Voice verwijderen van een lied

Voice verwijderen van een lied 

Onderwerp van Yet

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Wie weet hoe ik de stem van een song/lied/mp3 helemaal kan laten verdwijnen, zodat je een karaoke of instrumentaal versie overhoudt. Ik heb zo'n simpel gratis programmaatje ervoor gedownload, maar als ik dan op de knop voice verwijderen klik en op de proces knop klik dan hoor ik nog steeds een stem.
    Dus dat is blijkbaar geen goed programma of ik doe iets niet goed?
  2. Ben wel benieuwd welk programma je dan gebruikt. Volgens mij kan wat jij wilt helemaal niet met een mp3. Wel zijn videoformats waarin een of meer audiostreams apart zijn opgeslagen. Wellicht dat jouw programma bedoeld is om zo'n audiostream eruit te halen. Een mp3 is echter ??n grote stream.
  3. rdolfijn
    het kan niet beter :-)

    Toon alleen de berichten van rdolfijn
    ben zeker ook al benieuwd Smile
    de wonderen zijn de wereld niet uit maar denk dat het niet gaat met een mp3 (zoals wrob ook al zegt)
  4. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef wrob
    Ben wel benieuwd welk programma je dan gebruikt. Volgens mij kan wat jij wilt helemaal niet met een mp3. Wel zijn videoformats waarin een of meer audiostreams apart zijn opgeslagen. Wellicht dat jouw programma bedoeld is om zo'n audiostream eruit te halen. Een mp3 is echter ??n grote stream.


    Precies. Bij een mp3 kan het programma geen onderscheid meer maken tussen muziekinstrumenten en zang. Dus kan er niets verwijderd worden. Of ze proberen met algemene logaritmen een gedeelte waarvan "een grote kans bestaat" dat het zang is te verwijderen. Veelal zal hierbij een gedeelte van de zang, maar ook een gedeelte van het muziekstuk worden verwijderd, waarbij dus nog steeds zang te horen is.

    Beter is om een instrumentale versie van het liedje op te zoeken.
  5. erwin1
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van erwin1
    Er zijn wel programma's die ingrijpen in directx.

    Zo kun je winamp downloaden en daarna de plugin vocal remover installeren.

    Zoals wrob zegt kan dat eigenlijk niet binnen een mp3.
    Een mp3 is een aaneenrijging van bitjes. Doordat het een worst van geluiden is geworden is er geen verdeling meer in instrumentaal en vocaal.

    Professionele opnames bestaan uit meerdere (digitale) geluidsopnames die synchroon lopen.

    De programma's die het (een beetje) wel doen vervormen wat ze denken dat het vocale gedeelte is tot ruis.

    Soms gebeurt er helemaal niks. Soms wordt ook de muziek vervormd en soms hoor je heel veel ruis.

    Winamp 4.1 kan je hier downloaden.

    >>LINK<<

    Vocal remover (voor winamp 4.1) kun je hier downloaden.



    >>LINK<<

    Meer dan een hebbedingetje wordt het niet.
  6. En werkt het wel met musical liedjes?
    Hoe zetten ze die karaoke versies dan allemaal op youtube?
  7. erwin1
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van erwin1
    quote:
    Dit schreef Yet
    Hoe zetten ze die karaoke versies dan allemaal op youtube?


    Door daar bestaande karaokeversies voor te gebruiken?

    Die muziek kan je vrij simpel van you tube vissen.


    >>LINK<<
  8. ok bedankt, alleen dan heb ik een liedje van youtube, die vis ik naar die converter, maar dan heb ik nog steeds die stem die ik dus niet kan verwijderen als ik geen karaokeversie van dat liedje op youtube kan vinden.
  9. erwin1
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van erwin1
    quote:
    Dit schreef Yet
    ok bedankt, alleen dan heb ik een liedje van youtube, die vis ik naar die converter, maar dan heb ik nog steeds die stem die ik dus niet kan verwijderen als ik geen karaokeversie van dat liedje op youtube kan vinden.


    Download en installeer quickpar.

    Download en installeer winrar.

    Hier kun je een week gratis sunny-usenet gebruiken.

    >>LINK<<

    Met een usenet-provider kun je gebruikmaken van hun 'nieuws' server.

    Als je daar een wachtwoord en gebruikersnaam hebt
    aangemaakt download je hier framework 4 en installeer het. (kan zijn dat je dat al hebt)

    >>LINK<<

    Dan kun je hier spotnet downloaden.

    >>LINK<<

    Als server vul je in news.sunnyusenet.com

    verder vul je je net bij sunnyusenet aangemaakte loginnaam en wachtwoord in.

    Zorg dat het aantal verbindingen zo dicht mogelijk in de buurt is van je sunny usenet abonnement. (nooit meer wel minder)

    Nadat je alle handelingen hebt voltooid kun je de spots zien die op de nieuwsserver staan.

    Links vul je in karaoke en dan klik je op de loep.

    Klik op de spot om hem te bekijken.

    Klik op de groene pijl om de spot te downloaden.

    Je download bevind zich in c:gebruikers/jij/downloads.

    Soms zie je een par bestand staan hiermee kun je repareren.

    Dubbelklik op zo'n par bestand en vertel windows met welk programma dat altijd geopend moet worden. (c:program files (x86) quickpar.

    Dat hoeft dan maar 1 keer. Vanaf dat moment worden je bestanden gerepareerd en uitgepakt in de downloadmap
  10. quote:
    Dit schreef Yet
    En werkt het wel met musical liedjes?
    Hoe zetten ze die karaoke versies dan allemaal op youtube?

    Een nummer wordt in de studio per instrument opgenomen. Vroeger was dat met een 16-sporenbandrecorder. Nu is het aantal sporen onbeperkt. Er wordt daarna ook altijd wel een zogenaamde orkestband gemaakt voor de artiest zodat ze live kunnen zingen zonder een hele groep muzikanten mee te nemen. Dus die karaokeversie is er in eerste instantie vooral voor de artiest.
  11. quote:
    Dit schreef erwin1


    ............
    Links vul je in karaoke en dan klik je op de loep.

    Klik op de spot om hem te bekijken.

    Klik op de groene pijl om de spot te downloaden.

    Je download bevind zich in c:gebruikers/jij/downloads.

    Soms zie je een par bestand staan hiermee kun je repareren.

    Dubbelklik op zo'n par bestand en vertel windows met welk programma dat altijd geopend moet worden. (c:program files (x86) quickpar.

    Dat hoeft dan maar 1 keer. Vanaf dat moment worden je bestanden gerepareerd en uitgepakt in de downloadmap


    Hoezo repareren, wat bedoel je daarmee??
  12. erwin1
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van erwin1
    quote:
    Dit schreef Yet


    Hoezo repareren, wat bedoel je daarmee??


    Als je een beetje mist van de hele download dan kan je met de parbestanden repareren.
Terug naar de lijst