Totale roosterwijziging werktijden

Totale roosterwijziging werktijden 

Onderwerp van Monika

BEHEERD DOOR:
bart

Dit onderwerp is gesloten.
door Moanna zelf op 26 juni 2012 om 21:21:23

Terug naar de lijst
  1. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    quote:
    Dit schreef twelve


    Het gaat niet om gelijk hebben of krijgen. Of raden hoe lang jij ergens werkt en of dat fout gedacht is. Ik vind je altijd zeer bevlogen en ik merk dat je het erg naar de zin hebt in die functie en ik hoop dat je dat vast kan houden.

    Ik ben zelf tegenwoordig lid van het CNV.


    Lid zijn van een vakbond en er werken is heel wat anders. De vereniging en de werkorganisatie zijn 2 verschillende entiteiten. De vereniging wordt aangestuurd door een voorzitter, bestuur en bondsraad, de werkorganisatie heeft een directeur en managers. En dat is slechts de top die ik hier benoem.

    Ik lees volgens mij vaker van je dat je claimt dat FNV een slechte werkgever is. Ik lees echter nergens je, op feiten gebaseerde, onderbouwing voor die stelling en ik bestrijd hem overigens ook.

    Je reageert nu alsof ik niet snap waar we het over hebben, maar je vergeet daarbij te bedenken dat ik reageer op wat jijzelf zegt. En je zegt dat ik niet weet hoe het zit omdat (en?) je denkt dat ik ergens te kort werk om dat in de gaten te hebben. Als je vervolgens zelf niet kan vetellen hoe het zit, je kent mij niet en je weet ook niet te vertellen hoelang ik er dan werk, dan is je stelling op foute aannames gebaseerd en gaat het mijn inziens nergens over.

    Je hebt het wel voor elkaar dat ik me mee laat slepen in een discussie die mijn inziens nergens over gaat. Maar nu ik me dat besef is het ook tijd eruit te stappen. Dus wens ik je oprecht een fijne avond verder!
  2. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    quote:
    Dit schreef Mikky


    Lid zijn van een vakbond en er werken is heel wat anders. De vereniging en de werkorganisatie zijn 2 verschillende entiteiten. De vereniging wordt aangestuurd door een voorzitter, bestuur en bondsraad, de werkorganisatie heeft een directeur en managers. En dat is slechts de top die ik hier benoem.

    Ik lees volgens mij vaker van je dat je claimt dat FNV een slechte werkgever is. Ik lees echter nergens je, op feiten gebaseerde, onderbouwing voor die stelling en ik bestrijd hem overigens ook.

    Je reageert nu alsof ik niet snap waar we het over hebben, maar je vergeet daarbij te bedenken dat ik reageer op wat jijzelf zegt. En je zegt dat ik niet weet hoe het zit omdat (en?) je denkt dat ik ergens te kort werk om dat in de gaten te hebben. Als je vervolgens zelf niet kan vetellen hoe het zit, je kent mij niet en je weet ook niet te vertellen hoelang ik er dan werk, dan is je stelling op foute aannames gebaseerd en gaat het mijn inziens nergens over.

    Je hebt het wel voor elkaar dat ik me mee laat slepen in een discussie die mijn inziens nergens over gaat. Maar nu ik me dat besef is het ook tijd eruit te stappen. Dus wens ik je oprecht een fijne avond verder!


    Ik begrijp niet waarom je zo reageert? Waar gaat dit over? Het lijkt wel of je getrouwd bent met je werk, zelfs in je vrije tijd kun je het niet loslaten. Probeer daar eens een stapje in terug te doen, is echt veel beter.
  3. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    quote:
    Dit schreef Moanna


    Het bestaande management heeft het besloten, dus nee geen nieuwelingen.
    Het rooster is al jaren vrijwel hetzelfde voor iedereen. Verder ging alles altijd in overleg en bij vakantie of ziekte viel men gewoon voor elkaar in.
    Ook overwerk ging altijd vrij makkelijk, nu met de bezuinigingen is het steeds meer werk en minder mensen.
    Tis zo jammer dat het nu niet in overleg gaat.


    Raar dat ze daar nu plotseling van afwijken. Ik kan mij echt voorstellen dat mensen hiervan over de rooie gaan, terwijl het toch jaren goed ging naar ieders wens zo te lezen.

    Het is helaas overal zo dat je met steeds minder mensen steeds meer werk moet verzetten. Ik hoop echt dat er oplossing komt, zeker voor die mensen die nu wel heel erg in de knel komen.

    Laat je weekend er niet door bederven. Fijn weekend in ieder geval.Smile

    Hopelijk krijg je maandag iemand van je vakbond te spreken die je kan helpen.Smile
  4. Raymond
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Raymond
    quote:
    Dit schreef twelve


    Ik begrijp niet waarom je zo reageert? Waar gaat dit over? Het lijkt wel of je getrouwd bent met je werk, zelfs in je vrije tijd kun je het niet loslaten. Probeer daar eens een stapje in terug te doen, is echt veel beter.


    Heel erg fijn dat de juiste persoon met kennis van zaken over dit onderwerp in haar vrije tijd reageerd op een vraag van dit kaliber. Daar hebben de leden van OA wat aan.
    Waarom ik dit draadje lees?
    Ik zie de titel en denk...."heee heeft Mikky deze al gezien Anders tip ik haar even" En vervolgens vindt ik het heerlijk om haar uitgebreide echte antwoorden te lezen betreffende een vakgebied waar ik geen kennis van heb.

    Heel fijn dat er leden zijn die hun vakkenis IN HUN VRIJE TIJD ter beschikking stellen aan OA leden.Smile
  5. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    quote:
    Dit schreef Raymond




    Heel fijn dat er leden zijn die hun vakkenis IN HUN VRIJE TIJD ter beschikking stellen aan OA leden.Smile


    Het is hier net een voakboand.Smile
  6. Iedereen bedankt voor de input! Smile


    Rooster is wel aangepast, er zijn persoonlijke gesprekken geweest, de komende tijd zal het er zeker niet leuker op worden, dat is wel wat nu heel duidelijk is.


    Wordt vervolgd, maar dan in een nieuw draadje!
Terug naar de lijst