Zonnepanelen op het dak

Zonnepanelen op het dak 

Onderwerp van Tuwa

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. erwin1
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van erwin1
    quote:
    Dit schreef ArnoM


    Nee, ook zij werken met een teruglever vergoeding: >>LINK<< . Je mag in principe altijd terugleveren, bij alle leveranciers. Hoeveel zij aan jou betalen daarvoor, daar zit hem nou net het verschil.


    Ik begrijp dat ik daar wel meer dan 5000 kwh mag terugleveren. (10.000)
  2. 10000 euro is teveel
  3. loezepoes
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van loezepoes
    Ik heb een tijdje geleden ook een berekening laten maken, in ruim 6 jaar zou ik het terugverdienen.
    Kosten tussen de 6 en 7 duizend euro
  4. quote:
    Dit schreef frida_m



    Dank voor deze info! Ik vond het namelijk ook al een erg raar verhaal, dat zou het aanschaffen van zonnepanelen inderdaad never nooit rendabel maken. Ik overweeg ook zonnepanelen aan te schaffen, maar ik vraag me af of ik er het juiste dak voor heb:
    - ik heb een rijtjeshuis, waarbij de punt van voor naar achter loopt (dus niet 1 lang dak met de buren, maar seperaat van voor naar achter op ieder huis)
    - achterkant huis op het noordoosten, voorkant op het zuidwesten

    Misschien kun je daar vast nog iets over zeggen?


    Lange rij boven in de nok zou kunnen. Dak van de buren geeft in ieder geval schaduw. Maar het beste is om iemand te laten kijken.
  5. Toen wij dit huis kochten, zaten er standaard 4 collectoren op. Men verwachtte, dat dit 10% minder energiekosten met zich mee zou brengen.

    We hadden een aparte meter voor de zelf opgewekte energie.
  6. Hoi Tuwa,

    Een paar maand geleden heb ik 10 panelen laten plaatsen en een omvormer natuurlijk, het was een zoektocht naar welke merk e.d.
    Via Greenchoice kwam ik een stukje verder.
    "Metdezon" heeft geplaatst en geleverd. Ik kon ze nergens goedkoper krijgen. Ze hebben een actie, lid worden van een windenergievereniging levert 15% korting op. Als je meer wil weten, p.b. me even.
  7. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa

    quote:
    Dit schreef Ton1970
    Hallo Tuwa,

    Ik verkoop zonnepanelen. Ben vertegenwoordiger voor een groot Duits bedrijf. Kan je informeren of zelfs een offerte voor je maken.

    groeten Ton


    Ik had Ton1970 een pb'tje willen sturen omdat ik denk dat mijn vragen ook voor andere ge?nteresseerden van belang zijn, maar hij is geen OA'er meer.
    Misschien dat er iemand anders met verstand van zaken is, die kan helpen.

    Ik heb nu een aantal offertes binnen en derhalve ook een aantal (soms tegenstrijdige) verhalen gehoord. Ik hoop dat iemand me een eerlijk antwoord kan/zal geven op de volgende vragen:

    - Is het zo dat een omvormer zoveel warmte produceert dat het onverstandig is deze in een kleine ruimte te monteren?
    - Sommige leveranciers melden dat de omvormer zo dicht mogelijk bij de panelen moet zitten, andere zeggen dat dat niet per se hoeft omdat het rendementsverlies bij een kabel van maximaal 10 meter lengte tussen panelen en omvormer vrijwel nihil is. Wie heeft er gelijk?
    - Heeft een in serie geschakelde set panelen meer voordelen dan pakweg een stuk of 10 panelen die niet in serie zijn geschakeld?
    - Is het zo dat uiterlijk in 2020 alle huizen moeten zijn voorzien van een "slimme meter" die extern door het energiebedrijf kan worden uitgelezen?
    - Ik heb een ouderwetse draaischijf in mijn meter, is het raadzaam om die alvast te vervangen door een slimme meter en er een monitor bij te plaatsen om te zien wat de opbrengst van mijn panelen is?
    - Zijn er omvormers in de handel die je per se afraadt?

    Ik wil eigenlijk in mei de knoop doorhakken aan welk bedrijf ik de opdracht geef, maar heb best nog wel wat technische vragen. ik hoop dat er iemand is die me kan adviseren.
Terug naar de lijst