Geluidsoverlast

Geluidsoverlast 

Onderwerp van CorinneW

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    quote:
    Dit schreef joop1
    hoe is het nu met de kopers van je huis Mikky ?



    ssshttt... ;-)

    Nee, zonder gekheid; ik heb me echt wel schuldig gevoeld. Het was een jong stelletje, zonder kinderen, helemaal happy met hun eerste huisje. Ik heb de woning zelf aan ze verkocht toen ze kwamen kijken op hun openhuizen route. Ze hebben 20 minuten rondgekeken (mijn buren waren niet thuis) en hebben op basis daarvan hun eerste bod gedaan. Ze hebben me niets gevraagd over de buurt, de buren oid. Dus ik heb ook mn mond gehouden.

    Ik heb 'Eigen Huis' nog gebeld om te vragen of ik nu iets achterhield wat ik had moeten zeggen, maar dat was volgens hen niet het geval: Wat de een als overlast ervaart hoeft voor de ander niet zo te zijn. Dus geen sprake van een objectief meetbaar verborgen gebrek.

    Ik heb mn mond gehouden en vond het serieus heel erg voor ze eigenlijk. Maar heb toch gekozen voor mezelf en mn zoon. Kind sliep niet meer, mama gestresst en balen dat ik naar huis 'moest' na werk, weekend, vakantie..

    We zijn nu bijna 1,5 verder en ik heb nooit meer iets gehoord. Stiekem hoop ik voor de buren dat ze erger zijn dan hen; party-animals. Ik weet wel dat ze ultiem hebben geklust in het huis. Veel meer dan ze er ooit weer uit gaan halen waarschijnlijk. Ik hoop dat ze tot diep in de nacht door zijn gegaan. Slecht he. Pure wraak. Maar gelukkig wel slechts in mijn eigen (zieke?) fantasie. In het echie ben ik best beleefd en kan ik mijn impulsen (meestal) beheersen hoor ;-)
  2. Haha, briljante opmerking! Die ga ik proberen.

    Waar ik vast kom te zitten is het gebrek aan meedenken/fatsoen. Als ik aangeef dat ik een ander leefritme heb, dat ik om 22.30 naar bed ga en om 6.30 weer opsta en dat ik mijn slaap hard nodig heb, en hij gaat na 00.00 naar bed en staat ??? ergens op..
    Als ik aangeef dat de huizen gehorig zijn en hij geeft dat ook toe, hij geeft ook toe dat hij moeite heeft met zijn zoon die soms te hard muziek maakt etc.
    Dan zou je toch achter je oren krabben en denken: hmmm hoe kan ik iemand hierin tegemoet kunnen komen? Volgens mij is de basis al dat je na 22.00 uur je geluid gaat afbouwen om het zo maar eens te noemne.
    Ik vind het gewoon aso. Ik moet dus constant bepalen wat er gaat gebeuren... en dat vind ik zo vermoeiend... het werkt toch twee kanten uit. Nou ja kennelijk niet bij hem.
    Hij huurt de woning via een makelaar... hij is zelf ook makelaar dus weinig werk, dus tijd zat. Dus het is muziek of klussen...
  3. Als je nog steeds met hem kan praten waarom dan niet wat dingen ( regels) op papier zetten ?

    Zo kunnen hun ( misschien) onthouden hoe laat het rustig moet zijn zonder dat jij steeds moet smsen.

    En zo kan jij misschien ook jouw overlast naar hun beperken ( als die er is )

    Als je zo laat zien dat je graag een oplossing ziet waar hun bij meedenken is de klacht ook al minder zwaar.
  4. quote:
    Dit schreef Mikky

    In het echie ben ik best beleefd en kan ik mijn impulsen (meestal) beheersen hoor ;-)

    dat geloof ik ook wel Smile
  5. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    quote:
    Dit schreef CorinneW



    Hij huurt de woning via een makelaar... hij is zelf ook makelaar dus weinig werk, dus tijd zat. Dus het is muziek of klussen...

    Hij is dus niet de eigenaar. Staat het huis te koop en is het misschien tijdelijk verhuurd? Dan zal hij wrs. op zeker moment verhuizen.

    Als je er met hem niet uitkomt zou ik eerder proberen het probleem voor te leggen aan de verhurend makelaar. Politie zul je weinig aan hebben denk ik. Die komen wel maar he, de man houdt rekening met je door op jouw sms-jes te reageren. Toch?
    Ik vind dat ook wel de omgekeerde wereld trouwens. ' Ik ga m'n gang, net zolang tot jij zegt dat het niet meer mag'.
    Misschien realiseren ze zich niet hoever hun geluid draagt. Dan zou je hem kunnen vragen zelf eens te komen luisteren welk effect het heeft. Maar ja, dan moet je hem dus wel 's avonds laat in je slaapkamer willen hebben. Smile
  6. Precies de kern van de zaak: hij gaat zn gang totdat ik de streep trek....
    Ik ben een best brave buuv. Normaal bestaan, geen lawaai. Ik heb een piano maar niet voor 12 uur en niet na 19.00 uur.. voor iedereen goed te hebben en ik speel eigenlijk nooit :-)

    Tuurlijk heb ik de tv aan of een keer een leuk plaatje, maar ik heb geen installatie maar een portable cdspeler apparaat... dus echt lawaai maak ik niet. En dus zeker niet na 22.00...

