verhuren

verhuren 

Onderwerp van GroteLies

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Ons huis staat al bijna 2 jaar te koop.
    Ex is afgelopen weekend gaan samenwonen, omdat hij de hypotheek niet meer op kon brengen.
    Per 1 nov komt er een oud-collega van ex in ons huis wonen tot het verkocht is. Ik heb zelf ook nog een sleutel van ons huis. Ex vroeg laatst of ik hem wil inleveren voor die collega.
    Nu hoorde ik van iemand dat dat niet verstandig is en dat je als eigenaar van de woning een sleutel mag hebben.

    Wie is er hier bekend mee?

    Dani?lle.
  2. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    Wat wil je nog met de sleutel? Je mag er toch niet binnen als het verhuurd is.

    Je vraag gaat er niet over maar, heb je toestemmiong van de hypotheekverstrekker om te verhuren. En verhuren jullie op basis van de leegstandwet?
  3. Annyone
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Annyone
    quote:
    Dit schreef Boep
    Wat wil je nog met de sleutel? Je mag er toch niet binnen als het verhuurd is.

    Is dat zo??
    Volgens mij heeft een eigenaar (en dus medeverhuurder) het recht het huis te bezoeken/controleren (zeker ??n keer per jaar). Was zo toen ik in ons koophuis woonde, had ex dat recht (vastgelegd in convenant). Nu ik een huis huur heeft de eigenaar dat recht (volgens huurcontract).
    Dit om te voorkomen dat een huis wordt uitgewoond, zonder dat je dat als eigenaar zou mogen controleren.
  4. quote:
    Dit schreef Annyone

    Is dat zo??
    Volgens mij heeft een eigenaar (en dus medeverhuurder) het recht het huis te bezoeken/controleren (zeker ??n keer per jaar). Was zo toen ik in ons koophuis woonde, had ex dat recht (vastgelegd in convenant). Nu ik een huis huur heeft de eigenaar dat recht (volgens huurcontract).
    Dit om te voorkomen dat een huis wordt uitgewoond, zonder dat je dat als eigenaar zou mogen controleren.



    Dat heb ik dus ook gehoord.
  5. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    quote:
    Dit schreef Annyone

    Is dat zo??
    Volgens mij heeft een eigenaar (en dus medeverhuurder) het recht het huis te bezoeken/controleren (zeker ??n keer per jaar). Was zo toen ik in ons koophuis woonde, had ex dat recht (vastgelegd in convenant). Nu ik een huis huur heeft de eigenaar dat recht (volgens huurcontract).
    Dit om te voorkomen dat een huis wordt uitgewoond, zonder dat je dat als eigenaar zou mogen controleren.

    Toch pas als je de verhuurder binnenlaat. Hij of zij kan niet zomaar onaangekondigd binnenlopen.
  6. erwin1
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van erwin1
    quote:
    Dit schreef Annyone

    Is dat zo??
    Volgens mij heeft een eigenaar (en dus medeverhuurder) het recht het huis te bezoeken/controleren (zeker ??n keer per jaar). Was zo toen ik in ons koophuis woonde, had ex dat recht (vastgelegd in convenant). Nu ik een huis huur heeft de eigenaar dat recht (volgens huurcontract).
    Dit om te voorkomen dat een huis wordt uitgewoond, zonder dat je dat als eigenaar zou mogen controleren.


    Maar daar heb je geen sleutel voor nodig. Onaangekondigd naar binnen lopen valt niet onder dat recht.

    Als je afspreekt dat je komt controleren of de woning niet wordt uitgeleefd in het huurcontract dan maak je netjes een afspraak met de huurder.
  7. Annyone
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Annyone
    Boep en Erwin, bedankt voor de aanvulling!
  8. Dat je een sleutel van je eigen huis niet mag gebruiken, is 1. Dat je er ook geen wilt hebben, is 2.

    Als ik een huis zou verhuren, zou ik daar ook een sleutel van willen hebben, al is het maar voor noodgevallen.

    En ik geloof inderdaad dat je als verhuurder echt niet zomaar het huis van je huurder binnen mag lopen, zonder diens toestemming. Ik zou daar als huurder echt heel erg NIET blij van worden als mijn verhuurder dat wel zou doen.
Terug naar de lijst