Mogen ze mijn functie zomaar veranderen

Mogen ze mijn functie zomaar veranderen 

Onderwerp van Erna

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Beetje laat denk ik zes weken na het gesprek. Als je arbeidsverhoudingen wil verstoren is een advocaat in de arm nemen wel de juiste weg denk ik.

    Hoe gaat het nu Erna?
  2. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna

    Ben ondertussen ook op gesprek bij directeur geweest, die nogal letterlijk uit zijn plaat ging. Dit terwijl mijn leidinggevende had aangegeven dat er een heel andere inhoud aan de orde zou komen in het gesprek. Mijn leidinggevende zat erbij te knikken terwijl ik als een klein kind een behoorlijk verbaal standje kreeg. Naar aanleiding hiervan, beraad ik me wel op vervolgstappen. Al is het alleen al om te laten weten dat ik niet op deze manier wil worden behandeld. Ik wil normaal in gesprek en dit kon niet met betreffende directeur. Met mijn leidinggevende heb ik wel normaal contact, maar mijn vertrouwen in hem heeft een behoorlijke deuk opgelopen. Voor de betreffende directeur voel ik alleen nog maar minachting en 0 respect. Wel groeten we elkaar normaal als we elkaar tegenkomen. Heb met een andere collega een goed gesprek gehad en op basis hiervan laat ik het allemaal even begaan voor wat betreft mijn werkinhoud. Soms is de praktijk de beste leermeester om aan te tonen dat de wil/eis van hogerhand niet de juiste was. Dat loopt dus wel los. Verder heb ik wel op mijn aandringen een brief van directie gekregen dat e.e.a. van tijdelijke aard is voor de duur van een half jaar en dat daarna bekeken wordt hoe dan verder.
  3. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    quote:
    Dit schreef Erna
    Ben ondertussen ook op gesprek bij directeur geweest, die nogal letterlijk uit zijn plaat ging. Dit terwijl mijn leidinggevende had aangegeven dat er een heel andere inhoud aan de orde zou komen in het gesprek. Mijn leidinggevende zat erbij te knikken terwijl ik als een klein kind een behoorlijk verbaal standje kreeg. Naar aanleiding hiervan, beraad ik me wel op vervolgstappen. Al is het alleen al om te laten weten dat ik niet op deze manier wil worden behandeld. Ik wil normaal in gesprek en dit kon niet met betreffende directeur. Met mijn leidinggevende heb ik wel normaal contact, maar mijn vertrouwen in hem heeft een behoorlijke deuk opgelopen. Voor de betreffende directeur voel ik alleen nog maar minachting en 0 respect. Wel groeten we elkaar normaal als we elkaar tegenkomen. Heb met een andere collega een goed gesprek gehad en op basis hiervan laat ik het allemaal even begaan voor wat betreft mijn werkinhoud. Soms is de praktijk de beste leermeester om aan te tonen dat de wil/eis van hogerhand niet de juiste was. Dat loopt dus wel los. Verder heb ik wel op mijn aandringen een brief van directie gekregen dat e.e.a. van tijdelijke aard is voor de duur van een half jaar en dat daarna bekeken wordt hoe dan verder.



    Eh.. Dat wat precies voor een half jaar is?

    Even goed op de formulering en kleine lettertjes van dat 'e.e.a. voor een half jaar' letten zou ik zeggen..
  4. peter_pan
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van peter_pan
    Vervelend als bedrijf en werknemer verschillende opvattingen hebben over werk, werkinhoud, functie, etc.. Ik heb dat nu meerdere keren meegemaakt en langzamerhand ook geleerd dat een bedrijf het recht heeft om dit soort veranderingen door te voeren. Zolang arbeidsvoorwaarden niet ernstig wijzigen zal menig rechter instemmen met het feit dat een werkgever veranderingen in werkzaamheden aanbrengt, natuurlijk getriggered door het verhaal van de werkgever dat de werkgever zal ophangen over wijzigingen in de markt en omstandigheden die tot de verandering noopten.
    Een werkgever heeft het recht zijn bedrijf naar eigen inzichten in te richten (natuurlijk met in achtneming van wetten en regels). Wel zal hij de belangen van zijn werknemers in acht moeten nemen waarbij het voornamelijk gaat om de directe arbeidsvoorwaarden (loon, vrije dagen, etc.).

    Voor de werknemer geldt naar mijn ervaring dat je dan goed moet nadenken of je dit wel of niet wilt en dat als je het niet wilt dit in feite betekent verandering van werkomgeving. Misschien binnen het bedrijf meestal buiten het bedrijf. Natuurlijk betekent dit vaak ook dat je alsnog een andere werkinhoud krijgt, dus heb je het gevecht om behoud van werkinhoud in feite verloren.

    Ga je vechten voor je oude functie zal je het meestal verliezen. Is het niet direct, soms zijn bedrijfsregels en/of wetten zodanig dat je het in eerste instantie kunt winnen, dan wel in tweede instantie. Ze zullen altijd wel een stok kunnen vinden om te slaan en als je vecht voor je oude functie zal je bepaald geen vrienden maken bij je werkgever. Je opmerkingen over het gesprek met de directeur geven dit ook al een beetje aan.

    Mijn advies daarom bedenk eerst wat je eigenlijk wilt bereiken, een baan bij een andere werkgever of je baan bij je huidige werkgever behouden. Is het het laatste accepteer dan dat je werkgever zaken veranderd. En soms kun je daarbij door wat mee te buigen nog meer voor elkaar krijgen dan door je poot stijf te houden.

    Peter
  5. Wim
    Abonnee sinds 12.01.2008

    Toon alleen de berichten van Wim
    quote:
    Dit schreef peter_pan
    En soms kun je daarbij door wat mee te buigen nog meer voor elkaar krijgen dan door je poot stijf te houden.

    Peter


    Inderdaad meebuigen, ja en amen zeggen, en als de stofwolken neergedaald zijn is het vanuit die hergeschikte positie inderdaad vaak gemakkelijker om dingen voor elkaar te krijgen.
Terug naar de lijst