Nieuwe CV nodig. Tips??

Nieuwe CV nodig. Tips?? 

Onderwerp van Jacq-2

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Jacq-2
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jacq-2
    Mijn CV ketel is er mee gestopt (vervanging stond al in de planning!), dus ik ga morgen bellen voor een nieuwe.

    Hebben jullie ervaringen/tips voor welk merk ik moet kiezen?
    Uiteraard moet ie zuinig en goed zijn.
    En ik heb er voor gespaard, dus het hoeft niet de aller goedkoopste te zijn, maar toch liever ook weer niet de hoofdprijs....
  2. Heb zelf goede ervaringen met Nefit HR.
    Welke type hangt af van het warmtecomfort dat je wil hebben.
    Enige nadeel is dat je ook perse een nefit thermostaat aan moet schaffen aangezien zij een eigen zgn protocol hebben die communiceert tussen ketel en themostaat.
  3. Anne1967
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Anne1967
    Heb ook een nefit HR30. Bevalt prima. En wij konden gewoon onze oude Honeywellthermostaat houden hoor.
  4. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Kan je afvoer HR aan? Dt moet je eerst zeker tertsen voor je een keuze maakt.
  5. Leonard
    100% GMO free

    Toon alleen de berichten van Leonard
    Ah, van de zomer heb ik een nieuwe laten plaatsen. Na zoek en speur en bij deskundigen navraag werk ben ik op de Bosch HR Compact x Combi uitgekomen.
    Pico de luxe so far. Dit is de 4 >>LINK<< en dit de 5 >>LINK<<

    (ik heb de 5 genomen)

    Succes!

    Groet Leonard
  6. quote:
    Dit schreef Anne1967
    Heb ook een nefit HR30. Bevalt prima. En wij konden gewoon onze oude Honeywellthermostaat houden hoor.



    Okee, maar werkt het moduleergedeelte dan nog wel ?
    Dus niet ketel aan of uit maar de brander kan dus op verschillende "vlam hoogtes" branden.
    Met de nefit moduline kan de ketel ook "leren" van de opwarming in je huis.
    Buitentemperatuur sensoren erop aansluiten die dan de ketel eerder of later laten aanslaan etc.
  7. Dee53
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dee53
    quote:
    Dit schreef Leonard
    Ah, van de zomer heb ik een nieuwe laten plaatsen. Na zoek en speur en bij deskundigen navraag werk ben ik op de Bosch HR Compact x Combi uitgekomen.
    Pico de luxe so far. Dit is de 4 >>LINK<< en dit de 5 >>LINK<<

    (ik heb de 5 genomen)

    Succes!

    Groet Leonard


    die zijn helemaal niet duur!
    De Nefit HR30 is zo'n 400 a 500 duurder.

    De consumentengids heeft laatst weer een vgl. onderzoek gedaan. De Nefit kwam daar niet als beste uit dacht ik, zal nog eens kijken of ik t kan terugvinden
  8. Een goed alternatief is Remeha ipv de Nefit. Remaha ketels zijn goedkoper.
    Nefit is goed echter reserveonderdelen zijn vrij duur.
    Remeha ketels zijn bij ons bedrijf probleemloos.( ook Nefit.)
    Bosch ketels worden weinig verkocht en ook relatief onbekend bij servicemonteurs. Kwaliteit is bij mij onbekend.
    Vraag in ieder geval 2 offertes aan en laat ook het expansievat gelijk vernieuwen. ( zelfde ketel kan een paar honderd euro schelen.) De thermostaat zal waarschijnlijk ook moeten worden vervangen aangezien tegenwoordig alleen zogenaamde modulerende ketels worden verkocht.
    Succes.
  9. Leonard
    100% GMO free

    Toon alleen de berichten van Leonard
    quote:
    Dit schreef Dee53
    ...De consumentengids heeft laatst weer een vgl. onderzoek gedaan. De Nefit kwam daar niet als beste uit dacht ik, zal nog eens kijken of ik t kan terugvinden

    Op de Bosch site staat dat de Compact 4 bij de consumentenbond goed scoorde >>LINK<<

    Groet Leonard
  10. Ik heb goed gekeken naar de grootte van mijn huis en naar de capaciteit van de ketel of die het aankon. Kwam op een Nefit uit. Heb het ding nu een jaar en bevalt me prima.
  11. Leonard
    100% GMO free

    Toon alleen de berichten van Leonard
    Kijk ook eens in dit draadje >>LINK<<
    En dan wellicht nog even extra deze reactie in dat zelfde draadje >>LINK<<

    Groet Leonard
Terug naar de lijst