Effectieve werktijd

Effectieve werktijd 

Onderwerp van drakie

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Hed


    Nope.....dat deed je zelf in eigen tijd.....jajaja, ben nog ouderwets gedrild Smile

    Belachelijk. Opstarten van je pc is werk. Dat zou ik ook zo meenemen in je verkooppraatje.
  2. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Hed


    Dat is het concept niet dat ik verkoop. Bij mij betaal je per daadwerkelijk gewerkte minuut.

    Maar ipv discussie wel of niet zie ik liever linken naar onderzoeken :-)

    Nouja, dat maakt niet zoveel uit. Als je betaalt per 'daadwerkelijk gewerkte minuut', dan zit er in je tarief een opslag voor allerlei 'niet-productieve minuten'. Die opslag kan flink oplopen, als bijvoorbeeld werkoverleg, bij/nascholing, acquisitie, QA-systeem als niet-productief worden gezien.

    Daar zit namelijk een andere kant aan: als je je per productieve minuut laat betalen, moet je je serieus afvragen hoeveel productieve minuten JIJ daadwerkelijk per dag kunt maken, en hoeveel overhead daar dan nog bijkomt. Die overhead-uren (van opstarten pc tot het opstellen van je eigen factuur) moet JIJ immers wel maken. En jij moet ook naar de wc.
  3. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Tinus

    Nouja, dat maakt niet zoveel uit. Als je betaalt per 'daadwerkelijk gewerkte minuut', dan zit er in je tarief een opslag voor allerlei 'niet-productieve minuten'. Die opslag kan flink oplopen, als bijvoorbeeld werkoverleg, bij/nascholing, acquisitie, QA-systeem als niet-productief worden gezien.

    Daar zit namelijk een andere kant aan: als je je per productieve minuut laat betalen, moet je je serieus afvragen hoeveel productieve minuten JIJ daadwerkelijk per dag kunt maken, en hoeveel overhead daar dan nog bijkomt. Die overhead-uren (van opstarten pc tot het opstellen van je eigen factuur) moet JIJ immers wel maken. En jij moet ook naar de wc.

    Als aanvulling: Declareer je het, als je naar een collega loopt met een vraag, omdat je vastloopt op iets? En als je zoiets declareert, hoe vermijd je dan discussies met je opdrachtgever over de vraag waar 'hulpvragen aan collega's' overgaat in 'het bespreken van de toestand in de wereld'?
  4. Dee53
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dee53
    Je bent wel weer een beetje aan het drammen Tinus
  5. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Dee53
    Je bent wel weer een beetje aan het drammen Tinus

    Duh.

    Ik denk dat in dat gedram de reden zit dat Hed geen antwoord via internet kan vinden op haar vraag.
  6. Tinus, je effectieve werktijd is mede afhankelijk van je vitamine B12 huishouding. Ik hoef jou denk ik niet uit te leggen dat indien deze is verstoord, dit een negatief effect heeft op het aantal effectieve minuten dat je op een dag kunt realiseren. Ter aanvulling op jouw calculatie: indien er sprake is van een in meer of mindere mate verstoorde vitamine B12 huishouding, dient dit gekwantificeerd te worden en als opslag berekend te worden in je uurtarief.
  7. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Dit schreef Hed
    Effectieve werktijd; voor mij versta ik daaronder de tijd die iemand daadwerkelijk aan zijn werk besteed versus zijn dienstverband.

    Dus, wie weet er een link naar onderzoeken die aantonen dat x% tijd daadwerkelijk aan het werk besteed wordt en x% aan bijvoorbeeld, koffiedrinken, bijpraten met collega's, roken, toiletbezoek en/of persoonlijke verzorging, persoonlijk internetverkeer, of anderzijds op het internet zitten dat niet werk gerelateerd is.

    Kortom, daar zijn vast onderzoeken naar gedaan (oh ja, administratieve sector), maar ik kan niet echt de juiste linken vinden, dus hoop dat iemand me kan helpen.

    Ik kan je niet echt helpen aan cijfers.
    Wel wil ik je er graag op attenderen dat alle onderzoeken waar OA niet in opgenomen is onbetrouwbaar zijn.
    (Wat mij betreft.)
  8. Dee53
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dee53
    quote:
    Dit schreef Jos
    Tinus, je effectieve werktijd is mede afhankelijk van je vitamine B12 huishouding. Ik hoef jou denk ik niet uit te leggen dat indien deze is verstoord, dit een negatief effect heeft op het aantal effectieve minuten dat je op een dag kunt realiseren. Ter aanvulling op jouw calculatie: indien er sprake is van een in meer of mindere mate verstoorde vitamine B12 huishouding, dient dit gekwantificeerd te worden en als opslag berekend te worden in je uurtarief.


