ziektekostenverzekering

ziektekostenverzekering 

Onderwerp van Schanulleke

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel
    quote:
    Dit schreef Linda
    Menzis is dat die verzekering voor hoogbegaafden

    Nee dat is Promovendum

    Al reden genoeg om daar niet eens te kijken

    Nou, ik ben er uit Smile

    Lagere premie, betere dekkingen ... het kost even wat tijd maar dan heb je ook wat.

    Ik vind de layout van die site en de kleuren ook heel prettig Smile

    Iets waar ik nu eenmaal ook op let.

  2. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    quote:
    Dit schreef Linda
    Menzis is dat die verzekering voor hoogbegaafden


    Ik zie wel op televisie iedere keer de commercial voorbij komen van Promovendum, een ziektekostenverzekering voor hoger opgeleiden.

    Ik snap eigenlijk niet waarom dit alleen voor hoger opgeleiden is. Moet je dan ook je diploma's of bul laten zien?Smile
  3. quote:
    Dit schreef Marnel

    Nee dat is Promovendum

    Al reden genoeg om daar niet eens te kijken

    Nou, ik ben er uit Smile

    Lagere premie, betere dekkingen ... het kost even wat tijd maar dan heb je ook wat.

    Ik vind de layout van die site en de kleuren ook heel prettig Smile

    Iets waar ik nu eenmaal ook op let.



    Welke is het geworden dan, ben er namelijk ook nog niet uit Smile
  4. quote:
    Dit schreef Carla-S


    Nee.
    Bewuzt zit onder de vlag van de VGZ.


    Een collega van mij is overgestapt naar Bewuzt. Zelf wilde ik ook, maar zij hebben orthodontie niet in het pakket. Nu voor mijzelf dus een afweging maken. Wel orthodontie mee verzekeren of niet. Dochter is nu 17 en draagt nu alleen nog een draadje achter haar tanden en ik weet niet zeker of zij nog aan een nieuwe beugel zou moeten. Dus, of ik betaal iedere maand extra premie bij een duurdere ziektekostenverzekeraar voor iets waarvan ik niet weet of ik het nog nodig ga hebben of ik stap over naar Bewuzt en betaal de beugel zelf ALS het zover mocht komen. Denk, denk, denk ?????
  5. Bertha
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bertha
    [QUOTE]Dit schreef twelve


    Ik zie wel op televisie iedere keer de commercial voorbij komen van Promovendum, een ziektekostenverzekering voor hoger opgeleiden.

    Ik snap eigenlijk niet waarom dit alleen voor hoger opgeleiden is. Moet je dan ook je diploma's of bul laten zien?Smile
    [/QUOTE


    Het is voor hogeropgeleiden omdat promovendum een commercieel bedrijf is. Hoger opgeleiden zijn gemiddeld gezonder, en dus voor een zorgverzekeraar goedkoper. Ze hebben liever meer hoog dan laag opgeleiden als klant, vanwege de kosten. In feite doen ze aan risicoselectie, en dat is niet fair en ook niet solidair. Het is wel de consequentie van het oeverheidsbeleid het aan de vrije markt over te laten.
  6. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    quote:
    Dit schreef Petra1712


    Een collega van mij is overgestapt naar Bewuzt. Zelf wilde ik ook, maar zij hebben orthodontie niet in het pakket. Nu voor mijzelf dus een afweging maken. Wel orthodontie mee verzekeren of niet. Dochter is nu 17 en draagt nu alleen nog een draadje achter haar tanden en ik weet niet zeker of zij nog aan een nieuwe beugel zou moeten. Dus, of ik betaal iedere maand extra premie bij een duurdere ziektekostenverzekeraar voor iets waarvan ik niet weet of ik het nog nodig ga hebben of ik stap over naar Bewuzt en betaal de beugel zelf ALS het zover mocht komen. Denk, denk, denk ?????




    Mijn dochter heeft ook alleen dat draadje nog..


    Maar goed jouw dochter wordt straks 18 en moet dan toch een eigen verzekering afsluiten,, weet niet wanneer dat is en misschien even overleggen met tandarts/ortho??
  7. quote:
    Dit schreef leeuwin70




    Mijn dochter heeft ook alleen dat draadje nog..


    Maar goed jouw dochter wordt straks 18 en moet dan toch een eigen verzekering afsluiten,, weet niet wanneer dat is en misschien even overleggen met tandarts/ortho??


    Ze is net 17 geworden, maar ik ga inderdaad de ortho even bellen. Dank je voor deze tip.
  8. quote:
    Dit schreef twelve


    Ik zie wel op televisie iedere keer de commercial voorbij komen van Promovendum, een ziektekostenverzekering voor hoger opgeleiden.

    Ik snap eigenlijk niet waarom dit alleen voor hoger opgeleiden is. Moet je dan ook je diploma's of bul laten zien?Smile


    Het is ook niet waar, iedereen kan zich er verzekeren. >>LINK<<
  9. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Voor dat draadje alleen de ortho er in houden???? Zou ik nooit doen!
  10. geest
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van geest
    marketingmisleiding van het allerlaagste allooi >>LINK<<
  11. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    quote:
    Dit schreef Petra1712


    Een collega van mij is overgestapt naar Bewuzt. Zelf wilde ik ook, maar zij hebben orthodontie niet in het pakket. Nu voor mijzelf dus een afweging maken. Wel orthodontie mee verzekeren of niet. Dochter is nu 17 en draagt nu alleen nog een draadje achter haar tanden en ik weet niet zeker of zij nog aan een nieuwe beugel zou moeten. Dus, of ik betaal iedere maand extra premie bij een duurdere ziektekostenverzekeraar voor iets waarvan ik niet weet of ik het nog nodig ga hebben of ik stap over naar Bewuzt en betaal de beugel zelf ALS het zover mocht komen. Denk, denk, denk ?????


    Mijn kinderen hebben ook alleen nog de spalk. Die blijft er i.p. ook de rest van hun leven zitten.
    De controle daarvan is een euro of 30 en hoeft maar 1 x per jaar, tenzij er een lijmbolletje losgaat.

    Waar je wel even aan kunt denken is om bijv. foto's te laten maken van het gebit van de 17-jarige.
    Kijken hoe het met de verstandskiezen is gesteld.

    Maar goed, ik heb de ortho niet meer meeverzekerd.
  12. quote:
    Dit schreef Carla-S


    Mijn kinderen hebben ook alleen nog de spalk. Die blijft er i.p. ook de rest van hun leven zitten.
    De controle daarvan is een euro of 30 en hoeft maar 1 x per jaar, tenzij er een lijmbolletje losgaat.

    Waar je wel even aan kunt denken is om bijv. foto's te laten maken van het gebit van de 17-jarige.
    Kijken hoe het met de verstandskiezen is gesteld.

    Maar goed, ik heb de ortho niet meer meeverzekerd.


    Ik ben eruit. Heb vandaag de overstap gemaakt naar DSW. Basis + Aanvullend standaard (dit is incl.tandarts en ortho 75%) en ga 113.75 per maand betalen. De nieuwe premie van mijn eigen verzekeraar zou 172 euro worden (collectief via mijn werk). Dat wordt dus een aardige besparing.
Terug naar de lijst