zzp- er/zelfstandige worden

zzp- er/zelfstandige worden 

Onderwerp van PatriciaS

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Wie oh wie heeft hier ervaring mee?


    Ik merk dat ik maar niet aan een werkgever kom, nu ben ik ingeschreven bij een gastouderbureau, die hebben voor mij mogelijk werk, er tegen over staat dat ik me dan moet laten inschrijven als zzp-er bij de KvK, heb diverse berichten gehoord, wat alleen maar nadelig is voor mij als alleenstaande.

    Is er iemand hier die mij meer info kan geven over de on/mogelijkheden hierin. Ben het aan het overwegen allemaal.

    Zelf heb ik nog recht op een ww uitkering tot december dit jaar.
  2. hoi,

    Ja als ik je verhaal lees en ook de verhalen in de krant moet je eerst goed over nadenken over alles,

    Ik ben zelf geen zzp , maar ben sinds vijf jaar zelfstandig/ ondernemer met personeel.

    Je hebt nu nog een uitkering kan je dat blijven houden als je een bedrijf opstart? dat moet je even navragen bij het uwv. en verder je hebt nergens meer recht op als je zelfstandig wordt, geen uitkering als je geen werk hebt van het uwv.
    Maar aan de andere kant als het gastouderbureau je werk kan garanderen. of is dat nog niet zeker?
    Vraag dat na.
    Want het is ook zeker moeilijk om werk te vinden deze tijd.
    Succes ermee.
  3. Ik heb zeer slechte ervaringen met de combinatie ww/zzp.

    Ik had toestemming van het UWV maar mag nu 10-duizenden euro's terug betalen dus kijk heel goed uit wat je doet.
  4. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    quote:
    Dit schreef CapadY
    Ik heb zeer slechte ervaringen met de combinatie ww/zzp.

    Ik had toestemming van het UWV maar mag nu 10-duizenden euro's terug betalen dus kijk heel goed uit wat je doet.


    Als startende ondernemer heb je veel inproductieve uren om je onderneming op te starten, maar volgens het UWV ben je dan niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt en kun je die uren inleveren op de WW.

    Als in december je WW afloopt, heb je dan nog een buffer om de eerste maanden door te komen?
  5. quote:
    Dit schreef Dion


    Als startende ondernemer heb je veel inproductieve uren om je onderneming op te starten, maar volgens het UWV ben je dan niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt en kun je die uren inleveren op de WW.

    Als in december je WW afloopt, heb je dan nog een buffer om de eerste maanden door te komen?



    Pffft nee, niet echt, mijn huis staat al te koop uit voorzorg, en krabbel steeds meer naar de kant van NIET DOEN.....

    Wat ik uit verhalen heb begrepen tot nu toe:


    - je krijgt geen uitkering als je ziek wordt
    - je kan niet terug vallen op ww mocht ik weer om wat voor reden dan ook werkeloos worden
    - uwv geeft je 6 mnd de kans om iets op te starten, lukt het niet dan kan ik weer wel terug vallen als alleenstaande.
    - je moet een dure verzekering afsluiten, is niet verplicht.
    - uwv kijkt naar aantal uren dat je werkt niet naar wat je verdient, ga hiermee dus 2 x achteruit
Terug naar de lijst