Lunchpauze....

Lunchpauze.... 

Onderwerp van Carla-S

BEHEERD DOOR:
bart

Dit onderwerp is gesloten.
door Carla-S zelf op 15 november 2012 om 23:09:56

Terug naar de lijst
  1. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S

    Ik ga het horen donderdag.
    De jongedame kennende zal ik kort daarop wel een uitnodiging voor een vervroegd functioneringsgesprek ontvangen.....
  2. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef Carla-S


    Maar als er sprake is van consignatiedienst, dan moet ik dat de afgelopen 15 jaar toch wel eens gehoord hebben?

    Dat iedereen altijd op de afdeling blijft, komt omdat het restaurant niet uitnodigend is en buiten is het meestal een bouwput.

    Afijn, ik laat nu mn pup uit in mn pauze en ben nog bereikbaar ook ( dat zou niet eens hoeven).



    Kan het niet zijn dat het een gewoonte bij iedereen is geworden, waardoor ook de leidinggevende eigenlijk verwacht dat je op de werkvloer blijft? Als het al 15 jaar zo is gegaan en 1 iemand gaat het opeens anders oplossen, is er een soort van gewoonterecht ontstaan. Denk niet dat de werkgever ooit gelijk zal krijgen, maar kan wel zijn dat een gewoonte op een gegeven moment als een verplichting gezien kan worden door werkgever. Niet dat het iets aan jou rechten veranderd.

    Succes.
  3. quote:
    Dit schreef vilain56
    Kan jij de uitzondering voor de IC aangeven in de ATW? Lijkt me niet onbelangrijk.

    Je vraagt naar de bekende weg Vilain en daar heb ik het een beetje mee gehad.

    Ik zeg niet dat ik het niet eens ben met Carla, maar ik weet wel hoe het gaat in een ziekenhuis.
    En dat is niet altijd zo zwart wit als dat het op papier (lees CAO) staat. Zie het stukje van Arno.

    quote:
    Dit schreef Carla-S
    Ik ga het horen donderdag.
    Smile
  4. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S

    Op de SEH van ons ziekenhuis werken de verpleegkundigen overigens van 7.15 - 15.15 uur.
    8 uur, omdat ze niet van de afdeling kunnen tijdens de lunchpauze....
    Wij hebben daar ook veel om gevraagd. Een werkdag van
    7.30 - 15.30 uur, maar volgens de leiding zijn wij wel altijd in de gelegenheid om een lunchpauze te nemen.
  5. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S

    quote:
    Dit schreef ArnoM



    Kan het niet zijn dat het een gewoonte bij iedereen is geworden, waardoor ook de leidinggevende eigenlijk verwacht dat je op de werkvloer blijft? Als het al 15 jaar zo is gegaan en 1 iemand gaat het opeens anders oplossen, is er een soort van gewoonterecht ontstaan. Denk niet dat de werkgever ooit gelijk zal krijgen, maar kan wel zijn dat een gewoonte op een gegeven moment als een verplichting gezien kan worden door werkgever. Niet dat het iets aan jou rechten veranderd.

    Succes.


    Er zit wel iets in, ware het niet dat bij een gewoonterecht geen geschreven regels bestaan en in dit geval zijn die er natuurlijk wel.
  6. quote:
    Dit schreef Carla-S
    Op de SEH van ons ziekenhuis werken de verpleegkundigen overigens van 7.15 - 15.15 uur.
    8 uur, omdat ze niet van de afdeling kunnen tijdens de lunchpauze....
    Wij hebben daar ook veel om gevraagd. Een werkdag van
    7.30 - 15.30 uur, maar volgens de leiding zijn wij wel altijd in de gelegenheid om een lunchpauze te nemen.


    Overdag werken wij wel 8,5 uur (08.00- 16.30) maar eten tegenwoordig op de afdeling omdat het zoveel tijd kost om heen en weer te gaan naar het restaurant.
    Helaas ben je dan wel altijd inzetbaar...en dat word nu steeds meer "normaal" gevonden.
    Maar als ik wil, mag ik wel weg van de afdeling, zonder oproepbaar te zijn.

    En 's avonds kunnen we geen pauze nemen, dus werken we 8 uur.
    En 's nachts werken we 9 uur (betaalde pauze.) omdat we niet weg kunnen.
  7. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef Carla-S


    Er zit wel iets in, ware het niet dat bij een gewoonterecht geen geschreven regels bestaan en in dit geval zijn die er natuurlijk wel.


    Precies. Een gewoonte wil nog niet zeggen dat het ook aktief bijgehouden moet worden. Als een gewoonte een plicht wordt, moet ook de geschreven regels gevolgd worden. Maw: consignatievergoeding. Aangezien het budget van ziekenhuizen al flink onder druk staan, vermoed ik dat ze daar niet aan gaan voldoen. Maar ze kunnen vaak wel flinke druk uitoefenen op iemand. Dan moet je sterk in je schoenen staan om niet toe te geven. Jij hebt de mazzel dat je wel weg moet, aangezien je de hond uit moet laten.

    Succes
  8. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef Carla-S
    Ik ga het horen donderdag.
    De jongedame kennende zal ik kort daarop wel een uitnodiging voor een vervroegd functioneringsgesprek ontvangen.....
    vervroegd nog wel? Amai, ben benieuwd hoe het gesprek zal gaan.
  9. Dingetje
    De vaste kracht.

    Toon alleen de berichten van Dingetje
    Wat een gekkigheid zeg.
  10. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    dat de hond vandaag naar de hondencr?che ging heeft hier niets mee te maken?
  11. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    quote:
    Dit schreef Carla-S

    De jongedame kennende zal ik kort daarop wel een uitnodiging voor een vervroegd functioneringsgesprek ontvangen.....


    Zij zal een functioneringsgesprek toch niet verwarren met een beoordelingsgesprek?

    Zijn wel twee verschillende gesprekken!Smile
  12. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S

    quote:
    Dit schreef Tuwa
    dat de hond vandaag naar de hondencr?che ging heeft hier niets mee te maken?


    Nee hoor, die gaat gewoon voor de sociale contacten en om te wennen voor als we eens op vakantie gaan.
Terug naar de lijst