Aangepaste kleding (pdl kleding)

Aangepaste kleding (pdl kleding) 

Onderwerp van Waterjuffer

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst

  1. Hemd heb ik 1 schouder en een zijkant losgemaakt, zachte band er tegenaan gezet en platte drukknoopjes erop genaaid.
    Vanmiddag moet ik weer er heen en hoop ik dat het goedgekeurd wordt.


    Plaatje
  2. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    En?

  3. quote:
    Dit schreef 00h
    En?


    Vanmiddag heengebracht en nu wachten op goedkeuring van de zuster die dit verzonnen heeft en die is er zaterdag pas weer.
  4. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    Und? Al goedkeuring voor meer?

  5. quote:
    Dit schreef 00h
    Und? Al goedkeuring voor meer?


    Nee, heb dat blauwe overhemd woensdag meegenomen en daar lag vandaag een briefje bij dat het afgekeurd is omdat het niet pdl is. Vandaag nog een ander overhemd meegenomen waar ik een deelbare rits in had gezet, maar dat was waarschijnlijk ook niet goed werd al gezegd, want dat schuivertje is te dik en zit in de weg. Zoals het nu lijkt zijn alleen de onderhemden geschikt.

    Heb gisteren nog wel met het zorgkantoor gebeld over wat te doen als steeds alles niet goed is, blijkt dat vader recht heeft op vergoeding van persoonlijk aangepaste kleding, maar dat dit aangevraagd moet worden door de ergotherapeut van het verpleeghuis. Heb het doorgegeven aan de verzorging en hun zouden het overleggen.

    Dit is wat ik als 2de overhemd gemaakt had (rits tot halverwege is op advies verzorging)
    Plaatje

  6. Dit zijn de originele pdl overhemden die je online kan kopen, maar dit is niet na te maken van een bestaand overhemd want dan is er stof te weinig.

    Plaatje
    Plaatje
  7. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    Dan maak je van twee overhemden een?
    Half half, heel hip Smile

    Twee oude overhemden uit zijn kast met twee verschillende helften??? of twee goedkope dezelfde helften uit de winkel

    (Gooi je de andere twee helften waar weinig stof van over is weg. )

    Wat jammer dat t afgekeurd is.
    En ja n ritsdeel kan dik en prikkend zijn dat begrijp ik.

    Gaaf dat je het probeert
    Aplaus!!!
  8. tineke69
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van tineke69
    Jammer dat wat je maakt niet goed is. Je hebt in ieder geval je best gedaan! Hopelijk wordt de (juiste) pdl kleding vergoed.
  9. quote:
    Dit schreef Waterjuffer
    Dit zijn de originele pdl overhemden die je online kan kopen, maar dit is niet na te maken van een bestaand overhemd want dan is er stof te weinig.


    Wat je ook zou kunnen doen is het kraagje van het overhemd verwijderen. Dan het achterpand doormidden knippen, de ene kant omzomen en aan de andere kant een 'flap' zetten zodat je een overslag hebt. De flap kan je in een passende kleur katoen maken.

  10. quote:
    Dit schreef Marlies

    Wat je ook zou kunnen doen is het kraagje van het overhemd verwijderen. Dan het achterpand doormidden knippen, de ene kant omzomen en aan de andere kant een 'flap' zetten zodat je een overslag hebt. De flap kan je in een passende kleur katoen maken.


    Goede tip.
    Volgende week maar eens de markt over om bijpassende stofjes te scoren en dan op een dag wanneer er niks anders op de agenda staat in alle rust proberen of ik dat voorelkaar krijg.
  11. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    Hey ja wat een goed idee!SmileSmileSmile

  12. Ik wil gillen!!’

    Krijg net een appje:

    Vader heeft overhemd en onderhemd aan, last van de rits op de rug van het overhemd leek mee te vallen. Maar…….. het onderhemd was lastig om aan te krijgen. Vader moet dan nog een paar keer gedraaid worden.
    Heb geantwoord dat ik het precies zo gemaakt had zoals een pdl-onderhemd er uit ziet, maar dat ik ook nog wel eentje wil maken met de sluiting op de rug.
    Komt er antwoord terug dat misschien klittenband dan toch beter is want omdat ze handschoenen dragen kunnen ze de drukknopen niet goed open en dicht krijgen.
    Eerder werd me gezegd door de ergo om geen klittenband te gebruiken 🙈, vooral niet bij onderhemd omdat dit kan gaan irriteren.

    Wat willen ze nu dan? Ben al een week bezig mijn hersens te kraken over het kledingprobleem en nu wordt zelfs het ondergoed afgekeurd, terwijl dat precies nagemaakt is en alleen omdat hun moeite met de drukkers hebben.

    Het is dat het voor vader is, maar anders had ik het nu bij direct in de hoek gegooid en konden ze het zelf maar uitzoeken.
Terug naar de lijst