffer, hoe wil je iemand die ligt iets aantrekken zonder te draaien?
    Kan je vader nog zelfstandig zitten?

    Mijn vader had ook de stijve variant van Parkinson maar droeg gewone kleding. We zacht en comfortabel. T-shirt met zacht(fleece) vest oid.
    Heb het personeel nooit gehoord over andere kleding.

  2. quote:
    Dit schreef Marlies
    Jeetje Waterjuffer, hoe wil je iemand die ligt iets aantrekken zonder te draaien?
    Kan je vader nog zelfstandig zitten?

    Mijn vader had ook de stijve variant van Parkinson maar droeg gewone kleding. We zacht en comfortabel. T-shirt met zacht(fleece) vest oid.
    Heb het personeel nooit gehoord over andere kleding.


    Ja hij zit nog zelfstandig en helpt op goede dagen ook nog wel een beetje mee met de adl, vooral op zijn wekelijkse douche dag.
    Ik ben er om eerlijk te zijn even helemaal klaar mee, eerst geen klittenband, nu toch wel klittenband. Gister was die rits nog een probleem, nu lijkt het mee te vallen.
    Ik heb die onderhemden verdorie nagemaakt nav een plaatje van hoe die gemaakt zijn en met platte drukknopen die ook voor babykleding gebruikt worden en nu weer niet goed en willen ze toch klittenband.
  3. Dingetje
    De vaste kracht.

    Toon alleen de berichten van Dingetje
    Als ik jou was zou ik zelf een keuze maken….het moet maar eens klaar zijn met dat gedicteer..

    Het is niet bepaald zo dat je vader de eerste is die dit “nodig” heeft en dat de verzorging dus nu het wiel aan het uitvinden is..

    Elke verzorger zal een eigen voorkeur hebben.

    Sommige zorgverleners hebben zelf moeite met het sluiten van zo n hele rits kleine knoopjes; diegene zal bijv. klittenband of rits willen en dat aanraden.
    11 feb '24 - 11:58:14 / 11 feb '24 - 12:33:31

  4. quote:
    Dit schreef Dingetje
    Als ik jou was zou ik zelf een keuze maken….het moet maar eens klaar zijn met dat gedicteer..

    Het is niet bepaald zo dat je vader de eerste is die dit “nodig” heeft en dat de verzorging dus nu het wiel aan het uitvinden is..

    Elke verzorger zal een eigen voorkeur hebben.

    Sommige zorgverleners hebben zelf moeite met het sluiten van zo n hele rits kleine knoopjes; diegene zal bijv. klittenband of rits willen en dat aanraden.



    De PDL kleding is er. En het verpleeghuis heeft het zelf aangeschaft. Het kwam er nl op neer dat het aanschaffen van die kleding was om het de zorg makkelijker te maken, dus in hun eigen voordeel.
    Na veel heen en weer gebel met instanties kwam ik uiteindelijk bij het regionaal zorgkantoor terecht en daar bleek dat vader recht heeft op volledige vergoeding van de zorg inclusief aangepaste kleding wanneer dit aangeschaft moet worden om de zorgverleners te ontlasten, dus in het voordeel is voor de verzorgenden.
    Dit is bij vader voor 80% het geval.
  5. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    Fijn dat het eindelijk opgelost is

  6. quote:
    Dit schreef Carla-S
    Fijn dat het eindelijk opgelost is


    Nou echt, heeft lang geduurd maar sinds vorige week is het binnen.
Terug naar de lijst