schuldvraag bij aanrijding

schuldvraag bij aanrijding 

Onderwerp van Wim

BEHEERD DOOR:
bart

Dit onderwerp is gesloten.
door Wim zelf op 11 maart 2013 om 14:41:25

Terug naar de lijst
  1. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Volgens mij doet die x meter bij een bocht er alleen toe als rijdend verkeer op de auto zou klappen. Rijdend in de zin van de weg volgend en dan ineens die auto tegen komen.

    Als je achteruit rijdt ben je vziw vrijwel altijd aansprakelijk (zelf mee gemaakt).

    Je bent ws verzekerd, dus ik zou er niet teveel woorden aan vuil maken. Erken schuld en bied aan dat je de verzekering in kennis stelt. Die zou je nu trouwens sowieso kunnen inlichten.
  2. Vervelend dat je tegen die auto aan bent gereden.

    Dat hij vlak na een bocht staat, zou in mijn ogen alleen relevant zijn geweest als je bij het nemen van die bocht tegen de achterkant van die auto aan was gereden. Nu je vanuit stilstand, waarbij je duidelijk kon zien dat die auto daar stond, achteruit bent gereden is het niet relevant. Helaas.
  3. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo
    Het maakt niet uit dat de auto fout geparkeerd staat. De schuld ligt bij degene die de stilstaande auto heeft aangereden.

    (wel bijzonder dat je die auto geraakt hebt. Dan moet je heel ver achteruit zijn gereden)
  4. Wim
    Abonnee sinds 12.01.2008

    Toon alleen de berichten van Wim

    Allemaal bedankt voor de input, het is mij duidelijk!
  5. Je zou als je echt je no-claim niet wil aanspreken kunnen kijken wat de schade is en het zelf betalen. Maar blik-schade is vaak heel snel erg duur, uitdeuken, spuiten.
    Hier heb je een verzekering voor en meestal val je niet direct alles terug, dat zou jouw verzekering je kunnen vertellen.
    Kun je zien wat voor jou de beste financi?le oplossing is.
  6. Wim
    Abonnee sinds 12.01.2008

    Toon alleen de berichten van Wim

    quote:
    Dit schreef creamama

    Hier heb je een verzekering voor en meestal val je niet direct alles terug, dat zou jouw verzekering je kunnen vertellen.


    Ik heb inderdaad een verzekering binnen de verzekering (no claim beschermer) en die spreek ik aan. Dus het valt allemaal wel mee.

    Nogmaals dank.
  7. ErikD
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ErikD
    Ik wil daar toch nog wat aan toevoegen.
    In principe bent u beiden in overtreding.
    In het verleden heb ik al eens zelf mee gemaakt dat de verzekering dan zegt dat u beiden u eigen schade moet betalen daar de schuldvraag in het midden ligt.
    Ik reed een rotonde op met voorrang, echter de auto die van links kwam gaf dit niet en zou eerst voorlangs gaan.
    Dit was een foute inschatting omdat er ook nog een bus was en de man stopte precies voor mijn baan baan.
    Nu reed ik dus tegen een stilstaande auto.
    De conclussie van de verzekering...beiden fout.
    Dit zou hier ook van toepassing kunnen zijn.
  8. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    Die auto staat daar verkeerd geparkeerd omdat je niet in de bocht mag parkeren. Dat is vooral gevaarlijk voor verkeer die de mocht gaat maken. Ik denk dat je zelf ook niet vrijuit gaat, want jij deed een bijzondere verrichting.

    Ik zou de verzekeringsmaatschappij even opbellen en kijken of je iemand kan spreken met verstand van zaken en daarna naar de eigenaar van de auto stappen.
  9. Wim
    Abonnee sinds 12.01.2008

    Toon alleen de berichten van Wim

    Het is duidelijk en alles is geregeld inmiddels.
Terug naar de lijst