    Ik heb vooral last van zijn kinderen als het om harde muziek gaat, dat zijn pubers, dus dat is lastig oordelen. Hij zou dan een keer bij mij moeten komen luisteren, dan krijgt hij een beter beeld.

    Het is gewoon klaar. Morgen de brief afmaken en hem informeren dat ik een dossier aanleg. Schijnt officieel zo te werken. Heel vervelend, maar ik zie niets anders. Ik ga al een jaar naar bed met het gevoel: ga ik op tijd slapen of niet... Onhoudbaar, ik hou dit fysiek niet vol.
  7. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    quote:
    Dit schreef CorinneW
    Precies de kern van de zaak: hij gaat zn gang totdat ik de streep trek....


    Ja - en ik vind dat volkomen logisch. Want als jij er niet bent hoeft hij zich niet aan te passen aan iets van jou. En wie weet zijn er ook wel momenten dat het je helemaal neit stoort.

    Ik begrijp niet dat zijn houding jou stoort. Dat is toch de kern van samen leven? Ieder is vrij in zijn/haar handelen totdat de ander zegt ergens last van te hebben. Dat betekent niet dat je jezelf steeds maar moet gaan afvragen of je wellicht iets doet wat de ander stoort. Dat betekent wel openstaan voor de reacties van anderen. En dat doet jouw buurman.

    Natuurlijk is het aan jou om een streep te trekken; jij hebt er nl last van. Deze man staat er open voor, doet zn best maar vergeet het gewoon steeds weer (dat is net als zachtjes praten op een camping.. dat doe je een paar minuten en ongemerkt gaat het volume weer omhoog) Ik vind dat niet aso - hij doet zn best Smile

    Ik vind verwachten dat je buren gaan leven zoals jij dat wenst, en dat ze dat uit zichzelf doen een beetje too much asked, eerlijk gezegd. Aan de andere kant; als ik ergens niet tolerant in ben is dat geluidsoverlast.. dus ik kan me ook heel goed voorstellen dat je er op enig moment meer dan klaar mee bent.
    Zeker als je al opgefokt naar bed gaat.. je schijnt er ook op te kunnen mediteren, herrie van buiten; dat je je voorstelt dat je ergens ligt waar mensen in een tuin nog wat aan het keuvelen zijn.. achtergrond geluid waarop je je langzaam mee laat drijven Smile
  8. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    quote:
    Dit schreef Cleo


    Ieder is vrij in zijn/haar handelen totdat de ander zegt ergens last van te hebben.


    Smile

    Nee toch Cleo??!! Samenleven is toch ook dat je je beseft dat je niet alleen bent op deze wereld en een beetje rekening met elkaar houdt?

    Ik sla je dood en wacht vervolgens tot jij zegt dat je er last van hebt?.... Oke, die is een beetje extreem... Smile Maar kom op...
  9. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    JA rekening met elkaar houden dus.

    Jij doet iets waar ik last van heb, ik zeg daar wat van en jij probeert daar rekening mee te houden.

    Dat is iets heel anders dan 'Jij doet niks want wie weet heeft iemand er last van' of 'jij doet nooit meer iets waar ik last van heb, ook al ben ik niet in de buurt' of 'ik ga leven zoals jij dat wil'
  10. Bericht van Solar is op 25-08-2012 om 14:20:42 uur verwijderd door Lianne63.

    Reden: xxxxx

     
  11. Mij helpt het om van die kneedbare oordopjes in te doen...t wordt ineens heerlijk stil en ik kan zelfs in de zomer met open raam slapen terwijl mijn lieve buuf plezier maakt met vrienden onder mijn raam.
  12. Helaas slechte ervaring met geluidsoverlast van buren gehad.
    Keiharde muziek idd, viel niet te praten met die gasten, toch een paar keer politie gebeld maar die konden en wilden ook niets uitrichten behalve dan een paar keer aanbellen en vragen of het minder kon.

    Het ging ons hele leven beheersen, als we thuis kwamen spitsten we eerst onze oren of we muziek hoorden.

    Het gaat je hele leven beheersen op een bepaald moment dus wij hebben uiteindelijk ook de woning verkocht....een enorme stress en druk viel van ons af toen de nieuwe kopers hun handtekening zetten en wij konden beginnen met dozen inpakken....

    Sterkte.
Terug naar de lijst