ziektekostenverzekering

ziektekostenverzekering 

Onderwerp van Schanulleke

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Heb net toch maar even weer gespiekt bij Independer. Laten vergelijken met polis van Hema (die nu mijn voorkeur heeft). Zilverenkruis is dan een euro goedkoper, betere dekking voor brillen en fysio en de rest vergelijkbaar. Je zou er eigenlijk niet over moeten twijfelen toch? Alleen de polis is er 1 waarbij ik geen keuzevrijheid heb.
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Ok?, die valt af. Het ziekenhuis waar ik onder behandeling ben voor mijn erfelijk aandoening is niet gecontracteerd binnen de budgetpolis. Dit is de lijst van het Zilveren Kruis: >>LINK<<
  3. SuperChieltje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van SuperChieltje
    Kleine zorgverzekeraars bewijzen dat vrije keuze niets extra kost: >>LINK<<
  4. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Ok?, die valt af. Het ziekenhuis waar ik onder behandeling ben voor mijn erfelijk aandoening is niet gecontracteerd binnen de budgetpolis. Dit is de lijst van het Zilveren Kruis: >>LINK<<

    als je bij vergelijksites kijkt en je maakt de keus kijk dan bij de eerste 2 of 3 van jou keus op de echte site
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Edith64

    als je bij vergelijksites kijkt en je maakt de keus kijk dan bij de eerste 2 of 3 van jou keus op de echte site

    Dat doe ik altijd daardoor weet ik ook dat ZK geen contract heeft met mijn ziekenhuis. Via FB gaat het contact echt heel snel. Binnen een uur antwoord.
  6. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    Vaak verlang ik naar het oude vertrouwde ziekenfonds.Smile
  7. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel
    quote:
    Dit schreef twelve
    Vaak verlang ik naar het oude vertrouwde ziekenfonds.Smile


    Ik ook. Maar dat was te duur

    Nu kunnen we het zelf gaan dokken

    Ik ben er nog niet uit trouwens

    En om je nou te verzekeren bij de Hema Smile

    De naam moet ook aanspreken, maar daar ben ik al mee de mist ingegaan bij Menzis.

    Het is ieder jaar weer een puzzel en nu wil ik er eentje waar ik kan blijven. Die over het geheel genomen wel menselijk is en zo :haar:



  8. erwin1
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van erwin1
    quote:
    Dit schreef milla


    Hier zat ik vorig jaar ook mee. Geen probleem om over te stappen.

    Ik ben van FBTO naar Promovendum gegaan. 100% vergoeding orthodontie, geen max bedrag.
    Ik neem aan dat dat niet wordt gewijzigd. Zal er nog eens in duiken.


    ----> potverdikkie, ook Promovendum gaat naar 80% vergoeding. Niet netjes om via een brief alleen te wijzen op een linkje. Terwijl ze bij de brief deze info hadden kunnen bijvoegen! Zoveel wijzigingen staan er ook niet op de website. Voor aanvullend alleen een wijziging in orthodontie vergoeding, net hetgeen ik gebruik. Smile


    Ik heb voor een aantal mensen succesvol geprotesteerd tegen dit soort toestanden. Als je de behandeling al begonnen bent voor de poliswijziging kun je je er vaak succesvol op beroepen dat ze wel kunnen bedenken dat er nog maar 80% wordt vergoed tot een maximumbedrag maar dat dat dan moet gelden voor orthodontiebehandelingen die nog moeten beginnen en niet voor behandelingen waar je al aan bezig bent. Toen de behandeling startte was jij onbeperkt en voor 100% verzekerd hiervoor. Het hangt ook vaak van de manier van verwerken van declaraties bij de zorgverzekeraar. Waar de ??n een 'machtiging' in het systeem zet waar die zorg onbeperkt aan gekoppeld is werkt de ander met zorgtabellen die aangepast worden.

    Zie het zo. Je huis staat in de brand en je verzekeraar komt je een polis brengen waarin staat dat ze nog maar 80% van de schade vergoeden. Tja dat geldt dan voor huizen die nog niet in brand staan maar niet voor huizen die al in de brand staan.
  9. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Dat doe ik altijd daardoor weet ik ook dat ZK geen contract heeft met mijn ziekenhuis. Via FB gaat het contact echt heel snel. Binnen een uur antwoord.

    Smile
  10. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Marnel




    En om je nou te verzekeren bij de Hema Smile





    En wat precies is daar mis mee? Vaart gewoon onder de Menzis vlag, maar wel met eigen voorwaarden.
  11. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    En wat precies is daar mis mee? Vaart gewoon onder de Menzis vlag, maar wel met eigen voorwaarden.


    Nou gewoon ... ik vind het niks. Ik koop halve worsten bij de Hema, maar wil er geen verzekering hoor

    En zeker niet als ze onder Menzis vallen. Ik moest echt alles controleren want ze vergoeden het liefst niks.

    Dus ... geen Hema. Smile
  12. geest
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van geest
    Menzis is dat die verzekering voor hoogbegaafden
Terug naar de lijst