Tuinbankje in voortuin vastzetten?

Tuinbankje in voortuin vastzetten? 

Onderwerp van IetWietWaaitWeg

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Ik heb een leuk tuinbankje gekocht dat ik in mijn voortuin wil zetten.
    Is het nodig zo'n ding in de grond vast te zetten?
    Wordt zoiets vaak gejat?
  2. in de grond vast zetten heeft geen nut alleen met een ketting of een staal kabel aan de muur .

    ligt ook een beetje aan de buurt waar je woont is het echt nodig of niet .

    succes
  3. Ik heb nu al 15 jaar een tuinbankje in de voortuin staan.. Maar ja, had er ook steeds 2 fietsen staan. Bij ons wordt blijkbaar niet zo snel gestolen.
    Ik woon in Arnhem Zuid, in Arnhem Noord werd alles gestolen wat voor het huis stond (al heel wat fietsen kwijtgeraakt daar).
  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    In mijn wijk laat ik mijn tuinmeubels gewoon buiten staan. Iedereen kan mijn tuin in, maar (op wat kleding na) er is nog nooit wat gejat. Zoon zijn fiets staat bijv. altijd zonder slot. Tis een rotwijk, maar qua jatten valt het dan wel weer mee.

    Ik moet wel zeggen dat ik mijn schommelbank wel expres op mijn balkon heb gezet en niet in de tuin.
  5. Tja, stel zo'n vraag en je krijgt 277 x nee en even zoveel ja waarschijnlijk.

    Is het niet handigerer om te vragen hoe je zo'n bank dan vast zet, mocht je daar voor kiezen?


    Veel plezier met je bankie!
  6. lastig... en ook als je denkt ze jatten hier niet, kan ie zomaar
    ineens weg zijn
    het staat altijd wel leuk zo'n bankje (vind ik) ...
  7. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    Ik zeg altijd: het gaat goed, totdat het mis gaat.Smile

    Als het een heel duur bijzonder bankje zou zijn dan zou ik aan de muur vastzetten of zo.
  8. Annyone
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Annyone
    Hangt ook helemaal van de buurt af, de plaats (weet niet waar "onbekend" ligt? ) , de grootte van de voortuin, de toegankelijkheid van de voortuin.. en de zwaarte van de bank... Zou ik naar mijn ervaringen zeggen..

    Ik woon sinds drie jaar op een toegangsweg naar het centrum van de stad. Voor"tuintje" is 1 meter diep en er ligt grind..
    De plantenbakken die ik als welkom had gekregen waren vrij snel verdwenen.. Toch staat alles wat ik er sindsdien heb neergezet er nog wel.
    Maar mocht ik er een bank cq zitje neerzetten, dan zou ik die verankeren aan de muur.. Net zoals mijn naaste buren dat doen ;-)

    De buren die vier huizen verderop wonen en een diepe voortuin hebben, die hebben niks verankerd staan.. en ook nog nooit iets gestolen ;-)
  9. Bedankt voor jullie reacties.
    Ik heb geen idee of hier veel uit voortuinen wordt gestolen, en ik denk dat ik het ding maar vast ga zetten.
    Het is geen bijzondere bank, maar toch...

    Ik was vanavond even bij de gamma, bleken ze daar een kant en klare set te hebben om tuinspullen vast te maken aan een muur, dus dat heb ik maar gekocht.
    Nu nog even kijken hoe ik het vast kan maken, want het stuk onder het raam mag ik niet in boren: daar zit asbest in.
  10. tja overal wordt gejat als het maar interessant is voor de dief.

    Ik denk dat je er goed aan doet inderdaad om je bank vast te zetten. Ik zie het hier ook in de straat (zelf hele tuinstellen) met een stalen kabel aan de muur vast gezet.

    Heb zelf een bank uit de oude tijdsperk..loodzwaar in de tuin staan.
    Zal die weg zijn dan zal er vast iemand verlegen zitten om een bank..denk ik dan.

    Maar in jouw geval is het een moderne nieuwe uitziende bank dus jammer als die weg is..toch.
  11. paul42
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van paul42
    Hoe duur is het bankje? Even checken of je inboedel- of andere verzekering een evt diefstal dekt.

    Als je hem vast wilt zetten zou ik een betontegel met oog ingraven en deze dan met ketting oid vastmaken aan een oog welke je aan de onderzijde van de bank vastmaakt.
  12. Het is een kleine moeite om een bankje aan de grond of aan een muur te verankeren en het is ook niet echt kostbaar. Daarmee verklein je het risico tot diefstal wel aanzienlijk. Meestal zeggen ze bij twijfel, niet doen. Maar ik zou in dit geval zeggen, bij twijfel gewoon doen! Ik heb mijn bankje met een ketting met hangslot vastgemaakt een ring in de muur.
Terug naar de lijst