Geluidsoverlast

Geluidsoverlast 

Onderwerp van CorinneW

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    quote:
    Dit schreef Cleo
    JA rekening met elkaar houden dus.

    Jij doet iets waar ik last van heb, ik zeg daar wat van en jij probeert daar rekening mee te houden.

    Dat is iets heel anders dan 'Jij doet niks want wie weet heeft iemand er last van' of 'jij doet nooit meer iets waar ik last van heb, ook al ben ik niet in de buurt' of 'ik ga leven zoals jij dat wil'

    Als jouw buren aangeven last van jouw muziek te hebben op het moment dat het volume op 10 staat, zet je hem een paar tandjes zachte. Maar dan snap je toch wel dat het morgen en overmorgen ook overlast geeft als je hem steeds weer op 10 zet?
  2. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    Dat hoeft toch niet? Stel dat ze beiden morgenavond weg zijn..
  3. quote:
    Dit schreef Boep

    Als jouw buren aangeven last van jouw muziek te hebben op het moment dat het volume op 10 staat, zet je hem een paar tandjes zachte. Maar dan snap je toch wel dat het morgen en overmorgen ook overlast geeft als je hem steeds weer op 10 zet?



    Tenzij je heel dom of heel asociaal bent en helaas komt dat redelijk vaak voor. Elk normaal mens die ook maar iets van sociaal gevoel voor zijn leefomgeving heeft zou daar rekening mee houden ja.
  4. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    quote:
    Dit schreef Cleo
    Dat hoeft toch niet? Stel dat ze beiden morgenavond weg zijn..

    Dus zou jij de muziek even hard zetten, avond na avond want ze zullen ook weleens niet thuis zijn en als ze wel thuis zijn moeten ze elke avond maar komen vragen of het zachter kan? Smile
  5. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    Nee, ik zou dat in de gaten houden. Maar ik ken mezelf ook goed genoeg om te weten dat er dan toch weer een keer een moment komt dat ik denk; 'ff dat nummer IETS harder'. Ik vind overigens ook dat dat moet kunnen. Je kunt niet alleen maar aan de wensen van 1 bewoner tegemoet komen.

    Maar het gaat hier in beginsel over praten in de tuin, toch? En dat vind ik een stuk lastiger dan de muziek hard - daar heb je nl koptelefoons voor.
    Ik zou blijven praten in de tuin - hoe vervelend ook voor de buren (zoals ik er ongelooflijk van baal als zij nog praten als ik al in mijn bed lig) Dat hoort nl bij mijn woongenot; buiten kunnen zitten als het weer het toelaat. En dan is zachter praten en dat blijven doen best een ingewikkeld opgave.
    Ik probeer zelf mijn ergernis in toom te houden omdat ik begrijp hoe lekker t is - en ik hoop dat zij dat ook doen.

    Dat is nl OOK een aspect van samen leven.. beetje begrip

    Ik zou helemaal geen dossier aanleggen; ik zou het ludiek aanpakken. een kookwekker om 0.00 uur of zoiets.. dat ze dan naar binnen gaan
  6. Loeki
    al sinds de oprichting

    Toon alleen de berichten van Loeki
    Als je nog "on speaking terms" bent met de overlastgevende buur, dan zou ik er alles aan doen om dat ook te blijven, door er alsmaar weer heel vriendelijk naartoe te gaan, ?lke keer dat je er last van hebt.
    (En vooral niet wachten tot je woest bent)

    Het idee van een smsje of een telefoontje is zo gek nog niet. Ze zijn zich er dan toch elke keer weer even van bewust dat jij er vanaf dat moment last van hebt.
    Misschien voed je ze wel langzaam maar zeker op...?

    Zou je met ze kunnen afspreken dat zij zelf naar binnen gaan op het tijdstip dat jij aangeeft dat jij/jouw gezin gaat slapen? Na 10 uur 's avonds is dat alleszins redelijk, op doordeweekse dagen dat mensen naar werk en school moeten.
  7. Poppetje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Poppetje
    quote:
    Dit schreef Loeki
    Als je nog "on speaking terms" bent met de overlastgevende buur, dan zou ik er alles aan doen om dat ook te blijven, door er alsmaar weer heel vriendelijk naartoe te gaan, ?lke keer dat je er last van hebt.
    (En vooral niet wachten tot je woest bent)

    Vind ik ook hoor. Je gaat met een dossier en politie gewoon niets bereiken. Dat lees je hier al. Dus on speaking terms blijven en in en uitademen. Je ergens aan storen zit ook gruwelijk in je zelf. En ja... ik heb ook overlast van buren gehad. Zodanig zelfs dat zij buren die er commentaar op hadden neergeslagen hebben en vervolgens via rechtzaken in de gevangenis terecht kwamen. Dus....Smile
  8. Praten in de tuin maakt veel geluid na 23.00. Dat is, hoe absurd het ook klinkt, boven de geluidsnorm voor dat moment. Praten in de tuin om 2 uur 's nachts vind ik bezopen.
    En ja er zijn grenzen en ja tuurlijk mag iemand zijn favo muziek draaien, ik doe daar niet moeilijk over, maar niet een uur lang en niet op dat volume.
    Je woont in een rijtje en je hebt rekening te houden met elkaar. Daar zijn zelfs regels voor opgesteld omdat mensen zich daar niet aan kunnen houden.
    De beste man is zelf ook makelaar dus die weet als geen ander hoe het allemaal werkt. Zowel bouwtechnisch met gehorigheid als de regelgeving er omheen.
  9. Het kan behoorlijk stres opleveren geluidoverlast
    Ik woon ook in een behoorlijk gehorig huis
    Dus probeer rekening te houden met mijn buren
    Doe de rolluiken niet s nachts naar beneden maar als het donker word
    Douchen bij voorkeur ook voor 10 uur
    Ik heb behoorlijk problemen gehad met mijn vorige buren
    Die klaagden er over dat mijn kinderen lawaai maakten
    Ze hadden last van mijn kinderen als ze in bad zaten
    En als ze aan het spelen waren
    Na de dood van Jos kreeg ik een goede band met mijn buren
    De buurman heeft zelfs nog bij mij geverfd
    Het bleek dat de mannen elkaar niet lagen
    Dat was water en vuur
    Mijn buren zijn inmiddels verhuisd omdat ze uit elkaar gingen
    Ik heb nu een jong stelletje naast me wonen en het gaat prima
    Rustige mensen en wij zijn ook geen lawaaimakers mijn zoon en ik
    Mar ik weet dat het je leven behoorlijk kan beinvloeden
  10. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    quote:
    Dit schreef CorinneW

    Je woont in een rijtje en je hebt rekening te houden met elkaar. Daar zijn zelfs regels voor opgesteld omdat mensen zich daar niet aan kunnen houden.


    Yep - en die regels worden noch door jou, noch door je buurman bestreden. Hij vraagt simpelweg of jij het aan wilt geven wanneer je last hebt.

    Jij vindt dat bezopen en aso en weet ik veel - vrouw, ga dan lekker je dossier aanleggen. ik kan me niet voorstellen dat dat je iets brengt behalve nog meer ergernis en stress maar als t voor jou werkt; doen!
  11. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    Gewoon een keer de tuinsproeier aanzetten en dan zo richten dat ie bij het draaien op zijn terras komt, gaat ie vanzelf naar bed.Smile
  12. Ik heb vandaag oordopjes en slaappillen gehaald. Laat ik daar eerst maar eens mee beginnen. Of ik daarmee door de cirkelzaag slaap gaan we beleven...
Terug naar de lijst