    Voortaan gaat Heds bedrijf de " nieuweb12secretaresse" heten

    ...en Hed vergeet het ziekteverzuimpercentage niet
  9. Sheeba
    Older not Wiser

    Toon alleen de berichten van Sheeba
    quote:
    Dit schreef Hed


    Nope.....dat deed je zelf in eigen tijd.....jajaja, ben nog ouderwets gedrild Smile



    Hed

    Via google kom je op verschillende dingen
    heb je hier iets aan

    >>LINK<<
  10. Anne1967
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Anne1967
    quote:
    Dit schreef Dee53
    Je bent wel weer een beetje aan het drammen Tinus

    Ik vind dat Tinus terecht 'dramt'.

    Ik heb wel eens een discussie gehad over een factuur, omdat we de eerste paar minuten van een gesprek een praatje pot deden (Heb je 't kunnen vinden? Koffie?). Toen wilde die klant 6 minuten ofzo minder betalen. Extreem voorbeeld, maar de vraag van Hed is wel realistisch, de aanvullende vragen van Tinus ook en zijn conclusie dat het lastig zal zijn om hierover onderzoeken te vinden ook.
    Want de een doet dat anders dan de ander.
    Is plassen werktijd? Is koffie halen werktijd? Ja, als je in loondienst werkt wel, maar als je minuutje factuurtje werkt ook?

    Als ik in een sessie van 45 minuten met een kind zit en ik moet plassen - moet mijn sessie dan 2 minuten langer worden? Tuurlijk niet, daar doet niemand moeilijk over. Als Hed per minuut (!) factureert, mag zij dan haar 2 minuten plassen doorberekenen? Of mag ze dat niet, waarbij ze dan wel plastijd in haar uurtarief doorberekent? Allemaal relevante dramvragen. Allemaal vragen waarop je volgens mij niet 1 sluitend antwoord krijgt, hoeveel onderzoeken je ook zou kunnen vinden. maar wel vragen waar je voor jezelf, als ondernemer, antwoord op moet vinden. Dan is het geen verkoopargument meer, maar simpelweg een feit, een werkwijze, die je presenteert.
  11. drakie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van drakie
    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Effectieve werktijd
    quote:
    Dit schreef Tinus

    Nouja, dat maakt niet zoveel uit. Als je betaalt per 'daadwerkelijk gewerkte minuut', dan zit er in je tarief een opslag voor allerlei 'niet-productieve minuten'. Die opslag kan flink oplopen, als bijvoorbeeld werkoverleg, bij/nascholing, acquisitie, QA-systeem als niet-productief worden gezien.

    Daar zit namelijk een andere kant aan: als je je per productieve minuut laat betalen, moet je je serieus afvragen hoeveel productieve minuten JIJ daadwerkelijk per dag kunt maken, en hoeveel overhead daar dan nog bijkomt. Die overhead-uren (van opstarten pc tot het opstellen van je eigen factuur) moet JIJ immers wel maken. En jij moet ook naar de wc.


    Ja, natuurlijk heb ik dat ingecalculeerd.

    Het is niet zo moeilijk, maar in een (al dan niet verkoop-)gesprek kom je op het punt dat mijn uurtarief hoger ligt dan op het punt dat men of iemand in vaste dienst heeft, of iemand inhuurt als ZZP-er voor vaste tijden.

    Voor vrije dagen die je iemand in vaste dienst is staat een bepaald percentage;
    Voor ziekte (dank Dee ;-) ) staat een gemiddeld percentage;
    Voor roken staan schrikbarende percentages
    Voor toiletbezoek zal ook een percentage staan
    Voor internetgebruik ook (cijfers gelezen van 45 minuten per dag) - tel dat eens uit.

    Scar noemde al een percentage van 30% en dat is al een werkbaar percentage. Alles optellend zou dat volgens mij ook nog eens hoger kunnen zijn.

    Plus allerlei andere voordelen die ons inhuren biedt, kan ik me zelfs voorstellen dat we uiteindelijk goedkoper zijn dan iemand in loondienst hebben.

    Maar goed, dat zie ik dus graag onderbouwd met onderzoeken, cijfers. Roken e.d. is wel te vinden, internetgebruik ook, maar niet echt een totaalplaatje dus.
  12. drakie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van drakie

    quote:
    Dit schreef Tinus

    Duh.

    Ik denk dat in dat gedram de reden zit dat Hed geen antwoord via internet kan vinden op haar vraag.


    Zoals gezegd, gedeeltelijke antwoorden, geen totaalplaatje.
Terug naar de lijst