Lunchpauze....

Lunchpauze.... 

Onderwerp van Carla-S

BEHEERD DOOR:
bart

Dit onderwerp is gesloten.
door Carla-S zelf op 15 november 2012 om 23:09:56

Terug naar de lijst
  1. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S

    Mijn dank dames en heren!

    Ik wist het wel, maar begon helemaal aan mezelf te twijfelen.
    Volgende week donderdag heb ik een dagdienst en ik zal haar
    aanhoren.
    Gelukkig heb ik meer dan voldoende tijd gehad om tot 10 te tellen. Smile

    Ik laat jullie weten hoe het is gegaan.

    Gr. Carla
  2. jelle
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van jelle
    quote:
    Dit schreef Carla-S
    Mijn dank dames en heren!

    Ik wist het wel, maar begon helemaal aan mezelf te twijfelen.
    Volgende week donderdag heb ik een dagdienst en ik zal haar
    aanhoren.
    Gelukkig heb ik meer dan voldoende tijd gehad om tot 10 te tellen. Smile

    Ik laat jullie weten hoe het is gegaan.

    Gr. Carla


    Je werkgever is i.h.k.v. de Arbeidstijdenwet zelfs verplicht om een half uur pauze aan te bieden in een dienst van 8,5 uur. In dit half uur mag er geen enkel beroep op je gedaan worden, en kan je gaan/staan waar je wil. Enkel onder zwaarwegende omstandigheden kan hier door je werkgever dispensatie voor worden aangevraagd, maar goed dan moeten ze je ook gewoon doorbetalen....
  3. Ik las dit ook ergens...

    De vraag is ook of je pauze echt van jezelf is, of dat (misschien omdat je op de IC werkt) de werkgever je pauze als geconsgneerde pauze ziet.


    Geconsigneerde pauze:
    uw werkgever mag u in geval van onvoorziene omstandigheden tijdens uw pauze oproepen, als de aard van het werk dit noodzakelijk maakt. Het gaat hierbij om bereikbaarheid (bijvoorbeeld in de kantine). Hoewel u gedurende dit soort pauzes geconsigneerd bent, tellen deze pauzeperioden niet mee voor het aantal malen dat u oproepbaar mag zijn. Als u uw daadwerkelijke werkplek niet mag verlaten, dan tellen deze pauzeperioden mee als arbeidstijd
  4. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    quote:
    Dit schreef Margo
    Ik las dit ook ergens...

    De vraag is ook of je pauze echt van jezelf is, of dat (misschien omdat je op de IC werkt) de werkgever je pauze als geconsgneerde pauze ziet.


    Geconsigneerde pauze:
    uw werkgever mag u in geval van onvoorziene omstandigheden tijdens uw pauze oproepen, als de aard van het werk dit noodzakelijk maakt. Het gaat hierbij om bereikbaarheid (bijvoorbeeld in de kantine). Hoewel u gedurende dit soort pauzes geconsigneerd bent, tellen deze pauzeperioden niet mee voor het aantal malen dat u oproepbaar mag zijn. Als u uw daadwerkelijke werkplek niet mag verlaten, dan tellen deze pauzeperioden mee als arbeidstijd


    In dat geval heeft Carla wel een punt, en dat is dat het dan arbeidstijd is (= betaald).

    Ik verbaas mij er trouwens over hoeveel leidinggevenden totaal of slecht op de hoogte zijn van zaken die wettelijk en zaken die in de CAO zijn geregeld.
    Maar wel een medewerker op gesprek durven vragen om te vertellen hoe hij/zij als leidinggevende willen wat een medewerker moet doen en laten.
  5. Bericht van Jelle56 is op 10-11-2012 om 12:37:59 uur verwijderd door vilain56.

    Reden: tekst weggevallen

     
  6. quote:
    Dit schreef Margo
    Ik las dit ook ergens...

    De vraag is ook of je pauze echt van jezelf is, of dat (misschien omdat je op de IC werkt) de werkgever je pauze als geconsgneerde pauze ziet.


    Geconsigneerde pauze:
    uw werkgever mag u in geval van onvoorziene omstandigheden tijdens uw pauze oproepen, als de aard van het werk dit noodzakelijk maakt. Het gaat hierbij om bereikbaarheid (bijvoorbeeld in de kantine). Hoewel u gedurende dit soort pauzes geconsigneerd bent, tellen deze pauzeperioden niet mee voor het aantal malen dat u oproepbaar mag zijn. Als u uw daadwerkelijke werkplek niet mag verlaten, dan tellen deze pauzeperioden mee als arbeidstijd


    Las je dit in de CAO?
    >>LINK<<

    Ik denk het niet. De CAO gaat uit van de ATW en beperkt die in bepaalde opzichten, maar niet in de art. 6.7 en 6.8! Wanneer op individuele basis zoiets zou worden opgelegd is zo'n beding in mijn ogen nietig.
  7. Ik leer ook nog es wat hier Smile
  8. quote:
    Dit schreef vilain56
    Las je dit in de CAO?


    Nee, een artikel over de ATW.
    Het gaat erom dat ze op de IC werkt.
    En dat de werkgever daarom haar kan vragen in "huis" te blijven.
    Echter, dan moet de pauze wel doorbetaald worden.

    Ik ben benieuwd wat hier uit gaat komen CarlaSmile
  9. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S

    quote:
    Dit schreef Margo


    Nee, een artikel over de ATW.
    Het gaat erom dat ze op de IC werkt.
    En dat de werkgever daarom haar kan vragen in "huis" te blijven.
    Echter, dan moet de pauze wel doorbetaald worden.

    Ik ben benieuwd wat hier uit gaat komen CarlaSmile


    Maar als er sprake is van consignatiedienst, dan moet ik dat de afgelopen 15 jaar toch wel eens gehoord hebben?

    Dat iedereen altijd op de afdeling blijft, komt omdat het restaurant niet uitnodigend is en buiten is het meestal een bouwput.

    Afijn, ik laat nu mn pup uit in mn pauze en ben nog bereikbaar ook ( dat zou niet eens hoeven).
    11 nov '12 - 13:42:06 / 11 nov '12 - 14:02:41
  10. quote:
    Dit schreef Carla-S


    Maar als er sprake is van consignatiedienst, dan moet ik dat de afgelopen 15 jaar toch wel eens gehoord hebben?

    Inderdaad, daarom ben ik ook wel benieuwd naar wat ze gaat zeggen.
  11. quote:
    Dit schreef Margo


    ..
    Het gaat erom dat ze op de IC werkt.
    En dat de werkgever daarom haar kan vragen in "huis" te blijven.
    ...


    Kan jij de uitzondering voor de IC aangeven in de ATW? Lijkt me niet onbelangrijk.
  12. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    quote:
    Dit schreef Carla-S


    Maar als er sprake is van consignatiedienst, dan moet ik dat de afgelopen 15 jaar toch wel eens gehoord hebben?

    Dat iedereen altijd op de afdeling blijft, komt omdat het restaurant niet uitnodigend is en buiten is het meestal een bouwput.

    Afijn, ik laat nu mn pup uit in mn pauze en ben nog bereikbaar ook ( dat zou niet eens hoeven).


    Volgens mij heb je groot gelijk hoor, ik zou 't precies eender doen.
    En volgens mij sta je volgens CAO en ATW ook nog eens voor minstens 100% in je recht.
Terug naar de lijst