ziektekostenverzekering 

Onderwerp van Schanulleke

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. quote:
    Dit schreef Edith64

    Maar zit er verschil i n de een aanvullende en de andere en wat heb je nodig.....als je bij de ander ook een klein aanvullend had dan is het een besparing.....

    Heb je niets nodig maar uit voorzorg dan is het een aardige besparing


    Ik heb een vergelijkbaar pakket als bij mijn huidige verzekering. Iets lager bedrag voor de tandartskosten, maar ben dit jaar ook niet aan het volledige bedrag gekomen. Ga nu van 700 (100%) naar 500 (75%) vergoeding van tandartskosten.

    Iedereen bedankt voor het meedenken en succes bij het maken van een keuze.
  2. Bea
    Woke 😁 🌱

    Toon alleen de berichten van Bea
    quote:
    Dit schreef Marnel
    Wat is dat Bea? Die heb ik niet gezien Smile

    Maar er is een slogan ... Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, is het vaak ook niet waar

    Doubleandtripplecheck :D


    Ja, het is echt waar. Gewoon een transparante, open en integere manier van verzekeren. Echt, de link is al geplakt en ik heb de vergoedingenlijst doorgespit. Ik denk dat ik het ga doen, al was het maar om een statement te maken naar de grote 4 en minister Schippers en vooral Andr? Rouvoet die boos is op DSW omdat ze niet aan kadaverdiscipline wensen mee te doen Smile
  3. loezepoes
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van loezepoes
    quote:
    Dit schreef -caty2


    Ik zou het gewoon doen Smile

    Ik zit er al jaren bij en ben zeer tevreden en ik hou wel van het lef wat deze verzekeraar toont door niet met de meute mee te lopen Smile



    Ik ga het ook eens goed naast elkaar leggen, neig nu ook naar DSW (door dit draadje)Smile
  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Ik heb DSW ook bekeken. Ik baal toch wel van die 75% ortho vergoeding. Zoon zit er maandelijks nog tegen het hoge tarief (na 24mnd wordt dit een stuk lager), dan moet ik 12.50 zelf betalen elke keer. Al met al ben ik dan duurder uit bij DSW. Wel iets om te onthouden voor volgend jaar.
  5. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo
    quote:
    Dit schreef Bea


    Ja, het is echt waar. Gewoon een transparante, open en integere manier van verzekeren. Echt, de link is al geplakt en ik heb de vergoedingenlijst doorgespit. Ik denk dat ik het ga doen, al was het maar om een statement te maken naar de grote 4 en minister Schippers en vooral Andr? Rouvoet die boos is op DSW omdat ze niet aan kadaverdiscipline wensen mee te doen Smile


    Ik vraag me af hoe anders ze daadwerkelijk zijn.

    In ieder geval nog gewoon samengestelde pakketten en krijg je ongevraagd homeopathie, acupunctuur e.d. meeverzekerd. Dan haak ik af.
  6. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje
    Ik neig toch nog steeds naar Bewuzt over te stappen, omdat het zoveel goedkoper is dan mijn huidige verzekering.
    Alleen is het een internetverzekering en ik las net dat herhaalrecepten via de online apotheek lopen.

    Heeft iemand dit al eens meegemaakt en maakt het veel verschil met andere verzekeringen?
  7. Bea
    Woke 😁 🌱

    Toon alleen de berichten van Bea
    quote:
    Dit schreef indigo


    Ik vraag me af hoe anders ze daadwerkelijk zijn.

    In ieder geval nog gewoon samengestelde pakketten en krijg je ongevraagd homeopathie, acupunctuur e.d. meeverzekerd. Dan haak ik af.


    Ze maken in ieder geval geen winst, teveel betaalde premie wordt in het jaar daarna verrekend. Zo stijgen hun premies dit jaar niet, ook niet voor de aanvullende pakketten. En ja, ik betaal ook voor dingen waar ik niks mee of aan heb. Dat heet solidariteit, geloof ik. Google eens op Chris Oomen en lees en luister. Zijn visie op verzekeren en gezondheidszorg vind ik menselijker dan wat de grote 4 ons voorschotelen.
  8. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    DSW ziet er goed uit. Kan echter niets terugvinden over geneesmiddelenvergoeding (krijg nu voor zoon 250 euro vergoed voor ADHD-medicatie) en vergoeding van psychische hulp (psycholoog etc.).

    Misschien iets voor 2016, dan is zoon van beugel af.
  9. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo
    quote:
    Dit schreef Bea


    Ze maken in ieder geval geen winst, teveel betaalde premie wordt in het jaar daarna verrekend. Zo stijgen hun premies dit jaar niet, ook niet voor de aanvullende pakketten. En ja, ik betaal ook voor dingen waar ik niks mee of aan heb. Dat heet solidariteit, geloof ik. Google eens op Chris Oomen en lees en luister. Zijn visie op verzekeren en gezondheidszorg vind ik menselijker dan wat de grote 4 ons voorschotelen.


    Ik snap het principe solidariteit en ben wars van marktwerking in zorg. Ik heb geen probleem mee te betalen aan kraamzorg, geriatrie of andere voorzieningen die buiten mijn beleving of benodigdheden liggen.

    Maar homeopathie een geneesmiddel noemen en vervolgens vergoeden gaat mij te ver. Dat is namelijk ju?st een winstmakende branche (tientallen miljoenen omzet in Nederland) gebaseerd op wensdenken en valse claims.
  10. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    Iemand ervaring met Energiek?
  11. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo
    quote:
    Dit schreef Cleo
    Iemand ervaring met Energiek?


    Op de punten waarbij ze zeggen specifiek voor vrouwen te zijn zie ik het niet verschillen van andere zorgverzekeraars. Mammaprint en anticonceptie e.d. worden op dezelfde wijze vergoedt bij veel anderen.
  12. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Ik ga vanavond even de ONVZ bekijken. Tandarts.
Terug naar de lijst