Leiding gesprongen in huurhuis, wie verantwoordelijk?

Leiding gesprongen in huurhuis, wie verantwoordelijk? 

Onderwerp van Tigger

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Tja, ik loop vast wat even op de zaken vooruit, zit te wachten op de nooddienst van de woningbouw, ontdekt net dat er 1 meter water onder mijn huis staat... Blijkbaar is er een leiding gesprongen... Had al een tijdje 'last' van wat minder waterdruk. 14 dagen geleden had ik de woningbouw nog op bezoek, die hebben wel geconstateerd dat er een klein beetje water onder het huis stond. Ze zouden een reparatiedienst inschakelen... Niets meer vernomen, was maar een heeeeel klein beetje water. Nu kunnen we dus zwemmen en ik vraag me zomaar af hoeveel water er in 14 dagen weg kan lopen en wat dat kost.... en wie er aansprakelijk is... Helaas zit het lek NA de watermeter :-(
  2. 1 meter water onder je huis * 6 * 10 (ik weet natuurlijk niet hoe groot de ruimte onder je huis is waar het water staat, dus ik doe even een gooi)= 60 m3. Gemiddelde waterprijs in Nederland is 1 euro 20 per kuub. Dus dat is in ieder geval 72 euro. Ga ik er even van uit dat al het water nog onder je huis staat en dat er niet veel in de grond gelopen is....

    Als de ruimte kleiner is dat 6 maal 10, dan moet je de getallen even aanpassen.

    Weet je zeker dat het 1 meter is? Mijn kruipruimte is niet zo diep volgens mij.
  3. Tja, dan zou het nog mee kunnen vallen... Het ziet er echt uit als heeeel veeel ;-) heb er een bezem in gestoken, het is slechts 60 cm Smile
  4. Oeps, hele kruipruimte van blok van 6 huizen is volgelopen. Buurvrouw hoorde al sinds zondagavond ergens water lopen. Volgens een snelle berekening van de monteur is er in die tijd 84.500 liter water weggelopen...
  5. quote:
    Dit schreef Tigger
    Oeps, hele kruipruimte van blok van 6 huizen is volgelopen. Buurvrouw hoorde al sinds zondagavond ergens water lopen. Volgens een snelle berekening van de monteur is er in die tijd 84.500 liter water weggelopen...
    Ga maar vast sparen dan. Smile
  6. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    Wanneer is een gebrek toerekenbaar?
    Om te bepalen of een gebrek aan de verhuurder toerekenbaar is, kun je het volgende stappenplan gebruiken:

    1. Gaat het om een gebrek aan het gehuurde? In geval van lekkage kun je er doorgaans vanuit gaan dat het een gebrek betreft.
    2. Was het gebrek door de verhuurder redelijkerwijs te voorkomen? In geval van lekkage kun je dan denken aan een periodieke controle van de waterleiding.
    3. Als het gebrek door de verhuurder redelijkerwijs was te voorkomen, dan komt de oorzaak van het gebrek voor zijn rekening en is het gebrek aan de verhuurder toe te rekenen.
    4. Als het gebrek aan de verhuurder is toe te rekenen, dan is de verhuurder verplicht de daaruit voortvloeiende schade te vergoeden.
  7. 84 x 1.2 = ? 100,80,

    Valt wel mee toch ?
  8. quote:
    Dit schreef CapadY
    84 x 1.2 = ? 100,80,

    Valt wel mee toch ?


    Nog wel maar ze aan moren het hele blok leegpompen... als twee man daar een halve dag mee bezig zijn dan kan het best nog wel eens aardig op gaan lopen. Met 100 euro valt het wel mee, met 500 begin ik toch wel een probleem te krijgen. ach, morgen weer een dag.

    De leiding die gesprongen is is er een die door de vorige huurder zelf is aangelegd in de kruipruimte...
  9. quote:
    Dit schreef Carla-S
    Wanneer is een gebrek toerekenbaar?
    Om te bepalen of een gebrek aan de verhuurder toerekenbaar is, kun je het volgende stappenplan gebruiken:

    1. Gaat het om een gebrek aan het gehuurde? In geval van lekkage kun je er doorgaans vanuit gaan dat het een gebrek betreft.
    2. Was het gebrek door de verhuurder redelijkerwijs te voorkomen? In geval van lekkage kun je dan denken aan een periodieke controle van de waterleiding.
    3. Als het gebrek door de verhuurder redelijkerwijs was te voorkomen, dan komt de oorzaak van het gebrek voor zijn rekening en is het gebrek aan de verhuurder toe te rekenen.
    4. Als het gebrek aan de verhuurder is toe te rekenen, dan is de verhuurder verplicht de daaruit voortvloeiende schade te vergoeden.


    ik stuur de rekening dus fijn door Smile
  10. kleine tip, soms even in de meterkast kijken en luisteren. Als alles uistaat kan/mag water meter niet draaien.
    Ps geld niet voor jouw alleen, maar dit gebeurd vaker dan men denkt, lekkage, ongezien.
Terug naar de lijst