Pensioen

Pensioen 

Onderwerp van Jacq-2

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Jacq-2
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jacq-2
    Ik werk voor een bedrijf waar de meeste collega's (en eigenaar) niet Nederlands zijn. Er is, om die reden denk ik, dan ook geen pensioen geregeld.

    Heeft iemand tips waar en hoe ik dat het beste kan regelen voor mijzelf?
    Ik ben zelf op lijfrenteverzekering uit gekomen. Moet ik zoiets afsluiten??
  2. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    quote:
    Dit schreef Jacq-2
    Ik werk voor een bedrijf waar de meeste collega's (en eigenaar) niet Nederlands zijn. Er is, om die reden denk ik, dan ook geen pensioen geregeld.

    Heeft iemand tips waar en hoe ik dat het beste kan regelen voor mijzelf?
    Ik ben zelf op lijfrenteverzekering uit gekomen. Moet ik zoiets afsluiten??


    Als je in een branche werkt waar een pensioenregeling verplicht is, dan moet je werkgever dat voor jou regelen.
    Het doet er dan niet toe of hij wel geen Nederlander is.
  3. Jacq-2
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jacq-2
    Re: Re: Pensioen
    quote:
    Dit schreef twelve


    Als je in een branche werkt waar een pensioenregeling verplicht is, dan moet je werkgever dat voor jou regelen.
    Het doet er dan niet toe of hij wel geen Nederlander is.


    Niet zo'n branche dus...
  4. peter_pan
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van peter_pan
    Er zijn diverse mogelijkheden om zelf een pensioen op te bouwen. Belangrijk is dat er een fiscale faciliteit is om die opbouw belastingvrij te doen.
    Ik zou als eerste kijken naar het banksparen waarbij je fiscaal gunstig spaart op een geblokkeerde rekening.

    Peter
  5. Dit zou ik bespreken met een financieel adviseur. Zo een die al werkt met uurtje factuurtje en de proviesies aan jou doorsluist. Ja, die zijn er.
    Zelf heb ik goede ervaringen met fdc.
  6. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    quote:
    Dit schreef Jacq-2
    Heeft iemand tips waar en hoe ik dat het beste kan regelen voor mijzelf?
    Ik ben zelf op lijfrenteverzekering uit gekomen. Moet ik zoiets afsluiten??


    In principe zijn er 3 mogelijkheden:
    - lijfrenteverzekering
    - banksparen
    - zelf een spaarpotje aanleggen.

    Als je een eigen woning met hypotheekschuld hebt, kun je ook prioriteit geven aan het aflossen van je hypotheekschuld. Scheelt toch al gauw honderden ?'s op het moment dat je met pensioen gaat en dan kun je dus volstaan met een veel lager pensioen.

    Staar je niet blind op fiscale faciliteiten. Kosten van "pensioenproducten" zijn vaak ondoorzichtig en gaan ten koste van je rendement. Bij banksparen is het allemaal wat transparanter, hoewel daar ook addertjes onder het gras schijnen te zitten. Rendement bij banksparen moet je echter ook niet veel van voorstellen.

    Lastige materie, dus laat je goed voorlichten door een onafhankelijke pensioendeskundige. Dat is dus iemand die je gewoon een factuurtje stuurt en je niet ??n of ander "product" probeert aan te smeren.
  7. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Jacq-2
    Ik werk voor een bedrijf waar de meeste collega's (en eigenaar) niet Nederlands zijn. Er is, om die reden denk ik, dan ook geen pensioen geregeld.

    Heeft iemand tips waar en hoe ik dat het beste kan regelen voor mijzelf?
    Ik ben zelf op lijfrenteverzekering uit gekomen. Moet ik zoiets afsluiten??

    Heb je een koophuis? Zoja, los af, zo snel en zo veel mogelijk. Een betere pensioenregeling dan 'gratis wonen' bestaat niet.
Terug naar de lijst