ziektekostenverzekering

ziektekostenverzekering 

Onderwerp van Schanulleke

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Carla-S
    Wat betreft de basisverzekering kun je zo overstappen.
    Voor de evt. aanvullende verzekeringen kan een maatschappij je weigeren of bijv. een
    gebitsstatus van je vragen.

    Volgens mij zijn er nooit kosten verbonden aan een overstap.

    Klopt helemaal. Soms geeft een verzekeraar aan dat er sprake is van een wachttijd. Dat je pas kunt behandelen als je een x-tijd klant bent.

    Vergelijkingssite is oa: >>LINK<< Maar ik kijk ook altijd zelf bij een aantal verzekeraars.
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Schanulleke

    Dat vind ik veen beetje vreemd. Ik heb parodontitis en ga dus regelmTig naar de tandarts, ben er extra voor verzekerd nu en betaal daar ook voor. Dan moet ik dat bij een andere verzekering toch ook krijgen?dan mogen ze me toch niet weigeren als ik mezelf extra verzeker. Als ik nu over mijn verzekerd bedrag kom betaal ik de rest zelf.

    Dat zou betekenen dat ik gedwongen ben om te blijven waar ik nu zit.

    Niet direct vanuit gaan. Goed kleine lettertjes lezen en desnoods bellen met de verzekeraar waar jij je oog op hebt laten vallen.
  3. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    >>LINK<<

    Aanvullende verzekering los afsluiten onverstandig: meestal extra kosten
    Wanneer je je aanvullende verzekering ergens anders afsluit, kan dit problemen opleveren met declareren. Sommige zorgkosten worden namelijk deels door de basisverzekering vergoed en deels door je aanvullende verzekering. Daarnaast berekenen veel zorgverzekeraars een extra toeslag als je alleen een aanvullende verzekering afsluit. Die extra toeslag kan oplopen tot 50% van de premie. Daarmee ontmoedigen zorgverzekeraars om de basisverzekering en aanvullende verzekering los van elkaar af te sluiten.
  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    De Hema waar ik nu bij zit, schroeft de premie met 17 euro omhoog.... 10% korting blijft wel.
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Bij FBTO kom ik op ongeveer dezelfde maandpremie uit als bij de Hema en kan dan ook weer een nieuwe bril aanschaffen voor zoon en mijzelf. Ik moet even afwachten hoe een declaratie akkefietje met de fysio af gaat lopen. Hema doet nl moeilijk mbt mijn chronische indicatie (collageenziekten erkennen ze niet ofzo). Als dat zo blijft kan ik stoppen met fysio en hoef ik ook geen dure module aan te zetten.
  6. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef frida_m


    Ik heb ook de HEMA verzekering en ben ook erg tevreden, maar dat van Walibi en dolfinarium had ik even gemist. Ga ik even induiken.

    Kwam ik ook tegen, maar nergens hoe of wat. Vind ik wel erg interessant!
  7. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef indigo


    De basispremie is 8 euro omhoog gegaan uiteindelijk.

    Ja klopt, met pakket wat ik erbij heb is het 15 euro. Oh en ik heb dat Walibi/Dolfinarium ook gevonden in de voorwaarden:
    zorgpas
    Net als in 2014 krijgt u aankomend jaar met uw zorgpas weer het hele jaar 10% korting op bijna alles van HEMA! U ontvangt in januari uw nieuwe zorgpas. Tot die tijd kunt u met uw huidige zorgpas gebruikmaken van de 10% korting. Ook voor de kinderen hebben we in 2015 iets leuks bedacht. Met hun zorgpas krijgen kinderen in 2015 onbeperkt gratis entree voor Walibi Holland en Dolfinarium. De entree is gratis bij 1 betalende volwassene en op vertoon van de zorgpas in combinatie met een geldig ID.

    Is het nou per kind 1 betalende volwassene???
    20 nov '14 - 08:26:08 / 20 nov '14 - 08:41:35
  8. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef indigo


    hmmm. Staat er niet erg duidelijk, even navragen.

    Gedaan!
  9. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Anthea
    Ik wil bekijken wat de allerbeste verzekering voor tandzorg is,
    zonder dat er keuring vereist is.
    Verder geen speciale eisen maar de tandzorg is belangrijk want ik heb veel kosten elk jaar.

    Da's best lastig. Je zou kunnen overwegen de meest uitgebreide polis te kiezen zonder keuring (kies voor 100% vergoeding!) en dan zelf het verschil wat je tussen die polis hebt en de duurste polis met keuring zelf aan de kant leggen. Kom je ws per saldo op hetzelfde uit.
  10. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef indigo


    En, meerdere kinderen per betalende volwassene toch?

    Daar heb ik nog geen antwoord op, helaas.
  11. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef kaatje
    Ik blijf bij OZF Achmea. Ben er zeer tevreden over. Ik heb de meeste uitgebreide aanvullende verzekering hier, gezien beugel zoon en mijn frequente bezoeken aan fysio.

    Wat betaal je aan premie komend jaar Kaatje?
  12. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Anthea
    Ik wil bekijken wat de allerbeste verzekering voor tandzorg is,
    zonder dat er keuring vereist is.
    Verder geen speciale eisen maar de tandzorg is belangrijk want ik heb veel kosten elk jaar.

    Bij de Hema zeggen ze dat er geen medische selectie is:
    Kom ik altijd in aanmerking voor een aanvullende verzekering en/of tandartsverzekering?

    Iedereen die bij HEMA Zorgverzekering een Basisverzekering heeft of aanvraagt, komt in aanmerking voor een aanvullende verzekering en/of tandartsverzekering. Daarbij is geen sprake van medische selectie.

    De hoogste dekking is 750 euro en 100%.
Terug naar de lijst